Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор, ми продовжуємо огляд популярних ігрових проектів та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до останньої, на даний момент, гри відомої серії Assassin’s Creed. Анонс минулорічної новинки стався у вигляді короткого тизеру перед виставкою E3 2018, а вже через кілька днів в ході прес-конференції Ubisoft у Лос-Анджелесі був офіційно продемонстрований невеликий трейлер майбутньої новинки. Також разом з цим з’явилося чимало прес-релізів та статей від профільних ігрових ЗМІ.
З узятих інтерв’ю представників студії стало відомо про кілька особливостей. Нам обіцяли на вибір двох головних героїв, найбільший за історію усієї серії відкритий світ з купою різноманітних завдань, повернення морських битв та появи у грі класичних RPG елементів і механік на кшталт повноцінної рольової системи. І сказати, що тоді анонс новинки розколов хардкорних фанатів серії на кілька таборів чи викликав немало суперечок – це нічого не сказати. Одна частина з них була, м’яко кажучи, зовсім не в захваті від побаченого.
В той час на форумах корпорації можна було зустріти чимало критики в сторону нового продукту. Наприклад, те що гра, на перший погляд, мало відрізнялася від попередниці Assassin's Creed: Origins, що це теж саме, але в антуражі Древньої Греції, що розробники ледацюги, а серію знову поставили на конвеєрні рейки. Інша частина фанатів поставилася до анонсу новинки з інтересом, не стала, як кажуть, гарячкувати і рубати з плеча та з нетерпінням чекала нових подробиць і настання релізу гри.
Тож, в світі усіх вище перерахованих подій, можливо вас цікавить, якою врешті-решт вийшла дана новинка? На це питання, ми зараз і постараємося дати максимально розгорнуту й аргументовану відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Assassin's Creed: Odyssey – це комп’ютерна гра в жанрі Action-RPG, Action-adventure, Stealth розроблена спільними зусиллями студій Ubisoft Quebec, Ubisoft Montreal, Ubisoft Montpellier, Ubisoft Kiev, Ubisoft Bucharest, Ubisoft Shanghai, Ubisoft Singapore та видана при підтримці французької корпорації Ubisoft п’ятого жовтня 2018 року на PC, PlayStation 4 та Xbox One.
Сценаристи, як і у попередній частині серії, вирішили звести події у сучасності до мінімуму та повністю сконцентрувалися на обраному історичному періоді, презентованому в Анімусі. Сюжетні події гри розгортаються у чотириста тридцять першому році до нашої ери та розповідають нам історію онуків відомого спартанського царя – Леоніда I. Відразу хочеться зазначити, що незважаючи на те, кого ви оберете собі за протагоніста, брутального та сміливого Алексіоса добре загартованого суворим спартанським навчанням чи не менш брутальну і гарну Кассандру - на вас чекають незабутні пригоди.
Доля у головного героя насправді виявилася не і з легких, справа в тому, що ще з дитячих літ вона, в силу певних сюжетних подій, була розлучена зі своєю родиною. В результаті молода і перелякана Misthios втратила будь-які контакти зі своїм татом – Ніколаосом, спартанським генералом, котрий за всі свої військові заслуги був відомий серед підлеглих під суворим прізвиськом "The Wolf of Sparta" та матінкою – Міррін. Героїня опинилася далеко від рідної домівки на острові Кефалонія у компанії з вірним орлом на ім’я Ikaros.
На щастя, на неї вчасно натрапив один із місцевих купців та вирішив взяти сироту під опіку. Йшли роки з якими Кассандра зростала і усіляко допомагала у справах балакучому Маркосу, зазвичай вирішуючи його проблеми. І можливо б спартанська міс провела на острові ще кілька років, якби одного прекрасного дня вона не натрапила на слід таємничого та впливового культу, який контролював усі куточки Древньої-Греції. У неї знайшовся непоганий привід покинути цей мальовничий клаптик землі, адже на території Греції спалахнула Пелопоннеська війна між Спартою та Афінами, тож попит на послуги озброєних і добре тренованих найманців став доволі високим серед командирів армій.
З цим відкриттям у Кассандри з’явився шанс відшукати свою родину, помститися за заподіяне їй давним-давно лихо, а також випробувати свої сили у ролі найманця, здобувши при цьому трошечки багатства і слави. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду технічних і гейплейних особливостей даного ігрового проекту. З технічної точки зору від гри не слід чекати якоїсь революції, оскільки розробниками й надалі використовується за основу перевірений часом ігровий двигун AnvilNext 2.0.
Якщо ж брати до уваги геймплей останньої частини серії, то тут слід сказати, що розробники майстерно скомпонували в одній грі елементи і особливості з попередніх частин серії Assassin’s Creed. Справді більшість ключових механік переїхали у новинку прямо з Assassin's Creed: Origins, ось вам і можливість поліпшувати зброю у коваля відповідно до рівня героя за ресурси, і спрощена система паркуру, і вірний орел-розвідник, але, незважаючи на таку схожість з попередницею, знайшлося у проекті місце кільком інноваціям.
Першою з них стало доопрацювання бойової системи, наприклад, появи повноцінного блоку. Тепер ефективність головного героя у бою залежала не лише від одягнутого спорядження, а ще й від обраних вмінь, котрих налічувалося вісім – чотири для ближнього бою і чотири для дальнього. Гнучка система поліпшення протагоніста дозволить налаштувати його під ваші персональні вподобання. Хочете зробити майстра лучника, що розправиться з супротивником всього парою пострілів – не проблема.
Полюбляєте активний ближній бій – теж не біда, а може надаєте перевагу стелс підходу – в цьому випадку теж знайдеться пара цікавих здібностей. Використовувати їх весь час не вийде, спочатку потрібно буде накопичити достатньо адреналіну. Усе це можливо тому, що Кассандра носить при собі сімейну реліквію - уламок списа Леоніда, завдяки якому і отримує надлюдські можливості. І раз ми вже почали говорити про спорядження, то розкажемо вам про ще одну новацію – можливість гравірувати екіпіровку героя.
Будь-який коваль в обмін на значну суму драхм та ресурсів залюбки нанесе гравюру на обрану вами зброю чи елементи броні, тим самим поліпшивши її ефект чи надавши їй нових властивостей. Наприклад, усі здібності головного героя будуть перезаряджатися швидше або ж максимальний рівень здоров’я буде збільшено на певну кількість відсотків. Третьою новацією стала поява системи найманців, котра замінила собою систему розшуку з попередніх частин серії. Іншими словами, якщо протагоніст скоїть чимало протиправних дій у відношенні до мирних жителів чи вартових, то представники місцевої влади не будуть розвішувати плакати з його іменем на вулицях міст, а просто назначать за його голову величеньку нагороду і з цього моменту на нього почнуть полювати найманці.
Звісно можна зменшити свій рівень розшуку самотужки, відкупившись, знайшовши і усунувши замовника або просто перечекавши певний період часу. У разі ігнорування рівня розшуку будьте готові до того, що у самий неслушний момент до вас завітають п’ятеро добре озброєних джентльменів і доставлять величезну кількість проблем. Також у новій частині серії повернулися старі-добрі морські битви. Головна героїня чи, як її ще називатимуть жителі міст: "The Eagle-bearing Misthios", буде ходити у пошуках пригод просторами Егейського моря на власній триремі.
"Adrestia" з балакучим першим помічником на ім’я Barnabas та професійною командою готова до будь-яких випробувань, будь-то сильні шторми чи ескадри джентльменів удачі під піратським прапором. Нікуди не поділася система поліпшення корабля за ресурси, але й тут французи привнесли невелику новацію, а саме лейтенантів. До екіпажу корабля дозволяється рекрутувати чотирьох унікальних бійців, які суттєво посилять характеристики судна та при абордажі ворожого корабля без зайвих вагань кинуться в бій вслід за капітаном.
Правду кажучи, бойові зіткнення на воді у цій частині серії з пострілами із луків та метанням списів виглядають не так помпезно, як залпи важких гармат кораблів Коннора, Едварда Джеймса Кенуея чи Шея Кормака окутих пороховим димом, але тут, як кажуть, маємо те, що маємо. Якщо розглядати нову рольову систему інтегровану у гру розробниками, то тут складається двояке враження. З одного боку ви вільні поводитися з іншими NPC у ролі головного героя, як забажаєте - хочете вирішуйте проблеми силовим методом і не залишайте шансу жодному, хто наважиться стати на вашому шляху, а хочете урегульовуйте ситуації, знаходячи компроміс чи взагалі не вступаючи у конфлікти.
Також деякі незначні, на перший погляд, рішення при виконанні сюжетних і другорядних завдань, можуть через кілька глав обернутися для протагоніста зовсім непередбачуваними наслідками, в кращих традиціях класичних RPG. З іншого боку бувають і абсолютно ніякові ситуації, з так званою, ілюзією вибору, коли при проходженні квестів, щоб ви не робили, як би ви не старалися, все одно це призведе до одного й того ж результату у фіналі. Незважаючи на усі намагання розробників та сценаристів зробити з цієї гри повноцінну масштабну RPG - досягти своєї цілі в повній мірі їм таки не вдалося.
На жаль, є у грі і кілька невеликих проблем, котрі частково псують загальне враження. І першою з них є неможливість пройти сюжетну лінію від початку і до кінця без виконання додаткових квестів чи дослідження територій. Рано чи пізно ви стикнетеся з тим, що супротивники будуть сильнішими за вас на кілька рівнів та розправлятимуться з головною героїнею фактично з двох ударів. Не велика проблема, якщо ви полюбляєте досліджувати все довкола і виконувати другорядні завдання, але тих хто любить, якомога швидше пройти основну сюжетну лінію – цей факт може розчарувати.
Якщо пам’ятаєте, аналогічна ситуація була і з Assassin's Creed: Origins. Другим недоліком були незначні оптимізаційні проблеми та наявність деяких тривіальних багів і глюків в момент релізу, але на даний момент, розробники успішно усунули їх патчами. Третьою проблемою стала відверто слабка пов’язаність новинки з попередніми частинами серії. Крім невеликої сюжетної лінії Лейли Хассан в сучасності, артефактів та будівель Першої цивілізації, розкиданих на просторах Стародавньої Греції, на більше не варто розраховувати.
Класичного протистояння ордену Ассассінів і Тамплієрів, ви тут не побачите. Хоча, правду кажучи, слід додати, що розробники почали виправляти дану проблему з випуском DLC: "Legacy of the Frist Blade", два епізоди якого на момент написання цієї рецензії вже були випущені. Четвертим недоліком є однотипність деяких активностей у ігровому всесвіті, котрі з початку не так сильно кидаються у очі, але після багатьох годин проведених у грі зачищати однакові аванпости вартових чи проникати у добре захищені фортеці вам точно набридне.
Не зрозумійте нас не правильно, на території Древньої Греції сценаристи підготували велику кількість насправді цікавих квестів, які точно запам’ятаються вам, але разом з цим будьте готові і до стандартних, рутинних завдань. Для когось проблемою може стати наявність в грі мікротранзакцій, але, на нашу думку, як і у Assassin's Creed: Origins вони є абсолютно непотрібними, оскільки гру можна пройти спокійно від початку і до самісінького кінця без додаткових фінансових інвестицій.
В цілому Assassin's Creed: Odyssey вийшов зовсім непоганим продовженням серії з яскраво вираженими плюсами і мінусами. Готуйтеся до того, що історія Кассандри чи Алексіоса спокійно може з’їсти від сімдесяти до ста годин вашого вільного часу. Купувати цю гру чи ні, як завжди, вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |