Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор, ми продовжуємо огляд популярних проектів ігрової індустрії та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до сіквелу відомої серед багатьох гравців серії Crysis. Історія розробки даної гри розпочинається ще у далекому 2007 році. Після несподіваного успіху оригінального Crysis та доповнення Crysis Warhead розробниками та корпорацією-видавцем було прийнято рішення про продовження робіт над серією. Не дивно, адже тоді новий IP приніс своїм творцям немало коштів, загалом був добре сприйнятий гравцями та отримав чимало високих оцінок від представників профільних ігрових ЗМІ, незважаючи на деякі технічні проблеми.
Детальніше про першу частину серії та DLC ви зможете прочитати у відповідних рецензіях, якщо зацікавилися – ласкаво просимо до архіву. На фоні таких файних новин, фанати почали з нетерпінням чекати продовження. Довгий час про розробку нічого не було відомо, але незважаючи на цей факт, усі розуміли, що вихід сіквелу – це лише питання часу. В якийсь момент інтерес та очікування сотень тисяч фанатів неабияк підігріли слова одного з засновників студії Crytek - Джевата Йерлі, який не раз наголошував у багаточисленних інтерв’ю про те, що оригінальний Crysis був лише першою сторінкою у запланованій трилогії.
Офіційно перші подробиці про сіквел з’явилися лише через два роки, коли гостям міжнародної виставки E3 2009 продемонстрували невеликий тизер-трейлер з назвою гри. А вже рівно через рік в ході конференції корпорації EA сам Джеват Йерлі під оплески публіки нарешті продемонстрував кілька хвилин геймплею майбутньої новинки. Сказати, що шанувальники серії були в захваті від побаченого – це нічого не сказати. Незабаром після завершення виставки в Інтернеті почали з’являтися чутки та натяки на орієнтовну дату виходу проекту.
Врешті-решт гра успішно дісталася релізу після довгих і кропітких чотирьох років виробничого пекла. Чи вдалося розробникам не впасти в бруд обличчям та зробити сіквел не гірший за оригінал? На це питання зараз ми постараємося дати максимально обґрунтовану і розгорнуту відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Crysis 2 – це комп’ютерна гра в жанрі First-person shooter розроблена німецькою студією Crytek та видана при підтримці корпорації Electronic Arts двадцять другого березня 2011 року на PC, PlayStation 3 та Xbox 360.
Сюжетні події сіквелу розгортаються через три роки після фіналу першої частини серії, а головним героєм є двадцяти п’ятирічний учасник Корпусу морської піхоти США - Джеймс Родрігес більше відомий серед своїх побратимів під прізвиськом "Alcatraz". Прощавай мальовничий і сонячний острів Лінгшань – привіт Нью-Йорк 2023 року, на вулицях якого несподівано та раптово спалахнула невідома епідемія. Цього разу потрапила вона до міста не через Алекса Мерсера чи Джеймса Хеллера, а завдяки знайомим кальмароподібним прибульцям – Цефам, котрі разом з цим почали активну фазу вторгнення на Землю та обрали величеньке американське містечко за стартову локацію.
Як сказав би Норман Колдуелл aka Super Spesh із Wolfenstein II: The New Colossus: "It was space aliens, man!". Вчені та лікарі намагалися швидко знайти або ж синтезувати ліки від цієї біологічної загрози, але, на превеликий жаль, усі їх старання виявилися марними. Як наслідок, на вулицях міста досить швидко спалахнув справжній хаос та паніка. Не кращою виглядала ситуація у поліцейських і регулярних частинах армії США, котрі несли величезні втрати у боях з незваними інопланетними загарбниками.
Несподівано у такій скрутній ситуації уряду простягнула руку допомоги приватна військова корпорація C.E.L.L. (CryNet Enforcement & Local Logistics) на чолі з Домініком Локхартом. Підписавши відповідний контракт з Міністерством Оборони, найманці почали підтримувати регулярну армію та вступили в бій з цефами. Через деякий час уряду Сполучених Штатів Америки стало відомо про одинокого вченого - Доктора Натана Гулда, котрий з самого початку вторгнення активно досліджував технології цефів.
Не гаючи часу, головнокомандуючими було прийнято рішення евакуювати з гарячої зони такого цінного служителя науки, який на їх думку, представляв собою потенційно непогане джерело інформації про супротивника. Для цього у Нью-Йорк направили цілий підводний човен з командою морських піхотинців-розвідників, серед яких знайшлося місце і головному герою гри. І вже з перших хвилин спланована військово-рятувальна операція в кращих традиціях серії йде шкереберть. Тієї пізньої ночі субмарина потрапляє у засідку цефів та від отриманих пошкоджень швидко йде на дно, а із її екіпажу в живих залишається лише протагоніст.
Точніше кажучи, його важко пораненого в останній момент встиг витягти з води майор Лоуренс Барнс. На наступний день, він же з певних причин передає врятованому зеленому берету власний нанокостюм, разом з проханням відшукати і захистити Доктора Гулда. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми переходимо до огляду геймплейних і технічних особливостей даного ігрового проекту. З технічної точки зору гра стала на свій час справжньою новацією завдяки третьому поколінню старого доброго і перевіреного часом ігрового двигуна CryEngine.
Оновлений CryEngine v3 міг похизуватися підтримкою технології DirectX 11 та новаторською технологією "Cascaded Light Propagation Volumes for Real Time Indirect Illumination", разом купою інших технічних особливостей в подробиці яких, ми тут, вибачте, детальніше вдаватися не станемо. Завдяки вище перерахованим особливостям гра на момент релізу виглядала просто прекрасно, а пейзажі зруйнованого Нью-Йорка надовго заворожували погляд і врізалися в пам'ять. Такий собі прекрасний мікс краси та руйнування в одному флаконі.
Чесно кажучи, тоді дана гра місцями задерла досить високо планку загальної якості картинки та довгий час залишалася лідером в цьому питанні. Якщо ж брати до уваги геймплейні особливості сіквелу, то тут слід сказати, що розробники зберегли добре знайому фанатам формулу, зробивши тут і там кілька змін та привнісши пару інновацій. Головний герой одягнений у нанокостюм версії 2.0 вартістю у півтора мільярди доларів, як і раніше, уособлював собою на полі бою справжню досконалу бойову одиницю. Розробники змінили режими роботи цього високотехнологічного девайсу, залишивши основними лише два - маскувальний та захисний.
Режим швидкості тепер вмикався автоматично лише при спринті, а завітний "Maximum Power" зник взагалі і був задіяний лише при метанні важких предметів. Деякі зміни торкнулися візору, в якому з’явився тактичний режим. Завдяки ньому костюм сам оцінював ситуацію на полі бою та передавав його користувачу інформацію про наявні тактичні опції. Десь - це був захований схрон з боєприпасами, десь - можливість зайти з флангу, а десь - захований шлях, по якому можна було обійти локацію наповнену ворогами, не піднімаючи тривоги.
І не відходячи від теми нанокостюму розповімо вам ще про одну новацію, а саме про систему його поліпшення. Збираючи спеціальні наночасточки цефів, відкривалася можливість підвищити ефективність роботи наявних режимів чи відкрити абсолютно нові властивості. Наприклад, режим "Maximum Armor" не лише захищав власника костюму від ворожого вогню, а ще починав відбивати кулі назад у супротивників, візор засікав невидимих звичайному оку опонентів, а підстрибнувши у повітря відкривалася здібність провести руйнівний Air Stomp.
Фактично в незмінному вигляді у сіквел з оригінального Crysis перейшла система модифікації зброї – RIS (Rail Interface System). Як і раніше, ви мали можливість налаштувати наявну зброю головного героя під власний стиль ведення бою, начепивши різноманітні приціли, глушник чи підствольний гранатомет. Окремо хочеться сказати кілька слів про файний музичний супровід гри, написаний старанням композиторів Борислава Славова і Тілмана Сіллеску у кооперації з самим Хансом Циммером.
Також не менш файним за сюжетну історію вийшов і мультиплеєрний режим сіквелу, котрий вже не підтримується у робочому вигляді. Незважаючи на цей факт, запеклі і ураганні за своєю динамікою бої на вулицях Нью-Йорку, командами вісім на вісім операторів нанокостюмів запам’яталися багатьом фанатам серії на довгі роки. Були у сіквелу і кілька невеликих недоліків, котрі трошки псували загальне враження від проходження. Першим з них стали проблеми з оптимізацією гри на момент релізу, оскільки часто у деяких насичених екшен сценах з купою вибухів FPS стрімко стрибав до низу.
Звісно розробникам в майбутньому вдалося успішно полагодити цю прикрість патчами. Недолік під номером два був безпосередньо пов'язаний з рішенням сценаристів змінити просторі джунглі острова Лінгшань на вузькі вулички Нью-Йорку. З одного боку таке рішення неабияк пішло на користь сюжетному оповіданню, а з іншого майже у повному вигляді прибрало одну з основних особливостей першого Crysis, а саме, різноманітний наземний транспорт. Якщо ви полюбляли активно їздити на човнах, джипах чи броньованих машинах піхоти, то у сіквелі можете сміливо про них забути.
За всю гру зустрічається лише кілька епізодів з можливістю використовувати транспорт. В цілому Crysis 2 вийшов прекрасним сіквелом та вже через кілька місяців став справжнім хітом. З моменту релізу новинка швидко розійшлася по світу тиражем більш ніж три мільйони копій, отримавши при цьому величезну кількість позитивних відгуків від фанатів серії разом з високими оцінками від профільних ігрових ЗМІ. Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |