Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор, ми продовжуємо огляд популярних ігрових проектів та сьогодні вирішили ще раз привернути вашу увагу до знаменитої серії Crysis. Слід зазначити, що цього разу мова піде не про сіквел, а про невелике самостійне доповнення, анонсоване п’ятого червня 2008 року, після неочікуваного успіху оригінального Crysis, видавцем з яскравим рекламним слоганом "Adapt, Engage, Dominate". До речі, детальніше про нього ви зможете прочитати у відповідній рецензії, якщо зацікавилися – ласкаво просимо до архіву. Фанати нового на той момент IP поставилися до такого анонсу з великим інтересом.
І вже через кілька місяців очікування DLC дісталося прилавків магазинів цифрової дистрибуції. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Crysis Warhead – це комп’ютерна гра в жанрі First-person shooter розроблена німецькою студією Crytek та видана при підтримці американської корпорації Electronic Arts вісімнадцятого вересня 2008 року ексклюзивно на PC.
Події цього доповнення розгортаються паралельно сюжетній ліній першого Crysis на просторах мальовничого тропічного острову Лінгшань. Головним героєм історії цього разу виступає не добре знайомий учасник спеціального підрозділу Сполучених Штатів Америки "Delta Force" – Джейк Данн aka "Nomad", а його напарник сорока шестирічний сержант Майкл Сайкс, колишній боєць SAS, більше відомий серед своїх побратимів під прізвиськом "Psycho". Виконуючи завдання з пошуку і порятунку американської науково-дослідницькій групі "IAS" на чолі з доктором Девідом Розенталем, головний герой разом з морськими піхотинцями США натикається на сили КНДР очолювані полковником Лі на прізвисько "Gold Lion".
Його увагу привертають не сотні добре натренованих і озброєних солдат, а всього один військовий гелікоптер з дуже цікавим контейнером. Протагоніст швидко розуміє, що щось тут не так і вже за кілька хвилин за даними отриманими від розвідки його побоювання підтверджуються. Виявляється, що в контейнері може міститися ядерна боєголовка, тож в світі такої небезпечної знахідки, штаб ставить перед Майклом завдання знайти та заволодіти цим вантажем за будь-яку ціну. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду технічних і геймплейних особливостей даного ігрового проекту.
З технічної точки зору слід сказати, що розробниками за основу й надалі використовувався перевірений часом ігровий двигун "CryEngine 2". За рік їм вдалося непогано оптимізувати його, усунувши більшість, так званих, «дитячих болячок». Іншими словами, тих технічних проблем, з якими в свій час стикнулися гравці першого Crysis, в доповненні і не було й близько. З геймплейної точки зору, хочеться сказати, що розробникам вдалося привнесли кілька невеликий новацій до вже знайомої формули ігрового процесу.
Нікуди не поділася центральна особливість чи символ усієї серії, а саме нанокостюм. Оснащений цим високотехнологічним девайсом Майкл, має змогу без проблем уникати контакту з супротивниками завдяки системі маскування, долати великі відстані за долі секунди та ефективно виживати під ворожим вогнем. Не змінилася і система модифікацій зброї – RIS (Rail Interface System), котра дозволяла за секунди налаштувати її під свій стиль проходження, начепивши новий приціл, глушник, ліхтар, лазерний приціл чи магазин зі збільшеною кількістю патронів.
Першою новинкою стала поява кількох видів озброєння, перенесених розробниками з мультиплеєрного режиму. У інвентарі головного героя з’явилися протитанкові та протипіхотні міни, пара пістолетів кулеметів, електромагнітні гранати. Не поскупилися гейм дизайнери й на нові види транспортних засобів. Крім вже знайомих джипів та танків на просторах острову знайшлося місце катерам на повітряній подушці і бронетранспортерам. Друге нововведення було безпосередньо пов’язане з геймплейною структурою рівнів, презентованих у доповненні.
Розробники вирішили надати гравцю у більшості місій повну свободу дій при виконанні тих чи інших цілей і більше не тягнули його за руку по вузькому коридору. Таке рішення дозволило розкрити "sandbox" елемент гри у всій красі, оскільки більше вас ніхто не обмежував. Наприклад, хочете прорватися на добре захищену військову базу з боєм – не біда, ось вам купа зброї, вибухівка та важка військова техніка. Навпаки, полюбляєте стелс та не хочете піднімати тривогу чи потрапляти супротивникам на очі – теж не проблема, пістолет з глушником чи снайперська гвинтівка та маскувальні можливості костюму стануть вам у нагоді.
Третьою невеликою новацією стало доопрацювання розробниками різних геймплейних елементів. До списку слід включити наступні речі: поліпшення штучного інтелекту NPC, можливості автоматично підбирати патрони та інші припаси, а також оптимізацію витрат енергії костюму у різних режимах роботи - усі ці зміни пішли грі лише на користь. Єдиним невеликим недоліком доповнення є його загальна тривалість. Сім рівнів пробігаються від початку і до кінця всього за три, максимум чотири години, в залежності від обраного рівня складності, але ми не бачимо в цьому нічого поганого.
В історії ігрової індустрії вже були аналогічні DLC, що лаконічно доповнювали історію та були невеликі за своєю тривалістю у порівнянні з основною грою. Згадати хоча б Doom 3: Resurrection of Evil, Far Cry 3: Blood Dragon, Wolfenstein: The Old Blood, Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds чи The Witcher 3: Wild Hunt - Hearts of Stone. В цілому Crysis Warhead вийшов непоганим самостійним доповненням до оригінальної гри і більше нам з цього приводу додати нічого. Купувати його чи ні, як завжди, вирішувати лише вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |