Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор, ми продовжуємо огляд популярних ігрових проектів та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до серії, котра у середині двохтисячних несподівано для всіх стала справжнім хітом. Розпочнемо з невеликої історичної довідки. Після релізу першого Far Cry у 2004 році представники відомої багатьом німецької студії Crytek перестали співпрацювати зі своїми французькими партнерами. Натомість топ-менеджментом студії було прийнято рішення про кооперацію з корпорацією EA, а ще через деякий час у ЗМІ почали з’являтися звістки про нову франшизу, яка розроблюється силами головного офісу у Франкфурті.
З того моменту пройшло цілих два роки і вже у січні 2006 року стався офіційний анонс майбутньої новинки, але й це ще не все, оскільки ще через пару місяців гра порадувала своєю присутністю виставку E3 2006. На ній також було заявлено про швидкий реліз проекту під кінець того ж року, але, як це часто буває: не так сталося, як гадалося. Дуже скоро у студії розпочалися проблеми з подальшою розробкою, що ж тут сказати виробниче пекло, як воно є. В результаті реліз очікуваної новинки перенесли на цілий рік.
Незважаючи на тернистий шлях розробки, врешті-решт гра таки дісталася магазинів цифрової дистрибуції. Яким же виявилося нове творіння від німецької студії? На це питання ми сьогодні і постараємося дати вам розгорнуту відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, беріть з собою щось смачненьке та влаштовуйтесь зручніше, адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Crysis – це комп’ютерна гра в жанрі First-person shooter розроблена німецькою студією Crytek та видана при підтримці американської корпорації Electronic Arts тринадцятого листопада 2007 року ексклюзивно на PC.
Реліз версій для консолей минулого покоління – PlayStation 3 і Xbox 360 довелося чекати аж до четвертого жовтня 2011 року. Сюжетні події гри розгортаються у 2020 році на острові Лінгшань розташованому у філіппінському морі. Кого ж міг привабити цей мальовничий клаптик землі – звісно ж багатьох дослідників і археологів. Серед них знайшлося місце цілій американській науково-дослідницькій групі "IAS" на чолі з доктором Девідом Розенталем. Він разом зі своїми колегами провів не одну сотню годин у різних куточках земної кулі, вишукуючи старовинні та водночас цінні з науково-історичної точки зору предмети, документи і реліквії давніх цивілізацій.
Але цього разу їх зацікавили надзвичайні температурні аномалії, зафіксовані раніше супутниками "NASA". Можливо б їх чергова експедиція пройшла б успішно, якби одного прекрасного і сонячного дня на острів не прибула армія КНДР. Військові блискавично евакуювали усіх жителів з цієї місцини та повністю ізолювали територію, а ще через деякий час взяли у полон американську групу дослідників. Останні все-таки встигли відіслати аварійний сигнал з власного судна з проханням про допомогу, а також заміткою про те, що їхня остання знахідка змінить світ назавжди.
Отримавши дану інформацією, командуванням армії Сполучених Штатів Америки було прийнято рішення про початок спецоперації з порятунку дослідницької групи "IAS". На виконання цієї місії генерали погодились вислати своїх найкращих бійців з команди спецпризначення "Raptor" підрозділу "Delta Force". Разом з цим усю необхідну інформацію відразу передали майору Лоуренсу Барнсу з позивним "Prophet", зробивши його відповідальним за успіх операції. На короткому брифінгу йому наказали провести її якомога тихіше, в ідеалі взагалі не потривоживши війська КНДР.
Тож, не гаючи часу, добре підготовлена і оснащена інноваційним військовим спорядженням команда всього з п’яти осіб сіла в транспортний літак, котрий, набравши висоту, попрямував до тропічного острову. Серед її учасників був і головний герой – Джейк Данн aka "Nomad". В кращих традиціях операція "SAR" (search and rescue) вже з перших хвилин йде не по узгодженому раніше плану – протагоніст минає зону висадки та втрачає зв'язок з деякими учасниками своєї групи. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду геймплейних і технічних особливостей даного ігрового проекту.
З технічної точки зору гра стала на свій час справжньою інновацією. Такий чудовий результат став можливий завдяки використанню розробниками графічної технології "DX-10" і поєднанні її з усіма технічними можливостями ігрового двигуна "CryEngine 2". Завдяки цьому на презентаціях гра виглядала, як щось неймовірне. Спочатку ніхто з журналістів не міг повірити в те, що студії вдалося досягти такого високого рівня деталізації об’єктів, тіней і якості комп’ютерної графіки, але згодом, спробувавши гру на виставках, всі сумніви вмить розвіялися.
Правду кажучи, була у цієї технічної новизни і зовсім інша, неприємна сторона медалі, але про неї ми поговоримо трохи пізніше. Якщо ж брати до уваги геймплейні особливості та ключові механіки тодішньої новинки, то тут слід зазначити, що Crysis мав багато подібностей з попередньою грою студії, а саме першим Far Cry. Ви ж ще пам’ятаєте колишнього співробітника загону спецпризначення США - Джека Карвера та його червоно-білу яхту та бурхливі пригоди на тропічному острові з великою кількістю вогнепальної зброї та військової техніки?
Незважаючи на схожість цих двох проектів, у новому Crysis на гравців чекало кілька приємних особливостей. Одною з них стала поява нанокостюму, котрий розробники самі неодноразово називали центральною фішкою або візитною карткою усієї серії. Завдяки цьому трохи футуристичному девайсу, Джейк міг діяти набагато ефективніше за звичайного солдату на полі бою. Загалом костюм налічував чотири різні функціональні режими роботи: броня, сила, швидкість і невидимість.
Перший на короткий період часу підвищував стійкість протагоніста від вогню супротивника та інших видів загроз – вогню, електричного струму чи радіації. Другий збільшував його фізичні можливості – так при активації цього режиму, боєць в нанокостюмі міг без проблем піднімати і жбурляти важкі предмети, а усі його рукопашні атаки ставали летальними. Третій дозволяв подолати довгі клаптики території за долі секунди чи блискавично змінити позицію у бою. Останній не менш важливий режим робив володаря нанокостюму повністю невидимим для ворожого ока.
Іншими словами вмикався такий собі "predator style", але супротивники могли все одно розпізнати замаскованого бійця, якщо вони підійшли занадто близько. Звісно користуватися усіма цими режимами постійно у вас не буде можливості, оскільки для їх роботи активно використовується енергія, запас якої обмежено. Ще однією приємною особливістю нанокостюму є вмонтований у маску тактичний візор та прилад нічного бачення – ідеальний інструмент для розвідки. З його допомогою Номад з легкістю відмітить усіх супротивників в полі власного зору, будь-то звичайні піхотинці, важка наземна чи повітряна техніка навіть крізь густий туман чи дим.
Не зважаючи на вражаючи тактичні можливості використання нанокостюму головний герой теж непогано користується вогнепальною зброєю та спритно справляється з технікою. Протягом проходження сюжетної лінії йому доведеться не лише побувати за кермом джипа чи танка, але й в якийсь момент взяти на себе роль пілота десантного корабля. Серед доступного арсеналу знайдеться місце, як для звичайної пари пістолетів, пістолета-кулемета, дробовика, штурмової та снайперської гвинтівки та кільком футуристичним екземплярам.
Не забувайте й про вибухівку, гранати, клеймори і пускові установки не раз стануть у нагоді, коли на полі бою буде зовсім гаряче. І раз ми завели мову про спорядження головного героя, то скажемо кілька слів про ще одну ключову геймлейну механіку, а саме систему модифікацій зброї – RIS (Rail Interface System). З її допомогою ви у будь-який момент можете змінити параметри обраної вами гвинтівки чи пістолету, тим самим адаптувавши її до поточної бойової ситуації. Наприклад, встановивши глушник, прилад лазерного наведення, гранатомет або ж приціл більшої кратності.
Крім основної сюжетної лінії на гравців також чекав, на диво, зовсім непоганим мультиплеєрний режим. Брати участь у протистоянні двох команд оснащених нанокостюмами було доволі весело. Це додавало невелику краплинку новизни в формулу стандартних мультіплеєрних баталій. Звісно були у нового творіння Crytek і кілька суттєвих недоліків, котрі псували загальне враження від проходження сюжетної лінії. Першим з них була, відверто кажучи, кепська оптимізація проекту та велика кількість технічних проблем на старті.
Іншими словами нормально пограти у цю новинку у 2007 році пощастило лише одиницям. Частіше гравці споглядали зовсім неприємну картину. Точніше на одних конфігураціях персональних комп’ютерів гра взагалі не запускалася, а на інших йшла зі скрипом з сильним коливанням частоти кадрів. Другою проблемою були звичні глюки і баги з анімаціями NPC, неробочі скрипти та інші несправності, з якими довелося стикнутися не один раз. Розробники постаралися налагодити свою гру патчами, але незважаючи на усі старання повністю усунути наявні несправності їм не вдалося.
Деякі з вище описаних проблем зустрічаються і сьогодні. Останнім, невеликим недоліком є механіка стелсу. Ворожі бійці досить швидко помічають головного героя з різних відстаней, але жодним чином не реагують на лазерний приціл його зброї, що виглядає доволі дивно. Хоча з іншого боку дане явище розцінювалося багатьма гравцями, як геймплейна умовність, а не якась там величезна проблема. В цілому Crysis став непоганим початком файної серії, незважаючи на описані нами вище недоліки.
Довкола гри доволі швидко сформувалася армія фанатів та й загальні відгуки гравців разом з рецензіями від профільних ігрових ЗМІ були здебільшого позитивними. За статистичними даними в перший місяць після релізу розробникам та видавцю вдалося успішно реалізувати більше одного мільйона копій, що на той час для нового IP було просто прекрасним результатом. Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |