Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних ігрових проектів та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до останньої на даний момент гри культової серії Deus Ex. Масштабне перезавантаження усієї франшизи, яке відбулося у 2011 році з релізом Deus Ex: Human Revolution у підсумку обернулося для канадської студії Eidos Montreal та японського видавця Square Enix феноменальним комерційним успіхом. Тоді гра отримала високі оцінки від представників профільних ігрових ЗМІ та водночас численні захоплені відгуки від фанатів серії.
Підкріплялося усе це статистичними показниками продажів, адже вже за пів року з моменту релізу проекту вдалося легко подолати позначку у 2.1 мільйони реалізованих копій по всьому світу, а ще через два роки поліпшити результат з релізом розширеної версії Deus Ex: Human Revolution - Director's Cut. Детальніше про неї ви можете почитати у відповідній рецензії, яка вже розміщена на сайті, якщо зацікавилися – ласкаво просимо до архіву. Зважаючи на такий файний результат, фанатам серії стало зрозуміло, що продовження – це лише питання часу.
І справді студія розпочала розробку наступної гри вже у тому ж 2011 році, після релізу доповнення The Missing Link, яка розтягнулася на довгих п'ять років. Перші результати їхньої роботи були продемонстровані лише в ході міжнародної виставки E3 2015, на якій під час прес-конференції корпорації Square Enix був офіційно презентований трейлер майбутньої новинки. Після перегляду маркетингових матеріалів фанати серії були беззаперечно в захваті від побаченого та почали з нетерпінням чекати настання дати релізу.
Тож, можливо вас цікавить, якою врешті-решт вийшла гра після кропітких шістдесяти місяців справжнього виробничого пекла? На це та всі інші питання ми зараз постараємося дати максимально аргументовану і розгорнуту відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, яка кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Deus Ex: Mankind Divided – це комп'ютерна гра в жанрі Immersive sim розроблена канадською студією Eidos Montréal і видана при підтримці японської корпорації Square Enix двадцять третього серпня 2016 року на PC, PlayStation 4 та Xbox One.
Сюжетні події гри розгортаються через два роки з моменту фіналу Deus Ex: Human Revolution, а головним героєм і надалі залишається добре знайомий чоловік – Адам Дженсен, котрому вдалося вижити після інциденту на станції Panchaea. Цей насправді жахливий день не пройшов ні для нього, ні для усіх громадян у різних куточках світу безслідно, назавжди увійшовши у історію під терміном "Aug Incident". День, у який дітище лауреата Нобелівської премії та голови корпорації "Darrow Industries", головне досягнення науково-технологічного прогресу XXI століття – наноаугментації, усього одним натиском кнопки на кілька годин перетворилися для людства у справжній апокаліпсис.
За вказаний часовий проміжок більш ніж дев'ятнадцять мільйонів аугментованих на планеті впали у абсолютно неконтрольований стан та безжалісно нападали на усіх хто потрапить їм на очі. Внаслідок усіх цих подій більш ніж п'ятнадцять мільйонів громадян у різних куточках Землі загинуло, а ще декілька сотень тисяч отримали поранення. Після цього кривавого інциденту високопосадовцями та міжнародними організаціями країн світу були швидко прийняті відповідні рішення щодо жорсткого контролю над аугментованими особами та ринком аугментацій.
На сім мільйонів громадян з нанотехнологічними імплантами, яким пощастило вижити, чекала зовсім незавидна доля. Більшість з них була швидко переправлена силами спецпризначення у спеціально створенні гетто на кшталт комплексу "Útulek" більше відомого під назвою "Golem City". Тим, кому пощастило залишитися у власних домівках, доводилося сповна відчути на власній шкірі усі аспекти соціальної сегрегації. Дня них повсякденною буденністю стали постійні цькування, сповнені недовірою погляди, перевірки документів, неочікувані арешти за найменшою підозрою з боку правоохоронних органів та нестача життєво важливого для нормального функціонування аугментацій нейропозину.
Іншими словами, у очах звичайних людей ауги перетворилися на справжніх вигнанців. Не менш приємна участь чекала і глобальні багатомільйонні корпорації "Sarif Industries", "Caidin Global", "Kusanagi", "VersaLife". "LIMB International". За два роки після інциденту вони перетворилася з справжніх китів глобального ринку на абсолютних банкрутів. Сотні, якщо не тисячі підприємств по всьому світу, були закриті. Вціліти вдалося лише одиницям, наприклад корпорації "Tai Yong Medical", котра швидко скупила активи своїх конкурентів після завершення процедур їхньої ліквідації.
Життя головного героя теж неабияк змінилося за ці два роки. Адам Дженсен полишив посаду голови охорони у штаб-квартирі корпорації "Sarif Industries", кохану – Megan Reed, знайомих, друзів і Детройт. Натомість новим місцем роботи для нього став Інтерпол, точніше кажучи, один з його спеціалізованих секретних антитерористичних підрозділів - "TF29". І хоч спочатку багато хто з персоналу ставився до містер Дженсена з недовірою, як до єдиного аугмнтованого співробітника, згодом цей аспект поведінки вдалося успішно подолати, адже він зарекомендував себе, як один з найкращих оперативників організації.
Так під час виконання одної зі спецоперацій протагоніст натрапляє на угрупування невідомих аугментованих терористів у золотих масках, які спочатку ледь не зривають її хід, а ще через тиждень влаштовують кривавий теракт на центральному залізничному вокзалі Праги, в епіцентрі якого знаходитиметься сам протагоніст. Як наслідок, керівництво "Task Force 29" доручає Адаму розслідувати справу та вийти на слід цієї містичної групи. Такою є сюжетна зав'язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду технічних і геймплейних особливостей даного ігрового проекту.
З технологічної точки зору новинка йшла в ногу з часом. Розробники не стали поліпшувати двигун із Deus Ex: Human Revolution, а натомість зробили масштабний overhaul. Вони створили для гри абсолютно новий ігровий двигун - Dawn Engine, взявши за його основу напрацювання колег із датської студії IO Interactive - Glacier Engine 2. Таке рішення позитивно відбилося на загальному рівні якості гри, в плані деталізації картинки, масштабів левел дизайну, анімації, роботи зі штучним інтелектом та інших технологічних аспектів проекту - все виглядало просто чудово, як на 2016 рік.
З геймплейної точки зору Deus Ex: Mankind Divided представляє собою класичний Immersive sim з притаманною йому абсолютною свободою дій. Ви маєте повне право проходити, як основні так і другорядні сюжетні завдання, як того забажаєте. Хочете відігравати активного бійця, що діятиме за постулатами Талдарімських воїнів із Starcraft 2: «Only destruction awaits our foes» - не проблема. До вашої уваги величезний арсенал зброї: пістолет "Zenith CA-40", пістлет-кулемет "Hurricane TMP-18", штурмова "FR-27" і снайперська "203 ERSR" гвинтівки, світло-шумові та осколкові гранати та бойові аугментації.
Не хочете взагалі потрапляти супротивникам на очі, теж не біда. Обладнайте свою улюблену зброю глушником та вкладіть кілька поїнтів Praxis у відповідні вміння та спокійно проходьте гру, немов справжній воїн тіні. Можливо вам до вподоби хакінг, теж непоганий варіант - зламуйте системи охорони, вимикайте тривожні кнопки та перепрограмовуйте автоматичні турелі, бойових дронів і роботів, а далі спокійно чекайте поки вони зроблять усю брудну роботу за вас. Є навіть варіант проходження гри для справжніх пацифістів з відповідним ачівментом.
Шоковий пістолет "Zenith ZAP", транквілізаторна гвинтівка "TRQ 203-C", газові гранати, якими можна укомплектувати систему TES (Typhoon Explosive System), нелетальні прийоми ближнього бою та комунікативні навички головного героя у цьому випадку стануть вам у нагоді. Забазікати не до смерті можна майже усіх босів, крім фінального, тим самим уникнувши більшості відкритих конфліктних ситуацій. Автори проекту не стали кардинально змінювати ключові геймплейні механіки своєї новинки. Вони взяли кращі елементи з Deus Ex: Human Revolution та привнесли до кожного з них кілька інновацій.
Так, наприклад, у кожного з видів зброї з'явилися декілька видів патронів, а її якісні показники дозволялося поліпшувати за допомогою спеціальних запчастин. Стелс став складнішим із-за добре опрацьованого штучного інтелекту NPC, котрі на високому рівні складності помічали головного героя майже миттєво. Теж саме вірно і щодо хакерських елементів, адже тепер просто так зламати добре захищену систему не вийде навіть з поліпшеними вміннями, натомість доведеться з розумом оперувати допоміжними програмами для досягнення оптимального результату.
Хоча тут є і ще одна прекрасна новина для любителів даного стилю проходження, оскільки у серію повернувся стари-добрий Multi-Tool, добре відомий фанатам із оригінального Deus Ex та Deus Ex: Invisible War. Ключовою інновацією даної частини серії стали так званні експериментальні аугментації. Протягом проходження сюжетної лінії Адаму Дженсену крім вже звичайних аугмнтацій черепа, очей, тулуба, рук та ніг стануть доступні і декілька унікальних варіантів, котрі місцями кардинально змінювали геймплей.
До них слід віднести систему дистанційного зламу "MHD-995", яка дозволить відключати лазери, камери спостереження та інші електронні пристрої, спеціальну гармату "P.E.P.S"., можливість вистрілювати з рук нелетальні шокові дротики чи навпаки гострі та вибухові наномечі, включати режим slow motion, а також здійснювати dash. Вершиною усіх цих нанотехнологічних новинок була експериментальна система захисту "TITAN", яка повністю захищала свого носія від балістичних пошкоджень і вибухів, хоч і споживала доволі багато енергії.
На превеликий жаль, були у даної новинки і кілька суттєвих недоліків. Першим із них став, м'яко кажучи, не найкращий технологічний стан гри на момент релізу. Якщо гравці PlayStation 4 та Xbox One не стикнулися з сильними технічними несправностями, то от володарям PC до випуску патчів довелося сповна «насолодитися» довгими завантаженнями рівнів, нестабільною кадровою частотою та іншими неприємними аспектами роботи новинки. Другою проблемою для гри став скандал з додатковою монетизацією, який дуже сильно розлютив та місцями розчарував хардкорних фанатів серії.
Невідомо достоменно, чи хтось з розробників або ж сам видавець запропонував імплементувати у гру цю чудову систему. Справа в тому, що на момент релізу та й досі ви можете спокійно придбати собі декілька додаткових Praxis Kits, кредитних чіпів з внутрішньо ігровою валютою або ж кілька унікальних видів зброї, заплативши усього 10 – 15 доларів. Єдине, що радує в цій ситуації – це той факт, що сюжетну лінію можна було спокійно пройти від початку і до кінця не вкладаючи у гру додаткові кошти. В цілому Deus Ex: Mankind Divided вийшов доволі файним продовженням серії, незважаючи на усі вище описані проблеми і скандали.
Гра отримала доволі високі оцінки від профільних ігрових ЗМІ, а також сподобалася багатьом гравцям, отримавши при цьому свою порцію критики. Незважаючи на те, що проект довгий час тримався у топах чартів продажів різних країн світу та отримав в майбутньому пострелізну підтримку у вигляді DLC: System Rift та A Criminal Past, все ж таки у фінансовому плані новий Deus Ex став для японської корпорації-видавця і розробників справжнім провалом. Оскільки вже осінню 2017 року представники Square Enix акцентували увагу у власному фінансовому звіті на наступному.
Грі не вдалося досягти очікуваних показників продажів та фанатам не варто чекати на нову масштабну частину цієї знаменитої серії найближчим часом. Прикро, що так сталося, а усі роботи над франшизою були заморожені, але тут маємо те, що маємо. Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску. |