Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор. Рівно тиждень залишилося чекати на реліз перших масштабних новинок, анонсованих в ході виставки Е3 2017. А поки цей час ще не настав, ми вирішили привернути вашу увагу до однієї з найсуперечливіших частин серії Far Cry. Перша гра серії в свій час стала справжнім відкриттям і, незважаючи на певну хардкорність, загалом насичена різноманітними подіями історія колишнього спецназівця – Джека Карвера, який прибув на власній яхті до невідомого острову, прийшлася до смаку багатьом гравцям. Такий чудовий результат означав лише одне – створення сіквелу є лише питанням часу.
Чекати довелося доволі довго – цілих чотири роки та й за цей період сталося багато не дуже приємних подій. Мабуть між німецькою корпорацією Crytek та французькою Ubisoft пробіг чорний кіт, оскільки незабаром після релізу оригінального Far Cry чомусь їхні партнерські відносини помітно скиснули. В результаті чого вони розійшлися своїми дорогами, а усі права на серію залишилися в руках французів. Після цього корпорація виступила з заявою, що сіквел планується бути ексклюзивом для персональних комп’ютерів і от через деякий час проект нарешті дістався релізу.
Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Far Cry 2 – це комп’ютерна гра в жанрі First-person shooter, Action-adventure розроблена канадською студією Ubisoft Montreal та видана при підтримці французької корпорації Ubisoft двадцять першого жовтня 2008 року на PC, PlayStation 3 та Xbox 360. Сюжетні події розгортаються у невідомій африканській країні де вже не перший рік триває громадянська війна. Цей кровопролитний конфлікт розпочався з суперечок лідерів двох організацій UFLL (United Front for Liberation and Labour) та APR (Alliance for Popular Resistance), який за кілька місяців переріс з маленької перепалки у масштабне збройне протистояння.
Саме сюди на літаку прибуває головний герой у ролі найманця чи колишнього працівника спеціального призначення з ціллю знешкодити людину винну у початку цього конфлікту – знаменитого всесвітнього торгівця зброєю відомого під прізвиськом "Jackal". Вже з перших хвилин протагоніст провалює свою місію, адже прибувши до міста на автомобілі, зовсім несподівано для себе виявляє, що раптово захворів малярією та, як наслідок, швидко втрачає свідомість. Прийшовши до тями у номері готелю, він застає чоловіка, який без особливих проблем риється в його речах.
Ним виявляється той самий торговець зброєю, який після невеликої промови люб’язно покидає приміщення, залишивши по собі лише мачете та пістолет. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду гемплейних особливостей даного проекту. В технічному плані сіквел далеко пішов від оригінальної гри, оскільки на зміну старенького CryEngine прийшов абсолютно новий ігровий двигун Dunia з підтримкою DirectX 9 і DirectX 10. У візуальному плані до ігрового проекту не було жодних претензій та й помилуватися є чим.
Цього разу на вас чекав цілий відкритий світ з саванами, поодинокими тваринами та купою аванпостів. Після прологу історії гра дуже швидко перетворюється на безладну й одноманітну череду завдань з кривавими діамантами. Головний герой, як і актор у відомому кінофільмі "Lord of War", обираючи між лісом і дорогоцінними камінцями, надає перевагу "кращим друзям дівчат" у вигляді достойної платні за власні послуги. Усі отримані коштовні камені в основному витрачаються на купівлю нових видів зброї, поліпшення її характеристик або пришвидшення ремонту наявних у грі автомобілів.
Арсенал насправді вражаючий: купа різноманітних пістолетів, штурмових і снайперських гвинтівок, гранатометів разом з дистанційною вибухівкою, врешті-решт вогнемету для любителів запаху напалму на світанку і навіть специфічної транквілізаторної гвинтівки. Усього дозволялося носити з собою три різні екземпляри, а замінити її було можливо лише у спеціальному приміщенні поряд з магазином. Ще одною особливістю гри пов’язаною зі зброєю стала система "старіння спорядження" - назвемо її так.
Справа в тому, що з часом обрані вами пістолети чи гвинтівки поступово приходили у непридатність. Наприклад, автомат після довгого використання міг просто заіржавіти, теж саме ставалося, якщо його довго потримати під проливним дощем. В такому випадку краще всього взяти новий, адже альтернатива є зовсім неприємною. Під час чергової перестрілки з купою ворогів в найвідповідальніший момент зброя могла підвести, іншими словами, просто заклинити, залишивши головного героя фактично беззахисним.
В найгіршому випадку вона б вибухнула у нього в руках, завдавши значної шкоди, що теж виглядало дуже кепсько. Додатково наш найманець носив з собою кілька аптечок для поповнення рівня здоров’я пару гранат та коктелів молотова. Останні, до речі, непогано підходили для влаштування масштабних пожеж. Від однієї влучно кинутої склянки з запалювальною сумішшю покривався вогнем цілий аванпост разом з усією травою і деревами. Надзвичайно шокуючим елементом гри стало лікування критичних поранень.
Протагоніст без зайвих проблем з легкістю вміє вправляти багаточисленні вивихи пальців чи рук, а також витягує з власного тіла кулі, часточки шрапнелі та осколки від мін за допомогою гострого армійського ножа і плоскогубців. Больовий шок, високий ризик зараження крові чи отримання інфекції – та що ви таке кажете. Не переймайтеся, оскільки після такої надзвичайно болісної процедури з головним героєм все буде гаразд. У відриві від основної сюжетної лінії розробники додали декілька побічних завдань, які розподіляються на три різні типи: ліквідувати певну ціль, знищити вщент конвой автомобілів, довести відповідні документи біженцям.
Перші слугували чудовим джерелом для отримання кількох десятків кривавих діамантів, другі відкривали доступ до купівлі нової зброї в магазині, а останні дозволяли поповнювали запас життєво важливих лікувальних пігулок від малярії. Ніколи не знаєш, коли у протагоніста розпочнеться черговий приступ. Ледь не забули сказати кілька слів про невеликі будиночки, що слугують у ролі безпечних зон. Розташовані тут й там у різних частинах ігрової мапи вони надають можливість протагоністу поповнити боєзапас та трошечки відпочити від запеклих боїв.
Транспорт теж грає не останню роль, він є не лише прекрасним інструментом для швидкого переміщення по мапі, а й слугує непоганою вогневою підтримкою. Автомобілі оснащені важкими великокаліберними кулеметами та напівавтоматичними гранатометами не раз стануть у нагоді. Останнім, але не менш важливим аспектом гри є напарники головного героя, котрі виступають у ролі незалежних найманців. Після виконання кількох місій на лояльність вони стануть для протагоніста справжніми друзями.
Не раз витягнуть його з халепи у особливо критичні моменти, тобто фактично винесуть на собі важко пораненого бідолаху з зони конфлікту, а ще на додаток прикриють шквальним вогнем. На жаль у грі є кілька суттєвих мінусів, які ми не можемо обійти стороною. Першим з них є сюжет, якого тут, правду кажучи, практично немає. Крім сюжетної зав’язки та фіналу історії немає нічого цікавого. Як ми вже зазначали раніше на вас чекає лише велика кількість однакових завдань, від чого банально не отримуєш жодного задоволення.
Від чого з плином часу у голові все частіше згадується знаменита фраза Deadpoolio the amazing – "It’s so boring!". Другою проблемою є відкритий світ, який на свій час виглядав чудово, але, незважаючи на цей факт, був абсолютно пустим. Крім перелічених вище десятків аванпостів з озброєними до зубів ворогами, які з часом починаєш ігнорувати, проносячись крізь них на повній швидкості, додаткових завдань, пошуку захованих кейсів з діамантами в ньому майже нічого робити. На щастя, розробники додали п’ять різних автобусних зупинок для швидкого переміщення та економії часу.
Третім мінусом гри є зміна бойової системи, яку зробили менш реалістичною. Якщо в оригінальному Far Cry Джек міг відправити супротивників на той світ буквально з пари куль, то цього разу складається таке враження, що у деяких ворогів скелет, шкіра та внутрішні органи зроблені з адамантію запозиченого у Росомахи. Не носячи на собі жодних кевларових бронежилетів, вони з легкістю витримують ледь не половину куль з магазину штурмової гвинтівки чи кілька пострілів з пістолету – це виглядало доволі дивно.
Четвертим недоліком гри у свій час була купа технічних проблем: негативними симптомами виступали нестабільний FPS, справжня купа глюків і багів, неодноразові вильоти на робочий, псування сейвів та відсутність важливих сюжетних персонажів на локаціях, що унеможливлювало подальше проходження сюжету. Радує лише те, що розробники схаменулися та швидко полагодили усі перелічені вище несправності за допомогою патчів. Останнім мінусом гри, як це не дивно, був головний герой, який з сценарної точки зору є абсолютно пустим і нерозкритим.
Звісно спочатку вам давали змогу вибрати одного з дев’яти різних найманців, персональні дані яких були розписані у невеликій книжці, але по факту різниці між ними немає. Кого б ви не обрали, все одно історія залишається незмінною. В цілому Far Cry 2 став вельми суперечливим сіквелом з невеликою кількістю плюсів та багаточисленними мінусами. Для багатьох дана гра залишається найгіршою в серії. Незважаючи на цей факт, це не завадило їй розійтися світом тиражем більш ніж три мільйони копій та принести корпорації Ubisoft достатньо коштів для створення насправді проривного ігрового проекту, але це вже тема для зовсім іншого випуску. Купувати цю гру чи ні, як завжди, вирішуйте самі, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |