Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних ігрових проектів та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до новинки, реліз якої стався не так давно. Сьогодні мова піде про нову номерну частину популярної серії Far Cry. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Far Cry 5 – це комп’ютерна гра в жанрі Action-adventure, First-person shooter розроблена спільними зусиллями студій Ubisoft Montreal, Ubisoft Toronto, Ubisoft Kiev, Ubisoft Shanghai, Ubisoft Reflections та видана при підтримці французької корпорації Ubisoft двадцять сьомого березня 2018 року на PC, Xbox One та PlayStation 4.
Завдяки старанням сценаристів протягом останніх кількох років ми вже встигли побувати в Африці з її багаточисленними піщаними дюнами, насолодитися мальовничими тропічними джунглями і атмосферою безумства місцевих піратів, відвідати Гімалаї та взяти участь у громадянській війні, навіть повернутися у часи пізнього палеоліту з біганиною за мамутами та усіма особливостями первісно общинного ладу. В п'ятій за рахунком номерній частині серії Far Cry її автори обрали за основу оточення і стиль звичної американської глибинки.
Ласкаво запрошуємо вас до округу Hope штату Монтана, мальовничої місцини з купою фермерських ранчо, зеленими лісами, де проживають кілька сотень тисяч американських громадян. І все б було добре у даній місцині, якщо б в один момент на її території не зародився релігійний культ під назвою "Eden's Gate". Ця організація, так би мовити, очолювана однією дуже специфічною сімейкою. Офіційним головою культу є сорока чотирьох річний чоловік на ім’я Йосип Сід, до якого усі учасники звертаються "The Father".
Він разом з двома братами – Яковом, Іоанном, а також сестрою Рейчел, котра носить титул "Faith", вірять у настання кінця світу. Тож завдяки власним зусиллям, ці четверо за відносно невеликий термін встигли побудувати навколо себе справжню армію фанатично відданих послідовників, готових без зайвих слів виконувати усі настанови чи без будь-яких вагань віддати власне життя за свого лідера. Не складно здогадатися, що така організація своїми діями рано чи пізно привернула пильну увагу представників правоохоронних органів Сполучених Штатів Америки.
Не довго думаючи, можновладці вирішили відправили до штаб-квартири культу гелікоптер з кількома поліцейськими. У ньому знайшлося й місце для маршала Кемерона Берка, що мав при собі офіційний ордер на арешт Йосипа Сіда, шерифа округу Hope та кількох його помічників, одним з яких є сам безіменний і мовчазний протагоніст. І вже з перших хвилин складається таке враження, що планування операції довірили якомусь бовдуру або сам маршал був занадто впевнений у статусі своєї посади та юридичній силі папірця у його руках.
Спускатися у чотирьох, у справжнє вовче лігво з кількасот культистів виглядало, як справжнє самогубство. Подумаєш собі, це ж лише озброєні до зубів релігійні фанатики - в цьому точно немає нічого небезпечного. Взяли б з собою хоча б пару загонів бійців SWAT у підтримку, але мабуть вирішили, як у тому знаменитому радянському мультиплікаційному фільми: "Гаразд і так зійде". Як наслідок, спецоперація з затримання лідера "Воріт Едему" вже з перших хвилин починає тріщати по швах і завершується зовсім не так, як планували її учасники.
Гелікоптер зазнає аварії, Йосип Сід залишається на волі, сам маршал разом з кількома помічниками шерифа потрапляють у полон, а представники культу починають тероризувати весь округ, забираючи у свої ряди усіх кого можуть знайти навіть проти їх волі. Протагоністу щастить дивом вибратися цілим і неушкодженим з усього цього виру подій, точніше його рятує один з місцевих жителів. Тож, тепер йому належить розібратися з культом, а саме створити сили супротиву, перемогти трьох лейтенантів Йосипа та врятувати своїх колег.
Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду геймплейних і технічних особливостей даного ігрового проекту! Ключові геймплейні елементи серії Far Cry залишилися фактично без змін та будуть знайомі усім тим, хто грав хоча б у Far Cry 3. Ви, як і раніше, можете обрати агресивний чи прихований стиль проходження тих чи інших завдань, жодних обмежень. Полюбляєте Rambo Style, не біда, ось вам кілька видів штурмових гвинтівок, важких кулеметів, гранатометів та вибухівки.
Подобається взагалі не показуватися супротивникам на очі, теж не проблема, беріть до рук снайперську гвинтівку оснащену глушником чи пістолет-кулемет, пару метальних ножів і грайте у режимі стелс хоч всю гру. Основні нововведення Far Cry 5 стосуються кількох речей, але до всього по черзі. Першим, що кинеться вам у очі це повністю перепрацьована структура відкритого ігрового всесвіту, котрий, не побоїмося цього виразу, є на даний момент найкращим у всій серії. Адже вже з самого початку, ви вільні йти хоч на усі три сторони.
Складно в це повірити, але на міні-мапі немає жодного знака питання чи радіолокаційних веж, як це було у попередніх іграх. Натомість усі позначки на карті відкриваються поступово в результаті знаходження дорожніх знаків чи розмов з NPC, неначе у The Elder Scrolls чи Fallout. Наприклад, врятували якогось бідолаху з полону культу, той залюбки розповість вам про розташування у місцині певної схованки з припасами, ворожого аванпосту та інших точок інтересу. Невимовно радують і додаткові завдання, над якими розробники і сценаристи постаралися, як кажуть, на славу.
Кожне з них є насправді унікальним, від чого їх проходження не перетворюється на сумну рутину, а зовсім навпаки. Цьому також неабияк сприяє велика кількість наявного у грі транспорту - починаючи від звичайних автомобілів та завершуючи бойовими гелікоптерами та літаками. Ще одною новацією стала поява у грі дев’яти напарників, кожен зі своїм стилем бою та здібностями. Вони добряче допоможуть головному герою у боротьбі з культом - і вогнем прикриють коли треба, і від вірної смерті інколи врятують.
Наприклад, вірний чотириногий песик Boomer буде відмічати для вас усіх супротивників навколо, пілот Нік бомбити культистів з повітря на власному літаку, а старий знайомий Херк влаштує справжній апокаліпсис за допомогою пускової установки. Можливо вам й цього буде замало, тоді запрошуйте у гру свого друга та проходьте історію у кооперації від початку і до кінця, як казав Sam "Serious" Stone: "Double the gun, double the fun". Правда тут є невелика деталь - прогрес історії буде зберігатися лише у хоста, а усі знайдені гроші, спорядження і здобуті здібності залишаться для кожного з учасників кооперативу окремо.
І раз ми вже торкнулися системи прогресу протагоніста скажемо кілька слів про неї. Розробники повністю переробили її, відмовившись від накопичувальної системи досвіду. Тепер майже усі поїнти поліпшення протагоніст отримає за виконання ачівментів і тут все просто, як п’ять копійок. Знешкодили кілька представників культу використовуючи пістолет, автомат чи вогнемет, вполювали лося чи великого бурого ведмедя – отримайте у винагороду відповідну кількість skill points.
Радує й те, що рутина зведена до мінімуму, адже більше не потрібно полювати на звірів для створення тих чи інших речей у інвентарі протагоніста. Незважаючи на те, що формально полювання у грі залишилося, зараз воно несе виключно фінансову вигоду. Лише одна невелика порада - бережіться індиків, найстрашніших представників фауни штату Монтана, куди там бурим ведмедям та пумам. Окрім цього до спектру можливих розваг розробники додали ще й рибалку. Якщо завжди хотіли зловити рибу своєї мрії, то у вас нарешті є така можливість.
З технічної точки зору до гри немає жодних претензій. Беручи до уваги той факт, що розробники й досі використовують за основу знайомий ігровий двигун Dunia Engine з візуальною складовою та оптимізацією у проекту повний порядок. На жаль у грі є кілька суттєвих мінусів, що трохи псують загальне враження від проходження. І першим з них є те, що розробники чомусь відмовилися від опрацювання характеру та особи протагоніста. Знеособлення головного героя історії ніяк не йде на користь сюжетному оповіданню, враховуючи навіть те, що ми можемо створити його самі за допомогою спеціального редактору на початку гри.
Дуже прикро ще й тому, що протагоніст є абсолютно німим та не вимовить з вуст жодного слова протягом усієї історії. Це виглядає, як мінімум дивно, при наявності чудово поставлених ігрових катсцен. Від чого взагалі не хочеться асоціювати його з собою. Привіт вам від Гордона Фрімена із культової Half-Life чи Айзека Кларка із першого Dead Space. Проблема під номером два пов’язана безпосередньо з епілогами гри, яких загалом налічується цілих три – один секретний і два основних. Не переймайтеся, спойлерити ми тут не станемо.
Неважливо, яку б кінцівку ви не обрали все одно і в першому, і в другому випадку залишається відчуття, що майже усі твої зусилля, прикладені на багатоденну боротьбу з культом, були марними. В цілому Far Cry 5 вийшов вельми файним ігровим проектом зі своїми унікальними особливостями, перевагами та недоліками. На нашу думку, французам таки трошечки не вдалося дотягнутися до еталонної частини серії, а саме Far Cry 3. Хоча, цей факт не робить п’ятірку гірше, чекаємо на три DLC, анонсовані розробниками.
Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |