Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних проектів ігрової індустрії та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до нещодавнього самостійного доповнення присвяченого серії Far Cry. Офіційний анонс якого став справжньою несподіванкою для присутніх на церемонії The Game Awards 2018, адже ніхто не очікував, що французи буквально через рік з моменту релізу номерної частини серії представлять щось нове по даній ігровій франшизі. На сцену вийшов сам креативний директор - Jean-Sebastien Decant та презентував трейлер майбутньої новинки.
Після продемонстрованого трейлеру багатьом фанатам стало зрозуміло, що цього разу на нас чекає черговий експеримент аналогічний попереднім. Не обійшлося тоді й без постійних порівнянь майбутньої новинки французів з творінням їхніх американських та швейцарських колег з Avalanche Studios і id Software, а саме сіквелом серії RAGE. Стилістично обидва проекти й справді дуже схожі, але на цьому подібності між ними завершуються. У далекому 2013 році ми вже пережили пригоди сержанта Рекса Кольта у науково-фантастичному Far Cry 3: Blood Dragon, у 2016 разом з Таккаром файно пополювали на стародавніх пухнастих мамутів у Far Cry Primal.
Чим автори серії вирішили здивувати фанатів цього разу і яким взагалі вийшло дане доповнення? На це питання зараз постараємося дати максимально розгорнуту відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Far Cry New Dawn – це комп’ютерна гра в жанрі Action-adventure, First-person shooter розроблена спільними зусиллями студій Ubisoft Montreal, Ubisoft Kiev, Ubisoft Bucharest, Ubisoft Shanghai та видана при підтримці французької корпорації Ubisoft п’ятнадцятого лютого 2019 року на PC, Xbox One та PlayStation 4.
Сюжетні події гри розгортаються через сімнадцять років з моменту фіналу Far Cry 5 на території знайомого округу Hope County. В той Судний День жителі цієї американської глибинки відчули на собі усі жахи глобального ядерного апокаліпсису. Мільйони людей вмить перетворилися на попіл, а на тих одиноких щасливчиків, яким успішно вдалося не потрапити у вибухову хвилю та вчасно дістатися до бомбосховищ, чекали зовсім непрості часи. Після катастрофи на території округу розпочалася справжня ядерна зима, а у представників місцевої фауни почали проявлятися мутації під дією радіації.
Додайте до цього нестачу провізії, постійну економію ресурсів та поодинокі небезпечні експедиції на поверхню за припасами і отримаєте зовсім скрутну картину. З часом радіаційний фон в окрузі почав спадати, а жителі поступово почали виходити з бомбосховищ. Спершу вони намагалися налагодити своє життя, відновивши власні домівки та інфраструктуру, але досить швидко усі їхні старання були зведені нанівець рейдерами, котрі одного прекрасного дня вирішили завітати до округу і зробити його своїм новим плацдармом для подальшої експансії.
Непрохані гості не були схожі ні на революційно налаштованих Рейдерів Рейнора із StarCraft II, ні на кровожерливих і жорстоких рейдерів з Fallout. Очолювані двома сестрами близнючками на ім’я Міккі та Лу, ці любителі швидкої наживи, рожевого кольору та яскравих феєрверків, кличуть себе "Highwaymen". Це величезне угрупування є всього одним з найвпливовіших на території пост апокаліптичної Америки. Найбільше паралелей тут слід повести з бандами з популярної кіно франшизи початку та середини вісімдесятих років минулого століття – Mad Max, створеної стараннями австралійського режисера – Джорджа Міллера.
І от коли здавалося, що у жителів Hope County немає жодних шансів у протистоянні з рейдерами, тут й там почали спливати чутки про колишнього військового пілота – Томаса Раша. Виявляється, що цей доброзичливий чоловік разом з командою досвідчених експертів вже не перший рік подорожував просторами США. Він активно допомагав місцевим жителям, захищаючи їх від різноманітних загроз, відновлюючи зруйновану інфраструктуру міст: зводячи сільськогосподарські ферми, лагодячи електростанції та водогони.
Не гаючи часу, жителі округу відправили одного з своїх представників разом з проханням про допомогу. В результаті вже через декілька днів потяг повний спеціалістів, разом з Томасом рушив у Hope County, серед них знайшлося місце і головному герою гри – начальнику охорони на прізвисько "Cap". Не встиг потяг доїхати до пункту призначення, як його з розпростертими обіймами зустріла ціла делегація бандитів, котрі з феєрверками і криками швидко спустили його з рейок. Вибратися з цієї халепи цілими та неушкодженими пощастило лише кільком особам, включаючи протагоніста.
Діставшись нарешті до головної бази уцілілих жителів округу Hope County – "Prosperity", головний герой розуміє що ситуація тут дуже й дуже кепська. Тож, тепер йому доведеться допомогти жителям відбудувати свій дім та постаратися вигнати банду рейдерів з цієї території. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду геймплейних і технічних особливостей даного ігрового проекту. З технічною точки зору Far Cry New Dawn нічим не відрізняється від Far Cry 5, оскільки розробники і надалі використовують перевірений часом ігровий двигун Dunia Engine 2.
Теж саме твердження вірно й для ключових геймплейних механік, більшість з яких переїхали у новинку прямо з п’ятірки, але й тут авторам вдалося привнести кілька новацій. Як і раніше ви можете проходити більшість місій у двох знайомих стилях: відкриті протистояння з супротивниками або стелс. Нікуди не поділася й система напарників, серед яких знайшлося місце, як вже знайомим так і новим особистостям та чотириногим друзям. З ними автори попрацювали, як кажуть, на славу. У компанію до головного героя долучаться: пухнастий пес - Timber, професійний снайпер - Nana, котра незважаючи на свій вік буде з сарказмом коментувати кожен свій крок, старий знайомий - Pastor Jerome Jeffries, чотириста п’ятдесят кілограмів штурмового бекону на ім’я Horatio та інші.
На відміну від основної номерної частини серії, тепер кожен з компаньйонів крім базових здібностей має власну систему поліпшення, що додає їм ще більшого тактичного різноманіття. Наприклад, у снайпера з’являться бронебійні патрони, а песик стане люб’язно відганяти інших представників агресивної фауни від головного героя. Нікуди не зник і кооперативний режим, якщо у вас буде така можливість чи бажання, то сміливо відправляйтесь у пригоди разом з другом. Звісно ж в рамках експериментів над серією автори прийняли кілька доволі неоднозначних рішень.
Так першою під ніж пішла одна з головних особливостей Far Cry 5, а саме авіаційний транспорт, розробники вирізали його майже повністю, залишивши лише три види гелікоптерів. Аналогічна ситуація склалася і з системою налаштування зброї, котра чомусь теж повністю зникла. І раз ми вже торкнулися теми спорядження, то приділимо увагу йому, адже в цій грі на відміну від попередніх частин серії, усі види зброї та транспорту доведеться створювати самому. Традиційна система торгівлі теж зазнала змін - тепер бажаний важкий кулемет чи снайперську гвинтівку просто не має можливості придбати, а лише змайструвати на спеціальному станку на головній базі.
В наслідок цього замість виконання основних і другорядних місій часто доведеться бігати по всьому округу та активно збирати різний мотлох: етанол, болти, гайки, ізоляційну стрічку та автомобільні деталі, що чесно кажучи, ні краплинки не весело, привіт Fallout 4. Звісно, ресурси можна швидко добути звільнивши аванпости від банд, вчасно піднявши supply drop, викинутий з літака, чи злітати у експедиції на гелікоптері з балакучим пілотом. Останні привносять хоч якусь краплинку різноманіття та являють собою невеликі вилазки у інші частини Америки.
На вас чекають сім унікальних подорожей у доволі екзотичні місця: будь-то зруйнований військовий авіаносець на берегу океану, в’язниця у Сан-Франциско, занедбана атомна електростанція чи напівзруйнований парк розваг. Усі зібрані ресурси крім крафтингу спорядження і транспорту, знадобляться ще й для розвиток центральної бази – "Prosperity", без розвитку якої ви далеко по сюжету не пройдете. На жаль у гри є кілька суттєвих недоліків, які псують враження від проходження сюжету.
Перший з них пов'язаний з рішенням авторів розбити більшість елементів гри, а саме транспорт, зброю та навіть супротивників на чотири окремих ранги: common, uncommon, rare та legendary, привіт Tom Clancy's The Division, Destiny та Anthem. І це рішення, на нашу думку, повністю мінімізує задоволення від шутерної механіки. І якщо спочатку ця геймплейна зміна не сильно кидається у очі, то слід вам натрапити на елітного чи легендарно супротивника, не маючи відповідного озброєння - в такому випадку ваші шанси вижити стрімко наближуються до нуля.
У нас це була ситуація з буйволом-мутантом, "танцювати" з яким довелося цілих дві чи п’ять хвилин, бігаючи від нього туди й назад навколо каменю і вистрілюючи весь боєзапас доступного арсеналу. І чесно кажучи, таке дійство мало кому сподобається. Другий недолік безпосередньо пов’язаний з рішенням розробників демонструвати рівень пошкодження від пострілів зброї протагоніста прямо над головами супротивників. Стріляєте ви собі у опонента, а з його голови починають вилітати цифри: 19, 39, 59, 106, 205, 400, привіт Tom Clancy's The Division та Borderlands.
І тут все доволі суб’єктивно - або ви звикните до цього явища, або дане нововведення буде дратувати вас до появи фінальних титрів, адже відключити його у налаштуваннях інтерфейсу неможливо. Третьою проблемою є мовчазний головний герой "The Security Captain" чи "Cap" без будь-яких емоцій, якому взагалі ніяк не хочеться співпереживати по ходу історії. Четвертою проблемою є доволі рваний темп сюжетного оповідання, який набирає обертів на початку, а потім різко обривається і відновлюється лише на середині проходження гри.
Останньою проблемою є обраний авторами загальний візуальний стиль проекту, що, на жаль, зовсім не асоціюється з пост апокаліптичним світом. Справа в тому, що за останні тридцять років ми звикли бачити його, як сіру, сувору і місцями безнадійну картину життя суспільства у таких відомих серіях, як Fallout, Mad Max, Wasteland, Metro чи The Last of Us. Тож, на фоні вище перерахованих проектів розкішні зелені ліси, просторі луги, усіяні рожевими квіточками та безтурботні жителі Hope County нового Far Cry виглядають дивно і не реалістично.
Загалом дизайнери непогано попрацювали над моделями зброї та автомобілів, надавши їм пост апокаліптичного шарму, чого не скажеш про відкритий світ гри. Складається таке враження, що з найближчого куща от-от та й виїде розфарбований у яскраві кольори Hippie bus – "Make love, not war". В цілому Far Cry New Dawn вийшов доволі неоднозначним проектом з яскравими плюсами та мінусами. Французи провели черговий експеримент, в результаті якого, не всі нововведення прийшлись до смаку хардкорним фанатам серії.
Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску. |