Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних ігрових проектів і сьогодні вирішили привернути вашу увагу до перед останньої гри популярної серії Far Cry. Після успіху Far Cry 4, яка незважаючи на усі старання її творців так і не досягла показників трійки, французи почали опрацьовувати можливі концепції і напрями майбутньої новинки. Детальніше про четверту частину серії ви можете почитати у відповідній рецензії, якщо зацікавилися – ласкаво просимо до архіву. Організувавши кілька опитувань, розробники швидко отримали необхідний зворотній зв'язок від фанатів та взялися за роботу. Багато хто, тоді гадав, куди ж серію занесе далі?
Оскільки варіантів було багатенько, починаючи з певних історичних епох та сучасності, а завершуючи науковою фантастикою чи пост апокаліпсисом. Йшов час і вже через дванадцять місяців французи анонсували майбутню новинку. Правду кажучи, тоді ніхто не очікував, що сценаристи підуть на доволі ризикований експеримент і візьмуть за основу для нової історії зовсім незвичний часовий період – ним виявився пізній палеоліт. Той чудовий час, точніше кажучи, кам’яний вік, в який наші далекі пращури, жили невеликими комунами.
Тоді їхнім повсякденним зайняттям було збиральництво, землеробство та полювання на диких звірів. Сказати, що фанати поставилися до такого анонсу скептично – це нічого не сказати. У багатьох виникло закономірне питання: "Чи цікаво буде грати у цей проект взагалі без вогнепальної зброї, запеклих перестрілок, автомобілів, галюцинацій та інших ключових аспектів притаманних серії Far Cry ?". На це питання, ми зараз постараємося дати розгорнуту і водночас обґрунтовану відповідь.
Не будемо більше затягувати вступ, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Far Cry Primal – це комп’ютерна гра в жанрі Action-adventure, First-person shooter розроблена спільними зусиллями студій Ubisoft Kiev, Ubisoft Toronto, Ubisoft Shanghai та видана при підтримці французької корпорації Ubisoft двадцять третього лютого 2016 року на PlayStation 4 і Xbox One. Релізу версії для персональних комп’ютерів довелося почекати трохи більше тижня, аж до першого березня того ж року.
Сюжетні події гри розгортаються у далекому-далекому минулому за десять тисяч років до нашої ери, а головним героєм є молодий чоловік на ім’я Таккар. Він один з кількох десятків учасників кочового племені Вінджа - відносно невеликої групи осіб, складний та тернистий шлях якої простягався крізь східну частину Європи. Так одного чудового дня протагоніст разом з вождем племені і кількома молодими мисливцями вирішив вполювати собі мамонта. Кілька днів йдучи по сліду зграї, їм врешті-решт вдалося наздогнати свою здобич.
І можливо б вони успішно повернулися з полювання назад до племені, якби крім них на соковиту тушу вбитого мамута не спокусився ще один смертоносний хижак зі сімейства котячих. Адже не встигли мисливці зрадіти, як у гості до них на "вечірку", зовсім несподівано, завітав шаблезубий тигр. Представники племені, не очікуючи такого гостя, виявилися фактично безсилими у протистоянні з ним. В результаті конфронтації мисливці і сам вождь племені стали прекрасним додатком до вбитого мамонта, такий собі імпровізований обід для агресивного котика.
Таккару дивом вдалося врятуватися, не потрапивши у його лапи. Головний герой, незважаючи на таку скрутну ситуацію, не здається, а навпаки вирішує продовжити свій шлях назад до племені. Через деякий час, він потрапляє у Урус – величезну мальовничу долину з помірним кліматом, з надзвичайно багатою рослинністю і тваринним світом. Зваживши усі за і проти, Таккар бере на себе роль вождя і разом з цим вирішує, що це місце буде ідеальним куточком для племені, якому досить кочувати по Землі та засновує невелику комуну неподалік печери, розташованої поряд з водоспадом.
Не встиг він облаштувати свій новий дім, як виявилося, що ці краї не такі безлюдні, як здавалося на перший погляд. В Урусі проживають ще два племені, котрі не надто прихильно і радісно ставляться до прибулих новосельців - Удам та Ізіла. Перше представляє з себе комуну жорстоких людожерів, які проживають далеко на півночі Урусу у надзвичайно холодній гірській місцевості. Друге ж, навпаки, полюбляє теплі кліматичні умови, активно займається землеробством та розташоване на півдні долини.
Його представники поклоняються сонцю, як божеству і неодноразово проводять в його честь криваві жертвопринесення. Тож, Таккару доведеться провести низку агресивних переговорів з їхніми лідерами та врятувати Вінджа від посягань опонентів. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду геймплейних і технічних особливостей даного проекту! З технічної точки зору гра мало відрізнялася від Far Cry 4. Розробники й надалі використовували старий-добрий ігровий двигун Dunia Engine 2.
В цілому до візуального дизайну і якості графіки було мало дорікань. Геймплей проекту, як вже було зазначено раніше, кардинально відрізнявся від того, яким звикли бачити його фанати у попередніх частинах серії. Незважаючи на це твердження, в ньому і досі залишилися деякі знайомі елементи. Наприклад, ви, як і раніше, можете виконувати більшість завдань у двох стилях – агресивному, вступаючи у відкриті конфронтації чи прихованому, знешкоджуючи супротивників не піднімаючи тривоги. Арсенал головного героя доволі скромний.
В ньому знайдеться місце лише для кількох видів кістяних і кам’яних дубин, парі метальних ножів та списів, луку і врешті решт трьом видам бомб наповнених бджолами, смертельною отрутою чи вогнем. У Таккара, як і у Аджая Гейла з Far Cry 4 є гак-кішка, котра дозволить йому з легкістю забиратися на високі виступи й скелі. Слід зазначити, що для створення і поліпшення наявної зброї, а також комуни Вінджа потрібно чимало ресурсів, тож вам не раз доведеться не раз побігати по усім околицям Урусу шукаючи їх.
Слід також зазначити, що усі NPC та головний герой розмовляють на стародавній індоєвропейській мові. Окрім основної сюжетної лінії на вас чекає чимало додаткових завдань: збирайте колекційні предмети, знешкоджуйте представників ворожих племен, захоплюйте їхні табори чи усіляко допомагайте Вінджа, виконуючи різноманітні доручення. Чим більшою буде чисельність вашої комуни, тим більшою виявиться винагорода у вигляді додаткового досвіду чи ресурсів. Розробники також непогано попрацювали над циклами дня і ночі в Урусі.
І якщо днем, Таккар може без проблем досліджувати місцевість, то в ночі ситуація змінюється кардинально. Після заходу сонця на нього чекає багато небезпек, а все тому, що чимало хижаків виходять на полювання. В цей час ти вже не відчуваєш себе на вершині харчового ланцюга, а зовсім навпаки, оскілки натрапити на зграю диких собак, вовків, ягуара, що тихо причаївся собі у кущах, ведмедя чи шаблезубого тигра буде простіше простого. Хоч брати наші менші і є серйозною загрозою, вони також є прекрасними союзниками у вирішенні більшості проблем.
Ще одною геймплейною особливістю гри є те, що Таккар має змогу приручати диких звірів. Будь-то звичайна сова-бомбардувальник, котра помічатиме ваших супротивників та скидатиме на їхні голови бомби, печерний лев чи величезний медвідь, які допоможуть йому у бою. На превеликий жаль є у цього проекту чимало суттєвих проблем, які псують загальне враження від його проходження. Першим з них є постійний і монотонний збір ресурсів. Якщо у попередніх частинах серії дана механіка не сильно дратувала, то в цій грі все навпаки.
Як ми описували раніше, ресурси потрібні для створення і поліпшення зброї, екіпіровки головного героя, побудови різних хатинок у комуні Вінджа. Ось виходить, що значну половину гри, вам доведеться бігати туди й назад по Урусу, збираючи деревину, глину, кремінь, шкіри тварин та інші дрібниці. Як наслідок, це дозволить зробити головного героя більш ефективнішим, але, правду кажучи, займатися усім цим дійством рано чи пізно набридне. Другою проблемою є відверто слабкі антагоністи гри. Ані лідер племені Удам - Улл, ані голова племені Ізіла – Батарі, не мають тієї знаменитої харизми, яка була притаманна антагоністам попередніх Far Cry.
Від чого протягом проходження сюжетної лінії їх хочеться сприймати, як чергових супротивників, а не яскравих особистостей. Останньою невеликою проблемою була відносно кепська оптимізація і технічний стан проекту під час релізу, але, на щастя, розробники успішно полагодили більшість негараздів майбутніми патчами. В цілому Far Cry Primal хоч і виявився вельми сміливим експериментом розробників, але на відміну від того ж Far Cry 3: Blood Dragon, фанати сприйняли новинку доволі прохолодно.
Назвати цей проект провалом ми не можемо, але присвоїти їй статус непоганої частини знаменитої серії у нас язик не повернеться в силу перерахованих вище проблем. Купувати цю гру чи ні, як завжди, вирішувати лише вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |