Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних проектів ігрової індустрії та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до першої масштабної новинки вересня. Складно не погодитися з тим твердженням, що у епоху минулого покоління консолей серія Gears of War, як і Halo були справжніми перлинами серед шутерів виданих корпорацією Microsoft та обов'язково знаходилися у бібліотеці сотень тисяч володарів Xbox 360 по всьому світу.
Тож, зовсім не дивно, що у жовні 2016 року світ побачила четверта номерна частина серії – Gears of War 4, зроблена зусиллями новоствореної канадської студії The Coalition спеціально для консолей поточного покоління. Правду кажучи, в свій час вона розділила хардорних фанатів серії на два табори. Одній частині гравців вона сподобалась, інші ж активно критикували нове творіння студії за відсутність кардинальних інновацій, за рваний фінал сюжетної лінії та за нових головних героїв, котрі й близько не мали тієї харизми притаманної славнозвісному Маркусу Феніксу.
Незважаючи на усі зауваження, четверта номерна частина серії розійшлася по світу у кількості більш ніж 2.6 мільйони копій та принесла корпорації Microsoft достатньо коштів, що в свою чергу, дало зелене світло для створення сіквелу. Саме його презентував усім присутнім голова студії The Coalition – Rod Fergusson в ході прес-конференції Xbox на міжнародній виставці E3 2018 у Лос-Анджелесі. Можливо вас цікавить, якою врешті-решт вийшла "п'ятірка" після трьох років кропіткої роботи розробників і чи вдалося їм таки принести до знайомої геймплейної формули кілька інновацій?
На це та усі інші питання ми зараз постараємося дати максимально розгорнуту та аргументовану відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Gears 5 – це компютерна гра в жанрі Third-person shooter розроблена канадською студією The Coalition та видана при підтримці американської корпорації Xbox Game Studios десятого вересня 2019 року на PC та Xbox One.
Сюжетні події гри розгортаються через кілька місяців після фіналу Gears of War 4 та стараннями сценаристів повертають нас на простори добре знайомої усім планети Sera. Її жителі пережили немало конфліктів та більш ніж двадцять п'ять років жили собі в мирі та спокої після перемоги над Ордою Локустів. Звісно така атмосфера не могла тривати вічно, оскільки в якийсь момент старі вороги, яких усі довгий час вважали повністю поверженими, повернулися з новими силами та на території розпочався черговий кривавий конфлікт іменований - Swarm War.
Життя Маркуса Фенікса, його сина JD, лейтенанта Дела Уокера та Кейт Діаз також встигло стрімко змінитися за цей час. Через війну старий досвідчений вояка і тріо новачків повернулися у ряди Gears – військових сил COG (Coalition of Ordered Governments) та не одноразово за наказами командування відправлялися у спецоперації проти сил Рою. Цього разу автори серії вирішили частково відійти від теми глобальної війни та перевести новинку у більш пригодницьке русло, сконцентрувавши усю увагу на історії Кейт.
Полишивши рідне поселення та дядечка Оскара, міс отримала звання капрала, але незважаючи на усі її успіхи і бойові досягнення, вона залишалася у відносно пригніченому психологічному стані. Її не покидали думки про смерть рідної матері, на згадку від якої у неї залишився лише невеликий медальйон. Крім цього головну героїню почали мучити кошмари, пов'язані з Локустами та її Королевою, в результаті чого навіть спокійний кількагодинний сон став для неї великою розкішшю. Враховуючи доволі кепський стан дівчини, Маркус порадив їй відправитися у один із старих наукових комплектів, розташованих далеко за межами COG, де вона можливо знайде відповіді на усі її проблеми.
Такою є сюжетна зав'язка гри, а далі ми переходимо до огляду технічних і геймплейних особливостей даного ігрового проекту. З технічної точки зору новинка виконана на дуже високому рівні. Незважаючи на те, що авторами і надалі використовується за основу Unreal Engine 4, як це було і для попередньої номерної частини серії, моделі персонажів, рівень деталізації об'єктів та відкритого світу в цілому, анімації та робота зі звуком вийшли на зовсім інший рівень в плані якості. З точки зору візуально-графічної складової Gears 5 – це один із самих красивих проектів лінійки Xbox One.
Такого рівня якості в принципі і очікуєш від останніх проектів "ААА" класу. З геймплейної точки зору гра залишається вірною ключовим геймплейним механікам добре відомим усім фанатам серії ще з оригінальної трилогії. Іншими словами, прекрасним шутером, де кожен з представлених екземплярів озброєння відчувається, як щось унікальне, будь-то стара-добра штурмова гвинтівка "Lancer MK", оснащена підствольною бензопилою, дробовик "Gnasher", снайперська гвинтівка "Longshot", гранатомет "Boomshot" чи потужний railgun "EMBAR".
І раз ми завели мову про доступний арсенал зброї, то слід зазначити, що розробники додали до нього два нових екземпляри. Першим з них є штурмова гвинтівка "Mark 3 Lancer GL" оснащена підствольним гранатометом, а другим став пістолет-кулемет "Claw". Але й це ще не все, оскільки розробники імплементували до п'ятої номерної частини серії кілька інновацій, про які ми зараз поговоримо детальніше. Однією з них став Jack – цей прекрасний мініатюрний робот буде не лише файним компаньйоном Кейт протягом сюжетної лінії, а ще й не раз стане у нагоді при бойових зіткненнях з Роєм.
Завдяки доступним активним вмінням це маленьке чудо техніки може дезорієнтувати супротивників за допомогою світлошумових гранат, встановлювати шокові міни, робити героїню тимчасово невразливою для ворожих атак чи навпаки повністю невидимою, немов справжньою Хижачкою, а ближче до фіналу навчиться брати опонентів під свій контроль чи встановлювати активний енергетичний бар'єр. Крім цього Jack може сканувати місцевість довкола на наявність ресурсів, зламувати зачинені двері і сейфи, не раз виручить вас у запеклій бійці, приносячи необхідні речі - зброю та гранати.
Також він залюбки буде відбивати особливо агресивних залицяльників від Кейт шокером, якщо ті підійдуть занадто близько. Наступним масштабним нововведенням є поява більш відкритих локацій, які безумовно пішли на користь серії. Яскравою аналогією тут буде Metro: Exodus. В рамках кількох сюжетних глав вас випускають у простір, де крім основного завдання можна вільно покататися на транспорті "Skiff", зайнятися дослідженням території на пошук деталей для дрона чи зброї або ж виконати кілька додаткових завдань і отримати у винагороду пару унікальних апдейтів для Джека.
Наприклад, світлошумова граната буде не лише дезорієнтувати супротивників, а ще й повністю заморожуватиме їх на короткий період часу. Від сюжетної кампанії перейдемо детальніше до огляду мультиплеєру Gears 5. Крім вже знайомих усім фанатам серії PvP та PvE режимів, останній з яких також відомий під назвою "Horde Mode", розробники додали ще один новий – "Escape". Суть його полягає в тому, що групі з 3-ох оперативників спецпідрозділу "Hivebusters" потрібно закласти хімічну бомбу в самому центрі вулика Рою та встигти успішно евакуюватися.
Загальну ситуацію ускладнює ще й обмежена кількість патронів та смертельний токсин, який виділяється при активації бомби та не дасть вам спокійно сидіти на одному місці при перестрілках з супротивниками. Без кооперації з іншими гравцями в цьому режимі неможливо досягти хоч якогось успішного результату. Розстріляли увесь боєзапас, відділилися від основної групи чи не встигли прибігти до точки евакуації вчасно, ну що ж – ваші проблеми, доведеться починати все з початку. Єдиною невеличкою ложкою дьогтю у цій бочці меду для нас були певні технічні несправності.
Можливо це лише нам пощастило, але кілька разів при проходженні сюжетної лінії гра вилітати з критичною помилкою. Не йшло на користь проекту і те, що у перші дні сервери працювали, м'яко кажучи, не зовсім стабільно, через що у багатьох гравці, були значні проблеми, як і з кооперативним режимом проходження, так і з мультиплеєром. В цілому Gears 5 залишила після себе доволі приємні враження після витрачених на неї двадцяти годин. Хоч розробникам і не вдалося досягти рівня культової Gears of War 2, котра й по цей день на думку багатьох шанувальників залишається справжнім еталоном серії.
На нашу думку, у студії The Coalition вийшла досить файна гра. Купувати її чи ні, як завжди вирішувати лише вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |