Pro Games | Огляди комп`ютерних ігор

Pro-games: історії, відкриття, розваги ігрової індустрії.

Огляди комп`ютерних ігор в жанрах: 3D-шутери, шутери від першої і від третьої особи, тактичні шутери, слешери, аркади, стелс-екшн, симулятори, економічні, стратегії в реальному часі і покрокові стратегії, варгейми, глобальні стратегії, пригоди, рольові ігри, тактичні РПГ, головоломки і онлайнові ігри"

Pro-Games | m.korsun@ukr.net

Огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas
Скріншот 1 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas

Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних проектів ігрової індустрії та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до наймаcштабнішої та водночас найскандальнішої частини відомої і популярної у всьому світі серії Grand Theft Auto. Після шаленого успіху Grand Theft Auto: Vice City у 2002 році, рецензія на яку вже розміщена на сайті, якщо зацікавилися – ласкаво просимо до архіву,  співробітники британської студії Rockstar North розпочали роботу над своїм новим проектом, розробка якого загалом зайняла більш ніж двадцять чотири місяці.

Скріншот 2 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasЗвісно за цей час на просторах Інтернету постійно тут і там з'являлися нічим не підтверджені чутки про те, що нова гра серії активно розроблюється студією, але представники корпорації Rockstar Games, як завжди, тримали все у суворому секреті, залишаючи без коментарів так званні раптові інформаційні сенсації. Атмосфера тиші була розвіяна лише дванадцятого травня 2004 року, коли представники студії опублікували на власному сайті кілька скріншотів своєї майбутньої новинки разом з деякими подробицями щодо сюжету та головного героя.

Скріншот 3 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasВже буквально через три місяці широкій публіці був представлений офіційний трейлер гри разом з орієнтовною датою релізу. Фанати серії були в захваті від таких новин та з нетерпінням чекали релізу гри. Яким же у підсумку вийшло нове творіння корпорації Rockstar Games? На це питання ми зараз і постараємося дати максимально розгорнуту та аргументовану відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд.

Скріншот 4 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasПані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Grand Theft Auto: San Andreas – це комп'ютерна гра в жанрі Action-adventure, Third-person shooter розроблена британською студією Rockstar North та видана при підтримці американської корпорації Take-Two Interactive двадцять шостого жовтня 2004 року на PlayStation 2. Релізу версії для персональних комп'ютерів та консолі Xbox довелося чекати цілих вісім місяців, аж до сьомого червня 2005 року. Сюжетні події гри розгортаються у штаті San Andreas, а головним героєм є двадцяти чотирьохрічний афроамериканець - Carl Johnson більше відомий серед інших учасників вуличної банди "Grove Street Families" під прізвиськом "CJ".

Скріншот 5 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasЩе з юних літ його оточували лише бідні райони міста Los Santos та пов'язане з ними кримінальне середовище. Зухвалі пограбування перехожих, крадіжки автомобілів, нелегальна торгівля зброєю, наркотики, вбивства та сутички з іншими вуличними бандами – "Ballas", "Vagos" та "Aztecas" були ледь не повсякденною частиною життя молодого Карла, а також його двох рідних братів – Шона aka "Sweet" та Брайана Джонсонів. Цей стиль життя продовжувався аж до того моменту, коли CJ втратив молодшого брата.

Скріншот 6 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasНа фоні цих трагічних подій та іще з деяких причин головний герой вирішив покинути власний дім та розпочати все з чистого аркушу у Liberty City, що йому успішно вдалося зробити, знайшовши роботу у дона італійської мафії - Salvatore Leone. І хоч його нове життя не сильно відрізнялося від того, чим йому доводилося займатися раніше, Карла на довгі п'ять років перестали цікавити доля його рідних та вуличної банди, він жив у власне задоволення, заробляючи достатньо грошей і ні про що не турбуючись.

Скріншот 7 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasМожливо б усе продовжувалося і далі у такому ритмі, але одного дня у 1992 році все перервав короткий телефонний дзвінок з сумною звісткою. Sweet сповістив CJ-ея, що в результаті атаки іншої вуличної банди не стало найближчої для нього людини: "It's Momma... She's dead, bro". Протагоніст швидко спакував валізу та прилетів до Лос Сантосу першим рейсом, але не встиг, він вийти з терміналу аеропорту та взяти таксі, як дорогою додому його зустріли не рідний брат і сестра, а патруль підрозділу спеціального призначення C.R.A.S.H. (Community Resources Against Street Hoodlums), очолюваний офіцером LSPD – Френком Тенпенні прекрасно зіграний Семюелем Л. Джексоном.

Скріншот 8 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasНа щойно прибулого Карла відразу вішають підозри у загибелі офіцера поліції, лишають усіх коштів та залишають одного на території ворожої вуличної банди – ласкаво просимо до Лос Сантосу. Такою э сюжетна завязка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду геймплейних і технічних особливостей даного ігрового проекту. З технічної точки зору Grand Theft Auto: San Andreas не сильно відрізнялася від попередньої частини серії - Grand Theft Auto: Vice City. Розробниками і надалі за основу використовувався перевірений часом ігровий двигун – RenderWare.

Скріншот 9 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasЦю стару конячку технологічні спеціалісти Rockstar North постаралися розігнати на максимум, враховуючи особливості даної частини серії. Також їм вдалося непогано доопрацювати фізику поведінки транспортних засобів, за рахунок чого більшість з представлених авто у грі відчувалися насправді різними та унікальними. Деталізація моделей та загальний рівень графіки у грі також був на висоті, як на 2004 рік. З геймплейної точки зору нова GTA стала справжнім гігантським кроком вперед. Автори додали у своє нове творіння RPG-елементи, гравцям доводилося слідкувати за величезною кількістю характеристик головного героя, які тим чи іншим чином впливали на геймплей.

Скріншот 10 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasДо уваги слід віднести наступні речі: об'єм легенів, максимальний рівень здоров'я, м'язова маса, величина жирової прокладки та загальна витривалість, але й це ще не все. Крім перерахованих персональних характеристик протагоніста на перший план виходили його вміння користуватися різними видами зброї, а також навички водіння та пілотування різними видами транспорту. Перші можна було доволі швидко поліпшити сходивши на стрільбище магазинів "Ammu-Nation".

Скріншот 11 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas Для других же доводилося їздити ледь не по всьому штату, проходячи низку курсів у відповідних школах. Раз ми вже почали розмовляти про залізних конів, то приділимо увагу невеликому нововведенню, а саме повноцінному тюнингу автомобілів. Звісно перероблювати дозволялося не кожен з представлених у грі авто та у більшості гравців вони зберігалися немов безцінна реліквія в персональному гаражі до фіналу гри. Незважаючи на цей факт така дрібна механіка ще більше урізноманітнила ігровий процес.

Скріншот 12 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasЩе одним масштабним нововведенням даної частини серії стала поява повноцінної візуальної кастомізації протагоніста. Якщо в Grand Theft Auto III Клод взагалі не мав можливості змінити одяг, в Grand Theft Auto: Vice City у Томмі було лише дванадцять різних костюмів, то на Карла чекає ціла величезна мережа магазинів "Binco", "Sub Urban", "ProLaps", "Zip", "Victim" та "Didier Sachs" з десятками, якщо не сотнями варіантів вбрання і аксесуарів під різні стилі, що, в свою чергу, відкрило для гравця можливість урізноманітнити гардероб головного героя під власні смаки і вподобання.

Скріншот 13 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasДодайте до цього ще перукарні, салони татуювання і у підсумку отримаєте найбільшу та водночас найгнучкішу систему налаштування візуального стилю протагоніста. Наступним кардинальним нововведенням серії стала можливість головного героя плавати і пірнати. Нарешті Карл Джонсон, пройшовши відповідні курси, стараннями розробників більше не йшов на дно при потраплянні у воду, завдяки чому вже не треба було перезавантажувати сейв, потрапивши ненароком у річку чи якусь іншу водойму.

Скріншот 14 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasЩе однією новацією даної частини серії стала поява подружок у головного героя. Мандруючи штатом Сан-Андреас, CJ між познайомитися з шістьма дівчатами: Denise Robinson, Helena Wankstein, Michelle Cannes, Katie Zhan, Barbara Schternvart та Millie Perkins. Кожна з них надавала Карлу бонуси у вигляді безкоштовного ремонту авто, можливості повністю зберегти все своє спорядження при потраплянні у госпіталь або поліцейський відділок, крім цього невеликими подарунками був доступ до унікальних видів транспорту та костюмів.

Скріншот 15 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasЗвісно були у даної частини серії і кілька недоліків. Першим з них стала значно зменшена дистанція промальовування текстур моделей, як наслідок того, що масштаби ігрового всесвіту збільшилися у п'ять, якщо не шість разів у порівнянні з Grand Theft Auto: Vice City. Розробникам довелося чимось жертвувати і якщо на наземному транспорті це ще не було так помітно, варто було сісти у літак чи гелікоптер, як дана проблема проявляла себе у всій красі. Другим недоліком було обов'язкове захоплення територій для відкриття доступу до фінальної місії.

Скріншот 16 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasІ хоч для цього потрібно було захопити лише всього 35-40% Лос-Сантосу, більш цікавим чи захоплюючим це нудне і монотонне заняття не ставало, як колись казав Deadpoolio The Amazing: "It’s so boooorrrrrring!". Останнім скромним недоліком стала проблема з відображенням тіней у PC версії гри, місцями вони були просто відсутні. В цілому Grand Theft Auto: San Andreas стала прекрасним продовженням серії, в якій гравці пропадали на довгі десятки, якщо не сотні годин. Гра на 2004 рік дісно вражала своїм масштабом та свободою дій.

Скріншот 17 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasОдні гравці просто проходив сто дві сюжетні місії та виконували декілька додаткових завдань пожежників, поліцейських, медиків та водіїв потяга. Другі брали участь у нелегальних вуличних перегонах, займалися пошуком усіх п'ятдесяти графіті, збирали колекційні предмети і фотографували все довкола. Треті просаджував свої статки у казино та просто розважався у нічних клубах. Хтось просто влаштовував справжній хаос у штаті, викравши танк з військової бази чи використавши відповідний cheat code для його отримання.

Скріншот 18 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasЗовсім не дивно, що дана частина серії швидко стала справжнім хітом поруч з такими відомими проектами того року, як Half-Life 2, Metal Gear Solid 3: Snake Eater, Doom 3, Halo 2, Far Cry. Вона не лише сподобалася гравцям, а ще одноголосно отримала найвищі оцінки від профільних ігрових ЗМІ разом з величезною кількістю престижних нагород. Лише на одній консолі PlayStation 2 нова Grand Theft Auto розійшлася загальним тиражом у більш ніж двадцять мільйонів копій, що на той час це був просто феноменальний результат.

Скріншот 19 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas можливо б у розробників надалі все було гаразд, якби вони не потрапили у найбільший на той момент скандал за всю історію ігрової індустрії. Справа в тому, що вже через кілька днів з моменту релізу PC версії пара груп ентузіастів покопалася у коді гри, знайшовши там невикористані моделі, звуки та анімації дівчат Карла. Їм досить швидко вдалося скласти усі елементи в одне ціле і тоді просторами Інтернету почав гуляти славнозвісний "Hot Coffee Mod", який спричинив ефект вибуху ядерної боєголовки.

Скріншот 20 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasГра миттю зникла з полиць більшості магазинів цифрової дистрибуції, рейтингова комісія Entertainment Software Rating Board (ESRB) почала офіційне розслідування щодо захованої у Grand Theft Auto: San Andreas міні-гри, змінивши її віковий рейтинг з "Mature 17+" на "Adults Only 21+", а сенатори Сполучених Штатів Америки: Hillary Clinton, Joe Liberman та Evan Bayh запровадили на законодавчому рівні Family Entertainment Protection Act. Сама ж студія під тиском суспільства та політиків швидко випустила патч 1.01, вирізавши увесь полуничний контент, але ситуацію в якій опинилася новинка Rockstar Games було вже не виправити.

Скріншот 21 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San AndreasНа студію Rockstar North посипалися сотні судових позовів, що супроводжувалися постійною увагою зі сторони ЗМІ. Результатом довгих судових справ, котрі завершилися лише у вересні 2009 року стала сплата корпорацією Take-Two Interactive колосального штрафу у розмірі двадцяти мільйонів ста п'ятнадцяти тисяч доларів. Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску!

Скріншоти комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas
Скріншот 22 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas

Скріншот 23 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas

Скріншот 24 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas

Скріншот 25 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas

Скріншот 26 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas

Скріншот 27 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas

Скріншот 28 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas

Скріншот 29 - огляд комп`ютерної гри Grand Theft Auto: San Andreas
 
Огляди комп`ютерних ігор від Михайла Корсуна





Михайло Корсун
головний редактор

Pro Games
m.korsun@ukr.net

© 2015-2019 Усі права захищені