Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних проектів ігрової індустрії та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до справжньої ігрової класики кінця дев’яностих років минулого століття. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Half-Life – це комп’ютерна гра в жанрі First-person shooter розроблена американською студією Valve та видана компанією Sierra Entertainment далекого восьмого листопада 1998 року на PC. Реліз консольної версії для PlayStation 2 довелося чекати аж до одинадцятого листопада 2001 року.
Сюжетне оповідання гри розгортається навколо випускника Массачусетського технологічного інституту, талановитого фізика-теоретика, володаря вченого ступеня доктора філософії в області теоретичної фізики – Гордона Фрімена. Цей двадцяти семирічний чоловік займає посаду наукового співробітника у масштабному секретному державному дослідницькому комплексі "Black Mesa", розташованому десь посеред гір штату Нью-Мексико та є відповідальним за проведення експериментів з аномальними матеріалами.
Все розпочинається зі звичайного робочого дня - головний герой прибуває на місце роботи у монорейковому потязі. Попутно привітавшись з охороною, іншими науковцями та випавши чашку кави, він вдягає спеціальний костюм H.E.V. 4 (Hazardous Environment Vest), який захищає свого володаря піч час роботи у небезпечних для життя умовах. Далі протагоніст направляється до лабораторії аномальних матеріалів і, прибувши у сектор C та зустрівши своїх колег - Ілая Венса та Айзека Кляйнера, Гордон Фрімен готується до проведення чергового наукового експерименту.
Пройшовши до тестової камери С-33/а, головний герой починає роботу з кристалом, помістивши його під анти-спектрометричний промінь, але несподівано весь експеримент йде шкереберть. Раптово відбувається потужний викид енергії, названий вченими "каскадним резонансом", котрий відкриває портал у інший світ Xen, що являє собою скупчення астероїдних островів та водночас є домівкою інопланетної раси Ніхіланта. Гордон Фрімен втрачає свідомість, а прийшовши до тями розуміє, що загальна ситуація дуже й дуже кепська, адже результаті експерименту, м’яко кажучи, далекі від очікуваного результату.
Внаслідок "резонансу" на всій території дослідницького комплексу розпочався "портальний шторм", що являє собою неконтрольоване відкриття порталів між нашим світом і світом Xen. Через це у лабораторії потрапляють сотні, може навіть і тисячі прибульців, а також представники флори і фауни, що є зовсім недружелюбними і непривітними у відношенні до людей. Незважаючи на дію автоматичних охоронних системи, багато співробітників комплексу гине потрапивши у пастки барнаклів, хаундаів, буллсквідив, вортигонтів, а ще більше стає жертвою хедкрабів, перетворившись на покірних зомбі.
Серед усього цього хаосу, головний герой вирішує вибратися з комплексу та, озброївшись червоним ломом, усіма силами намагається знайти вихід з цієї складної ситуації, попутно рятуючи себе і своїх колег від загибелі, з чого починається сюжетне оповідання гри. Ігровий процес являє собою класичний шутер від першої особи. Доктор Фрімен, незважаючи на свою наукову посаду, вміє майстерно поводитися з багатьма видами зброї. Окрім знаменитого червоного лому може носити з собою великий арсенал, починаючи від звичайного пістолета, дробовика чи штурмової гвинтівки з підствольним гранатометом та закінчуючи потужним револьвером Магнум, арбалетом чи пусковою установкою.
Він не цурається використовувати вибухівку, котра представлена у грі осколковими гранатами, дистанційними зарядами С4 та сенсорними мінами, обладнаними датчиком руху. Усі ці вбивчі пристрої у руках головного героя змусять прибульців не раз пожалкувати, що вони вторглися у наш світ без запрошення. Протягом проходження гри окрім прибульців, ви зустрінетеся з військовими, точніше з морськими піхотинцями США спеціального підрозділу HECU (Hazardous Environment Combat Unit), який було заслано у науковий комплекс з бойовим завданням знешкодити усі наслідки експерименту, науковий персонал та документацію.
Оснащенні найсучаснішими видами зброї та обладнані важкою бойовою технікою, переважно танками та штурмовими гелікоптерами, вони стануть серйозною загрозою і є доволі сильними супротивниками, яких не варто недооцінювати. Після важких бойових сутичок з супротивниками, головний герой може відновлювати свій рівень здоров’я та заряду костюму, збираючи розкидані по рівню аптечки і батарейки або використовувати станції першої допомоги разом з спеціальними зарядними пристроями для H.E.V.
До основних переваг гри, окрім запеклих перестрілок з великою кількістю різних супротивників, можна віднести саму сюжетну історію з власними яскравими персонажами, наприклад, таємничим чоловіком в чорному діловому костюмі з кейсом у руках, відомий вам під прізвиськом «G-man», що майже весь час буде спостерігати за головним героєм. Непоганим, як на 1998 рік штучним інтелектом супротивників, що не стоять на місці мов електронні бовдури, а намагаються атакувати Фрімена з різних сторін, обходячи його з флангів і використовуючи увесь свій арсенал.
Для когось явним недоліком буде надмірна хардкорність, котра, правду кажучи, була притаманна майже усім тогочасним ігровим проектам. Гра, зовсім не user friendly та головний герой буде досить часто гинути через ваші власні помилки. Недогледіли одинокого хедкраба поки спішили поповнити здоров’я до медичної станції, побігли підбирати новий предмет, заздалегідь не оцінивши ігрову локацію, не слідкували за магазином обраної зброї і залишилися посеред бою без боєзапасу – самі винні, гра ніяким чином не буде вам допомагати.
В цілому Half-Life є прекрасним шутером, що в свій час завоював звання гри року та безліч нагород від багатьох професійних видавництв, а в серцях і пам’яті фанатів, цей проект став справжньою ігровою класикою кінця дев’яностих, на ряду з такими знаменитими серіями, як X-COM, Civilization, Quake, Doom, Wolfenstein 3D, Duke Nukem 3D, Master of Orion. Якщо вам подобають доволі хардкорні шутери, обов’язково спробуйте пограти в цю чудову гру. Звісно графіка вже зовсім не дотягує до стандартів 2016 року, але чесно кажучи не тільки одна візуальна складова робить з гри справжній шедевр.
Від усієї редакції, ми вітаємо наших читачів з наступаючим Новим Роком та бажаємо файних різдвяних свят і до зустрічі у 2017 році! |