Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд класичних ігрових проектів та цього разу вирішили привернути вашу увагу до одної з найсуперечливіших частин відомої серії Hitman. Після закріплення успіху у 2002 році з випуском чудового сіквелу - Hitman 2: Silent Assassin велика армія фанатів, затамувавши подих, почала чекати від розробників чергового шедевру. Що ж вийшло в результаті – не хвилюйтеся, зараз ви все дізнаєтеся. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Hitman: Contracts – це комп’ютерна гра в жанрі Third person shooter, Stealth розроблена датською студією IO Interactive та видана при підтримці британської корпорації Eidos Interactive двадцять першого квітня 2004 року на PC, PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox та Xbox 360.
Сюжетні події гри розгортаються через кілька років після фіналу Hitman 2: Silent Assassin. Сорок сьомий знову повернувся до роботи на секретну організацію – ICA (International Contract Agency) та розпочав виконувати купу контраків під координацією старої знайомої – Діани Бернвуд. В свою чергу, боси агентства були невимовно раді поверненню їх найкращого агента і майже відразу надали йому усе необхідне спорядження разом з коштами. І от несподівано для всіх при виконанні чергового контракту у Парижі з головним героєм сталася біда, точніше йому просто не пощастило.
Не знаємо, що ж такого він наробив, виконуючи завдання, - може пройшов під драбиною, розбив дзеркало, виходячи з чергового будинку, йому перебіг дорогу чорний кіт чи біля вікна накаркала негаразди чорна ворона. Факт залишається фактом - ми застаємо професійного найманого вбивцю у вельми кепському стані. Як колись казав єдиний і неповторний містер Дюк Нюкем: "Shit happens". Завдяки всього одному серйозному вогнепальному пораненню Сорок сьомий вмить перетворився з холодного та без емоційного мисливця у безпорадну жертву.
Він ледь не з останніх сил заповзає до якогось невідомого готелю та, розмістившись у невеликому номері на третьому поверсі, через деякий час втрачає свідомість від значної втрати крові. Агентство терміново викликає на допомогу лікаря, який повинен врятувати Сорок сьомого, прооперувавши його на місці. За цей час протагоніст фактично перебуває на межі між життям і смертю, висячі, так-би мовити, на волосинці. Перед очима не раз пробігають спогади виконаних у минулому контрактів, а розум починають огортати багаточисленні галюцинації.
Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми переходимо до огляду гемплейних особливостей даного проекту. З технічної точки зору гра суттєво не змінилася, адже розробники й досі використовували трошечки поліпшену версію старого-доброго ігрового двигуна Glacier engine. Трансформації не торкнулися основних ігрових механік. Головний герой, як і раніше, може переодягатися у різноманітні костюми, використовувати велику кількість зброї, зламувати замки за допомогою комплекту відмичок та прокрадатися нишком у заборонені зони.
Інвентар протагоніста, крім вже знайомої струни, пари пістолетів, біноклю і приладу нічного бачення, поповнився спеціальним шприцом зі снодійним для не летальної нейтралізації супротивників – така собі більш зручніша у використанні заміна хлороформу із Hitman 2: Silent Assassin. Сам арсенал вогнепальної зброї значно розширився. На вас чекала купа різноманітних штурмових і снайперських гвинтівок, пістолетів, пістолетів-кулеметів і рушниць, до серії повернувся навіть знаменитий M134 Minigun. Звісно майже дев’яносто дев’ять відсотків перерахованого вище було не потрібним справжнім професіоналам.
Нікуди не поділася рейтингова система, адже наприкінці кожної місії в залежності від стилю проходження та деяких статистичних показників вам видавали рейтинг успішності. За досягнення звання Silent Assassin, як і у попередній частині серії, винагородою слугували унікальні екземпляри зброї. Єдиними насправді масштабними новаціями стали зміна поведінки NPC та доопрацювання системи підозрілості. Наприклад, відтепер охоронці не відразу кидалися перевіряти id чи розкривали переодягненого в іншу форму Сорок сьомого, який проходив повз них, не відкривали вогонь за спробу побігати у них перед очами.
Інколи при вході у заборонену зону Агенту 47 пильні служителі правопорядку чітко давали зрозуміти, що йому тут не місце та люб'язно просили її покинути. На деяких ігрових рівнях протагоніста навіть зупиняли для перевірки за допомогою металошукача на наявність колючих, ріжучих предметів чи вогнепальної зброї. Звісно чоловіка зі штрих кодом на потилиці могли розкрити, якщо підозріло довго мозолити очі охороні своєю присутністю або розгулювати з пістолетом у руках. Усі ці аспекти привносили до геймплею краплинку необхідного різноманіття.
Загальна атмосфера гри стала більш моторошною та нуарною, а крім цього доповнювалася чудовим музичним супроводом написаним вкотре відомим датським композитором - Джеспером Кідом. На жаль, у даного ігрового проекту є кілька невеликих мінусів, які ми не станемо замовчувати. Першим із них є відсутність сюжету, як такого, що виглядало досить дивно на фоні минулої роботи студії. Крім невеликої зав’язки у пролозі та напруженого фіналу, який розставляв усі крапки над "і", в історії не було взагалі нічого особливого.
На вас чекали лише дванадцять не пов’язаних між собою контрактів і, хоч деякі з них навіювали ностальгію, з ними також було не все гаразд. Оскільки другою проблемою стало те, що більше половини наявних місій були рімейками рівнів з оригінального Hitman: Codename 47. Сказати, що це викликало у фанатів серії шквал незадоволення – це нічого не сказати. Варто відзначити той факт, що розробники все-таки не спустилися до рівня зухвалого копіпасту, а привнесли до кожного зі знайомих ігрових рівнів трошечки новизни, змінивши певні аспекти та деталі контрактів.
В цілому Hitman: Contracts вийшов на свій час зовсім непоганим, але водночас дуже суперечливим ігровим проектом, який розділив фанатів серії на два протиборчі табори. Одні сприймали гру нормально, хоч і розуміли, що до серії вона не привносить багато нового. Інші ж називали її звичайною халтурою, а розробників жадібними ледацюгами, які забажали заробити ще більше грошей. Додати нам тут більше нічого - купувати цю гру чи ні, як завжди, вирішуйте самі, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |