Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних ігрових проектів та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до останньої на даний момент гри відомої серії Hitman. Після релізу неоднозначного Hitman: Absolution, детальну рецензію на який ми вже встигли зробити, якщо зацікавилися – ласкаво просимо до архіву, представники датської студії взяли перерву на цілих три роки, перед тим, як презентувати фанатам своє нове творіння. Спочатку планувалося, що шоста гра серії, котра повинна була стати масштабним перезавантаженням, побачить світ у грудні 2015 року, але за кілька днів до релізу представники студії повідомили про перенесення її виходу майже на цілий рік.
Магазини цифрової дистрибуції активно почали повертати кошти тим покупцям, хто встиг зробити pre-order. Така раптова звістка неабияк розчарувала фанатів, але, незважаючи на цю неприємну обставину, гравці були готові почекати ще один рік. Після цього з’явилися новини про те, нібито нова частина серії буде мати епізодичну структуру, а також крім цього розподілятиметься на кілька сезонів, немов якийсь собі серіал. Розробники пообіцяли радувати шанувальників серії одним новим епізодом, точніше кажучи рівнем, раз в місяць з моменту релізу.
Давайте разом розглянемо детальніше усі наслідки такого рішення та оцінимо гру загалом, тож, як зазвичай кажуть, влаштовуйтесь зручніше, ми розпочинаємо огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Hitman – це комп’ютерна гра в жанрі Third-person shooter, Stealth розроблена датською студією IO Interactive та видана при підтримці японської корпорації Square Enix одинадцятого березня 2016 року на PC, PlayStation 4 та Xbox One разом з яскравим слоганом "Enter a world of assassination".
Сюжетні події гри розгортаються через шість років після фіналу Hitman: Absolution, а незмінним протагоністом й надалі залишається клон першого класу з яскравою лисиною та штрих кодом на потилиці – Агент 47. Після усього пережитого у попередніх частинах серії головний герой, на диво, не полишив роботу у міжнародному контрактному агентстві ICA, а навпаки продовжив надавати власні послуги різноманітним клієнтам в тісній робочій кооперації з його незмінним координатором – Діаною Бернвуд.
Цього разу на вас чекають сім різних контрактів, під час виконання яких, Сорок Сьомий відвідає вишукану виставку мод у Парижі, прогуляється вузькими італійськими вуличками Сапієнци, оцінить величезний асортимент товарів на ринках сонячного Маракешу у Марокко, насолодиться розкішними холами одного із п’ятизіркових готелів столиці Таїланду. Також, не обділить він власною увагою тиху американську глибинку, розташовану в штаті Колорадо та врешті-решт стане одним з небагатьох пацієнтів трансплантаційної клініки для товстосумів, побудованої у засніжених горах Хоккайдо.
Якщо коротко і влучно описати геймплей нової частини серії всього кількома словами, то тут слід сказати наступне. Це такий собі незвичний мікс чи коктейль з ключових механік Hitman: Blood Money, поєднаних разом з технологічними новаціями Hitman: Absolution, виконаний відповідно до сучасних вимог і стандартів ігрової індустрії. Як вже зазначалося раніше, геймплейні особливості даного проекту не стануть чимось новим для фанатів добре знайомих з франшизою. Як і раніше, Агенту 47 ставлять завдання ліквідувати одну або декілька цілей в певній локації.
Розробники разом з програмістами і дизайнерами постаралися на славу, оскільки, не побоїмося гучних висловів, кожен ігровий рівень нового Hitman – це справжній витвір мистецтва з скрупульозним підходом до опрацювання найменших деталей локації, доброю сотнею NPC та справжньою свободою дій. Зазвичай до цілей можна дістатися кількома різними шляхами та ліквідувати десятком доступних методів. Якщо не хочете гаяти часу, то ось вам велика кількість підказок - з їх допомогою протагоніста, неначе проведуть за руку, до кожної цілі.
На щастя, вони легко вимикаються у налаштуваннях складності, разом з інстинктом. Тож, хардкорним гравцям нічого не завадить детально досліджувати локації, пробуючи втілити в життя ті чи інші тактики, як у старі-добрі часи. Однією з новацій стало доопрацювання інвентарної місткості головного героя. Справа в тому, що перед початком завдання у містера Ріпера є можливість взяти з собою лише три предмети, не враховуючи ще одного покладеного заздалегідь у схованку. Це, в свою чергу, вплинуло на підхід до планування місії.
Оскільки перед гравцем завжди поставала дилема – взяти сильнодіючу отруту чи струну, яка сильно спростить тиху ліквідацію цілі чи навпаки покласти в інвентар замість одного з цих предметів відмичку, котра теж неабияк стане у нагоді. Другою важливою зміною стало доопрацювання механіки поведінки NPC. Наприклад, одягнутий в уніформу офіціанта Сорок Сьомий не викличе у оточуючих жодних підозр при додаванні отрути у бокали шампанського чи вина, але слід йому спробувати підійти до алкогольних напоїв у формі охоронця чи техніка, як у всіх одразу виникне підозра, що щось тут не так.
Не гоже тягти свої руки до випивки при виконанні службових обов’язків. У разі викриття протагоніста охороною у забороненій зоні і не вчинення останнім жодних протиправних дій, служителі порядку не піднімуть тривогу, а люб’язно виведуть агента ICA за її межі. Рейтингова система також нікуди не поділося, як і раніше по завершенню місії, вам надається певне звання, враховуючи при цьому купу параметрів: яким чином ви знешкодили ціль, скільки NPC постраждало від дій головного героя чи потрапив він у поле зору охорони і камер спостереження.
Тож, отримати завітний рейтинг "Silent Assassin" в кращих традиціях серії буде не так просто. Останньою, але не менш важливою зміною є поява рівнів майстерності - від першого до двадцятого. У кожного з наявних у грі контрактів є система челенджів. Такі собі міні завдання, успішно виконуючі які, ви отримуєте поїнти досвіду. Саме за їх рахунок здійснюється прогрес у шкалі рівнів, з отриманням яких, в інвентарі протагоніста відкривається доступ до нових предметів. На вас чекають більш потужні пістолети, снайперські гвинтівки, сильнодіючі отрути, навіть знайшлося місце для гумової качечки, начиненої вибухівкою чи пристрою для зламу електронних замків.
Але й це ще не все, оскільки крім появи нової зброї, відкривалися ще й нові види одягу та точки входу на рівень. І це надає вже знайомим локаціям певної реіграбельності, адже ви можете почати проходження не зі стандартної позиції у чорному костюмі, а вже замаскованим під стиліста чи бармена в центрі локації. З технічної точки з зору до гри не було жодних питань. Старий-добрий ігровий двигун Glacier engine 2 з деякими модифікаціями працював на славу й надалі показував себе у всій красі.
На жаль, у нового проекту IO Interactive є кілька мінусів. Одним з них була банальна нестача контенту тісно пов’язана з рішенням менеджменту, описаним нами на початку рецензії. З одного боку розбиття гри на кілька епізодів значно допомогло розробникам оптимізувати часові і фінансові витрати на створення гри, але з іншого боку гравцям не було чого робити в момент релізу. Перші два тренувальних рівня пробігалися в межах години, ще кілька витрачалися на проходження контракту в Парижі і досягнення в ньому двацятого рівня майстерності, а потім наступала тиша.
Багато хто, після цього відкладав проходження нового Hitman у довжелезний ящик, так-би мовити, очікуючи виходу нових епізодів. Сказати, що фанати серії залишилися розчарованими – це нічого не сказати. Так, розробники намагалися привнести краплинку різноманіття за допомогою знайомого режиму "Контракти", пошуком невловимих цілей зі своїми унікальними винагородами, появою професійного рівня складності і всього одним сейвом на проходження рівня, але загальне ставлення гравців до фінального продукту не змінилося.
Проблемою під номером два була обов’язкова вимога постійного підключення до Інтернету. Якщо під час проходження рівня у вас раптово зникав доступ до мережі, то зберегти прогрес ставало неможливим, що інколи неабияк дратувало. На щастя, усі перераховані вище проблеми більше не є актуальними та розробникам вдалося їх успішно вирішити. В цілому Hitman вийшов хоч і вельми непоганим, але провальним з комерційної точки зору проектом, в силу перерахованих вище причин і факторів.
Як вам відомо, через деякий час після релізу гри представники IO Interactive розірвали усі відносини з японськими колегами. Відправившись, тим самим, у вільне плавання та зберігши права на франшизу. Чи побачимо ми колись другий сезон пригод Агента 47 про який, ходило чимало чуток? Ми думаємо, що відповідь на це питання й досі залишається відкритим. Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |