Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних ігрових проектів та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до однієї детективної гри. Для когось наступне твердження може стати справжнім відкриттям, але корпорація Rockstar Games відома на весь світ не лише серією Grand Theft Auto. Серед зіркового асортименту можна згадати такі більш-менш знайомі тайтли, як Midnight Club, Manhunt, Bully, Table Tennis, а також прекрасний вестерн Red Dead Redemption, до релізу довгоочікуваного сіквелу якого залишилося трохи більше місяця. У більшості вище перерахованих проектів представники студії не боялися тестувати нові ігрові механіки та активно експериментувати, але повернемося до детективів.
Правду кажучи, серед продуктів геймдеву знайдеться не так багато представників, які широко розкривають сферу діяльності служителів закону. На думку, можливо, спадають старі квести LucasArts Entertainment, Fahrenheit та Heavy Rain за авторством Девіда Кейджа, серія Sherlock Holmes вітчизняної студії Frogwares та врешті-решт Murdered: Soul Suspect. Тож, одного чудового дня у цьому списку з’явився ще один представник, розробка якого зайняла небагато й немало - цілих сім років.
Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, оскільки ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя L.A. Noire – це комп’ютерна гра в жанрі Action-adventure розроблена австралійською студією Team Bondi та видана при підтримці американської корпорації Rockstar Games сімнадцятого травня 2011 року на PlayStation 3 та Xbox 360. Релізу версії для персональних комп’ютерів довелося чекати аж до восьмого листопада того ж року.
Сюжетні події гри розгортаються у 1947 році в Лос-Анджелесі, а головним героєм є двадцяти семирічний полісмен на ім’я – Коул Фелпс. Мало що можна сказати про цього скромного та мовчазного чоловіка. Він є ветераном Другої світової війни, одним з сотень тисяч морських піхотинців США, якому вдалося повернутися додому до своєї дружини Мері та двох донечок після запеклих боїв за Окінаву. Виснажений у фізичному і психологічному плані, герой війни почесно нагороджений Срібною Зіркою за військові заслуги, пройшовши реабілітаційний період, згодом потрапив у штат одного з підрозділів LAPD.
Отримавши поліцейський жетон під номером 1247 та табельний пістолет Colt 1911, він разом з напарником – Ральфом Данном відправився патрулювати вулиці міста. Можливо б Коул і далі працював на своїй посаді ще не один рік, якби одного пізнього вечора двоє детективів не наказали йому прибути на місце злочину. Після короткої розмови, двоє джентльменів у костюмах, дали молодому патрульному завдання з пошуку речових доказів. Містеру Фелпсу разом з колегою вдалося не лише знайти знаряддя вбивства, а ще й самостійно затримати підозрюваного.
На цьому здобутки молодого лейтенанта не завершилися, адже вже через кілька днів йому вдалося успішно розкрити ще одне зухвале вбивство. Як наслідок цих подій, голова поліцейського відділку був настільки вражений результатами роботи свого нового підлеглого, що не гаючи часу порекомендував підвищити його з рядів патрульної поліції у штат детективів Лос-Анджелеса. На наступний день рекомендація шефа була схвалена, а Фелпс отримав поштою телеграму про призначення у новий підрозділ разом з грошима на кілька новеньких костюмів.
Саме з цього моменту розпочалася його кар’єра детектива LAPD – такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду технічних і геймплейних особливостей даного ігрового проекту. Якщо розглядати усі технічні особливості гри, то тут слід зразу зазначити одну вагому деталь – при створенні проекту розробники використали за основу кілька ігрових двигунів. Серед них знайшлося місце, як і власному двигуну написаного фактично силами програмістів штату Team Bondi, так і більш знайомому двигуну Havok, що відповідав за обрахунок фізики.
Однією з ключових особливостей гри, про яку творці не раз наголошували в багаточисленних інтерв’ю стало використання технології MotionScan. В спеціально обладнаній студії з тридцятьма двома камерами записувалися і сканувалися усі обличчя акторів задіяних у роботі над грою. Завдяки цьому розробникам вдалося досягти небаченого на той час рівня лицьової анімації, достовірно передавши найменші деталі міміки лиця та руху очей. З іншого боку дана технологія була дуже й дуже затратною в плані місткості даних, тобто студії доводилося купувати велику кількість терабайтних жорстких дисків для зберігання записаного матеріалу.
З геймплейної точки зору гра суттєво відрізнялася від того, що гравці звикли бачити у Grand Theft Auto, Saints Row та аналогічних ігрових проектах у відкритому світі. На відміну від протагоністів вище перелічених серій Коул Фелпс старався усіма силами дотримувати порядок у межах міста. Тож, десь сімдесят, якщо не вісімдесят відсотків гри, він буде розслідувати злочини різної важкості, шукати речові докази, а також проводити бесіди з свідками та допитувати потенційних підозрюваних. Швидкісних переслідувань чи масових перестрілок з бандитами у грі в рази меньше у порівнянні з тією ж GTA.
І раз ми вже завели мову про ключові ігрові механіки, приділимо більше уваги саме допитам. Зазвичай при розмовах зі свідками і підозрюваними головний герой ставитиме їм ряд запитань. Отримавши відповідь на які, він має змогу повірити у сказане, поставити отриману інформацію під сумнів чи звинуватити співрозмовника у відвертій брехні, навівши певні докази. При цьому слід уважно слідкувати за мімікою, жестами і рухом очей, щоб не помилитися у своїх твердженнях. Невеликим помічником у цьому ділі стане інтуїція, бали якої дозволяється використовувати.
З її допомогою можна з легкістю виключити зі списку помилкові варіанти діалогу чи частину доказів непов’язаних з підозрюваним. Зважайте на те, що кількість балів обмежена та використовувати їх при кожному допиті у вас не вийде. Протягом проходження сюжетної лінії головний герой побуває у чотирьох різних відділках поліції. В кожному з них він працюватиме не сам, а у компанії разом з напарником, всього яких налічується чотири. Спочатку Коул познайомиться з молодим і стриманим Стефаном Бековскі з транспортного відділу, трохи згодом зустрінеться з досвідченим Фінбарром Галловейем на прізвисько "Расті" з відділу розслідування вбивств, котрий здається не може й хвилини прожити без краплини міцного алкоголю.
Ближче до середини історії його кар’єрний шлях пересічеться з Роєм Ерлом з відділу по боротьбі з незаконним обігом наркотичних речовин, який у своєму стильному костюмі більше схожий на голлівудську зірку, аніж на детектива поліції Лос-Анджелеса. Останнім колегою по роботі Фелпса стане Хершел Біггс з відділу розслідування підпалів, такий собі мовчазний чоловік, котрий скоріше полюбляє працювати самотужки, а не у компанії з кимось. На диво, крім основної сюжетної лінії на гравців чекала ще велика кількість додаткових завдань на вулицях Лос-Анджелеса.
Серед них слід виділити пошук колекційних предметів: схованих поліцейських значків, плівок з кінофільмами чи автомобілів. Насправді унікальними серед усього цього різноманіття є так звані вуличні злочини, такі собі невеликі події, які вносили необхідну частинку різноманіття до гри та дозволяли поліпшити рівень героя до максимального трохи швидше. На жаль, були у грі і чимало проблем, які ми не залишимо без уваги. Першими з них стали банальні технічні несправності, а також добре знайомі усім глюки і баги.
Додайте до цього проблему з фізикою автомобілів та отримаєте зовсім неприємну картину. У деяких гравців навіть склалася така прикра ситуація - гра банально відмовлялася запускатися. Розробники тоді намагалися полагодити свій продукт патчами, але усунути усі несправності їм таки не вдалося. Друга проблема була пов’язана з допитами підозрюваних і доказами. Як приклад, знайшли, ви на місці злочину кілька речових доказів, а потім зловили підозрюваного. Сидите ви з ним у кімнаті для допитів і думаєте: "Ось зараз я виведу тебе на чисту воду".
При допиті обираєте найбільш очевидний предмет з кількох знайдених, котрий пов’язує підозрюваного з місцем злочину і доводить його провину, керуючись власною логікою, і з дивом для себе чуєте дзвіночок помилкового варіанту. Можете перезавантажуватися і розпочинати допит заново. Вся справа в тому, що в деяких із допитів єдиним правильним варіантом буде лише той, який передбачили розробники і не рідко, він взагалі не збігається з тим, що ви знайшли на місці злочину. Останнім невеликим недоліком стали перелічені вище додаткові завдання.
В більшості з них, правду кажучи, не було сенсу і багато гравців не приділяли їм уваги, оскільки якоїсь значної винагороди за їх проходження ви не отримаєте після досягнення максимального двадцятого рівня головним героєм. В цілому L.A. Noire вийшов хоч і непоганим, але, як це часто буває, з більшістю детективних проектів, вельми нішевим продуктом непризначеним для широкої аудиторії. В світі цього, на гру закономірно чекали низькі показники продаж і зовсім скромні фінансові показники.
Не дивно, що вже через три с половиною місяці, точніше кажучи тридцятого серпня представники студії Team Bondi офіційно заявили про банкрутство, розпустивши усіх своїх співробітників та передавши права на франшизу корпорації Rockstar Games. Прикро дивитися на те, що такий перспективний проект став для австрійських спеціалістів першою і останньою грою, але тут, як кажуть, маємо те, що маємо. Купувати її чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |