Привіт усім фанатам комп’ютерних ігор, до релізу Mass Effect: Andromeda залишилося менше місяця, а ми в свою чергу продовжуємо огляд ігор цієї чудової космічної саги. І цього разу на вас чекає друга глава пригод, єдиного і неповторного командора Шепарда. Зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Mass Effect 2 – це комп’ютерна гра в жанрі Action role-playing, Third-person shooter розроблена канадською студією BioWare та видана американською компанією Electronic Arts двадцять шостого січня 2010 року на PC, Xbox 360 та PlayStation 3. Сюжетне оповідання сіквелу стартує приблизно через місяць після фіналу оригінального Mass Effect.
Після спроби зухвалої атаки на Цитадель колишнього спектра Сарена Артеріуса разом з армією гетів і одним гігантським Жнецем, людство неабияк піднялося в очах інших жителів галактики. І все це сталося не просто так, а дякуючи старанням космічного флоту Альянсу Систем та зусиллям командора Шепарда. Таким чином земляни отримали місце у Галактичній Раді Цитаделі, яка вже просто так не могла відхреститися від факту та закрити очі на те, що жнеці – це більше не міфи, старі казки чи безглузді байки, а реально існуюча загроза для усієї галактики.
Незважаючи на цей факт, офіційно усю провину поклали на туріанця і його армію синтетиків. Для тих осіб, хто знав правду, пошук відповідей на багаточисленні питання лише розпочався. Серед них був і добре знайомий усім командор Шепард – перша людина спектр, що разом зі своєю командою та експериментальним фрегатом-розвідником "SSV Normandy SR-1" вирушили на чергове рутинне завдання з пошуку і ліквідації залишків армії гетів разом з перевіркою чуток про зникнення декількох космічних кораблів.
Команда майже не щодня досліджувала систему за системою, сектор за сектором, пролітаючи знайомими шляхами вздовж і впоперек, але за весь цей час їм так і не вдалося натрапити хоч на єдиного гета. Усе це продовжується до того моменту, поки корабель не прибуває до однієї з систем туманності Омега. Успішно здійснивши гіперстрибок, фрегат опиняється неподалік планети Алкера, а сканери далекого виявлення засікають невідомий корабель, сигнал якого не співпадає з жодною моделлю, наявною в архіві військ Альянсу.
Не зважаючи на роботу стелс системи, судно йде на перехоплення і відкриває вогонь. У цю мить рутинне завдання обертається для всіх справжньою катастрофою, адже броня не витримує й одного пострілу, кінетичний бар’єр та системи ведення вогню вмить виходять з ладу та окрім цього одразу гине двадцять членів екіпажу, включаючи старшого помічника капітана – Чарльза Преслі. Шепард намагається запустити радіомаяк і віддає наказ про евакуацію, але з певних причин сам не встигає вчасно дістатися до рятувальної капсули.
Через вибух головного реактору, Нормандію розносить на шматки, а головний герой опиняється у відкритому космосі й вже за мить гине через розгерметизацію кисневої системи скафандру. Незабаром новина про загибель першої людини спектра досягає Цитаделі, де представники Галактичної Ради відразу вирішують поставити напроти ім'я Шепарда статус "K.I.A.", засекречують усі відомості про його діяльність та розпускають учасників команди, яким пощастило вижити. Незважаючи на усі описані вище події, історія Шепарда не завершується, а навпаки лише розпочинається.
Справа в тому, що тіло капітана знаходять, але не учасники Альянсу Систем, а представники організації, названої в честь трьохголового пса зі зміїним хвостом із давньогрецьких міфів, який охороняв вхід у царство мерців. Хоч вона й мала досить кепську репутацію, а учасники Ради Цитаделі взагалі назвали її терористичною – але саме "Цербер" стане ключем для повернення командора назад до життя. Для цього згідно вказівки голови організації на прізвисько Привид aka The Illusive Man був розпочатий масштабний "проект Lazarus" під керівництвом Міранди Лоусон та мав виключно одну ціль – витягнути Шепарда з того світу.
Десятки найкращих вчених працювали майже кожен день, не покладаючи рук, поступово відновлювали скелет, тіло, внутрішні органи, кровоносну і нервову системи командора, використовуючи найкращі технології, разом з застосуванням кіберімплантів. На все знадобилося цілих два роки і трохи більше ніж чотири мільярди кредитів, але кінцевий результат був вартий того, оскільки вже у 2185 році проект визнали успішним. Командор хоч і був радий повернутися до роботи з того світу, але спочатку не дуже сильно довіряв своїм новим товаришам.
Згодом, поговоривши віч на віч з головою організації "Цербер", він змінив своє ставлення. Виявляється за той час поки Шепард був у відключці, декілька десятків земних колоній, розташованих на території непідконтрольній Раді Цитаделі, зникли без сліду. Дивним є і той факт, що на місцях не виявляли жодних слідів бійки чи яких-небудь пошкоджень, усе було там де і повинно було бути, окрім самих жителів. Головний герой погоджується на співпрацю з "Цербером" та незабаром дізнається про винуватців містичних атак – колекціонерів.
Ні це не ті особистості, які збирають різні історичні артефакти й витвори мистецтв, купуючи їх на багаточисленних аукціонах, а таємнича раса інопланетних-гуманоїдів, котра живе за межами ретранслятора "Омега-4". Багато жителів галактики взагалі вважають їх міфом, а зустріти в живу вдавалося лише одиницям. Тож на цей раз перед вами ставлять одне завдання – зупинити колекціонерів, чого б це не коштувало. І відразу хочеться додати, що ви відправитеся на виконання місії не з пустими руками, а з новим кораблем та командою.
Приємним бонусом є і той факт, що представникам Цербера вдалося скопіювати креслення оригінальної "SSV Normandy SR-1" та на її базі створити абсолютно новий фрегат, іншими словами – Нормандія знову з вами. Звісно "Normandy SR-2" є вдвічі більшою за ту, до якої ми так звикли та, як додаток, має систему штучного інтелекту EDI (Enhanced Defense Intelligence), але загалом - "It's good to be home". Першою особливістю цієї гри є можливість імпортувати вашого персонажа з оригіналу, а усі прийняті раніше рішення тим чи іншим чином відіб’ються на сюжеті сіквелу.
Цього разу розробники порадують вас іншою історією зовсім не схожою на те, що ви бачили раніше. Адже більшість часу головний герой проведе вже не в добре знайомому секторі Альянсу Систем та Цитаделі, переслідуючи туріанського спектра-відступника, а, мандруючи в системах Термінус, розташованих поза межами Аттичного Траверсу. В них не діють жодні закони встановлені Радою Цитаделі, окрім "одного правила Омеги", існує великий ризик натрапити на піратів чи работоргівців, зброя або наркотики продаються без усіляких ліцензій, а багаточисленні угрупування найманців Синіх Світил, Кривавої Зграї чи Затемнення, готові взятися виконувати будь-яке завдання, звісно не задарма, а виключно за вагому суму кредитів.
Приємна несподіванка чекає на вас під час проходження сюжету, адже Шепард нарешті побуває у багатьох місцях та зустріне тих осіб, про яких раніше можна було почитати лише у кодексі. Тут вам подорож до Тучанки – рідної планети кроганів, що більше схожа на купу радіоактивного щебеню з дуже непривітною фауною, і Мігруючий Флот кваріанців, який вже не перше століття борознить простори галактики, після втрати свої рідної планети, і Сірий Посередник – найбільший інкогніто-торговець інформацією. Ще декілька слів хочеться додати про команду, яка відіграє в сюжеті ключову роль.
На борту нової Нормандії побільшає особового складу і, правду кажучи, кожен з новачків буде зовсім не схожий на тих, з ким ви можливо звикли мати справи. Наприклад, біотик-злочинець Джек aka Subject Zero, професійний найманець і водночас мисливець за головами - Заїд Массані, вельми балакучий саларіанський вчений та колишній оперативник Групи Особливого Реагування – Мордін Солус, майстерний вбивця дрелл – Тейн Кріос, найкращий крадій у всій галактиці – Касумі Гото чи гет – Легіон разом з благородною азарі Самарою, котра вже понад чотири сотні років бореться зі злочинцями згідно кодексу-юстіцарів.
Звісно будуть і представники старої гвардії: Джефф Моро, Гаррус Вакаріан, Талі Зора і доктор Карін Чаквас. Вам буде потрібно вирішувати проблеми екіпажу, а крім цього ще й дивитися за тим, щоб усі ладнали між собою в рамках кінцевої місії. Тепер сконцентруємо вашу увагу на технічних та геймплейних особливостях даного ігрового проекту. Загальна система класів головного героя залишилася фактично без змін, ви, як і раніше вільні обрати один з шести варіантів, кожен з яких є унікальним та зі своїми особливостями: Солдат, Адепт, Інженер, Розвідник, Штурмовик і Вартовий.
Хоча останнього таки привели до ладу, на відміну від оригінального Mass Effect, додавши до арсеналу пістолет та вміння носити спеціальну технічну броню. Значні зміни відбулися з бойовою системою. По-перше арсенал поповнився двома новими видами зброї – пістолети-кулеметами та важким озброєнням, яке стане у нагоді при битвах з босами чи просто добре допоможе у запеклих перестрілках. По-друге для кожного із представлених зразків потрібні термозаряди – спеціальні радіатори, що використовуються для їх охолодження.
Все достатньо просто, без них ви не зможете вести вогонь і косплеїти Джона Рембо зі штурмовою гвинтівкою в руках, поливаючи усіх ворогів вогнем довкола. По-третє у спеціальних здібностей Шепарда з’явився cooldown, якщо в оригіналі головний герой міг фактично за секунду застосувати декілька вмінь, то зараз у бійці можна використати всього одне з декількох доступних, а потім чекати перезарядки. Можливість поліпшення зброї та дослідження планет були перероблені. Пам’ятаєте поїздки на власному бронетранспортері M35 " Мако" – так от відразу забудьте про нього.
Тепер вам навіть не треба нікуди їхати, достатньо дістатися орбіти планети, просканувати її на наявність нульового елементу, іридію, платини чи паладію та відправити декілька зондів і вуаля – корисні копалини вже на борту. Усі здобуті ресурси використовуються у лабораторії для поліпшення характеристик зброї, броні, самого-фрегату або створення прототипів. Якщо набридне літати від одної планети до іншої є варіант купити готові апдейти у декількох магазинах за кредити. Декілька змін прийшло й до рольової складової, а точніше до системи моралі головного героя.
В рамках сюжету лише ви вирішуєте, яким буде ваш командор Шепард, але здається, що розробникам і цього було замало. Додатково вони включили ще одну систему – в певний момент піч час діалогу, ви маєте змогу здійснити геройський вчинок чи вчинок відступника - як завжди вибір за вами. Для когось може стати невеликим недоліком те, що деякі другорядні квести почали бути схожими із розряду "полети туди – принеси це", але на фоні усіх інших плюсів гри це скоріше дрібниця, аніж серйозна проблема.
В цілому Mass Effect 2 – це, без перебільшення, дуже файний сіквел та прекрасне продовження історії командора Шепарда. Тож, якщо ви без тями від космічної фантастики – спробуйте зіграти в цей ігровий проект, а ми традиційно бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |