Привіт усім фанатам комп’ютерних ігор, перший великий реліз 2017 року вже стався та сподіваємося завдав вам добрячого переляку – це про Resident Evil 7: Biohazard. Але сьогодні ця новинка не буде основною темою нашого огляду, так як вже приблизно через два місяці на вас чекає черговий реліз ще одного довгоочікуваного багатьма ігрового проекту під назвою Mass Effect: Andromeda. І в зв’язку з цією подією, ми вирішили нагадати з чого розпочиналася ця насправді культова серія. Тож зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Mass Effect – це комп’ютерна гра в жанрі Action role-playing, Third-person shooter розроблена канадською студією BioWare та видана при підтримці американських компаній Microsoft Game Studios та Electronic Arts двадцятого листопада 2007 року на Xbox 360.
Реліз PC версії довелося чекати цілих шість місяців, аж до двадцять восьмого травня 2008 року. Основні сюжетні події гри розгортаються у далекому-далекому майбутньому, точніше у двадцять другому віці. Несподівано для всіх земляни віднайшли залишки давньої інопланетної цивілізації Протеан на Марсі. Ця невелика знахідка суттєво вплинула на подальший технологічний і науковий розвиток планети Земля та інших колоній розташованих у Сонячній системі. Як наслідок, завдяки зібраній інформації, артефактам і технологіям вчені розробили ефективні системи антирадіаційного захисту, а також опанували можливість космічних кораблів здійснювати гіперстрибки у безкрайому космосі зі швидкістю світла через спеціальні ретранслятори маси.
Цілі наукові експедиції відправлялися у подорож, досліджували і колонізували нові планети на благо науково-технічного прогресу. А вже у 2149 році був сформований Альянс систем - незалежний наднаціональний уряд, що виник у результаті підписання політико-економічного пакту про колективну колоніальну безпеку усіх позаземних колоній, космічних станцій та представляв інтереси всього людства. Довгий час земляни вважали себе єдиними розумними істотами у далекій-далекій галактиці, стрімко розвивали торгівлю, промисловість, власну військову міць та видобували корисні копалини, але ця думка була оманливою.
Вже у 2157 році перші кораблі Альянсу, що намагалися активувати черговий ретранслятор, несподівано стикнулися з іншою інопланетною расою – туріанцями родом з планети Палавен, котрі представляють з себе добре тренованих, природжених військових з найсильнішою армією. Космічні сусіди були явно не задоволені незваним гостям і вже за мить все пішло згідно сценарію "Shoot first, ask questions later". Лише одному космічному кораблю вдалося успішно вибратися з того пекла, який незабаром прибув до найближчої людської колонії Шаньсі та сповістив командування про зустріч з невідомим ворогом.
Туріанці не відставали і вже за декілька годин на орбіті планети виднілися військові кораблі супротивника. В результаті довгих, кровопролитних боїв та бомбардувань загинули тисячі солдат, цивільних, а запаси провізії добігали кінця, командуванням колонії було прийнято рішення про капітуляцію. Інопланетні агресори вирішили, що повністю перемогли ворога, але вже через місяць до планети прибув космічний флот Альянсу, який повністю вибив флот окупантів за межи системи. Як наслідок, між людством і туріанцями спалахнула справжня війна, відома багатьом, як "Війна Першого контакту".
На щастя цей конфлікт був помічений іншими жителями галактики та Радою Цитаделі, що складалася з трьох осіб та репрезентувала собою виконавчий комітет міжрасового наддержавного альянсу, сформований з кращих представників туріанців, саларіанців та азарі. Війна досить швидко припинилася, а між сторонами конфлікту було підписано згоду про мир. З тих подій пройшло вже понад двадцять шість років та людство зайняло своє почесне місце у галактиці, сформувавши офіційне посольство в межах президіуму Цитаделі разом з вповноваженим канцлером, основними обов'язками якого були представлення інтересів Альянсу систем і, водночас, врегулювання усіх можливих проблем, малих чи великих конфліктів дипломатичним шляхом.
Наразі ми переносимося до головного героя – капітана Шепарда, що є професійним військовим Альянсу та одним з небагатьох людей, що успішно пройшов програму спеціальної підготовки N7 Арктурської академії. Звісно про капітана можна ще багато чого сказати, але ми не будемо цього робити, оскільки, його ім'я, біографію, психологічний профіль та спеціалізацію ви створюєте самостійно на початку гри. Від головного героя перейдемо до основних шести ігрових класів: Солдат – справжній майстер поля бою, що вправно користується усіма видами зброї та може знаходитися досить довго під вогнем супротивника завдяки важкій броні;
Інженер – технічний спеціаліст, який за допомогою свого омні-інструмента зламає будь-яку систему безпеки, відремонтує пошкоджене обладнання чи техніку, відключить ворожу зброю чи кінетичні бар'єри; Адепт – боєць, що не може використовувати важке озброєння, але може за себе постояти завдяки надзвичайно розвиненим біотичним здібностям; Розвідник – гарний вибір, якщо ви полюбляєте влаштовувати смертельні пастки супротивникам, відстрілюючи їх один за одним із снайперської гвинтівки; Штурмовик – смертельна комбінація солдата та біотика в одному бійці, що може розірвати на шматки будь-кого у ближньому бою;
Вартовий – клас "ні риба, ні м'ясо", має розвинуті технічні і біотичні здібності, але не вміє ефективно використовувати зброю. Слід зазначити, що окрім унікальних особливостей кожен з класів має певні обмеження, наприклад, ви не зможете надягнути на адепта важку броню чи навчити інженера вправно використовувати штурмову гвинтівку. Тож робіть свій вибір уважно – оскільки потім змінити спеціалізацію буде неможливо. Зав'язка гри починається зі звичайного військового завдання. Шепард в складі команди експериментального фрегата-розвідника "Normandy SR-1" під командуванням капітана Девіда Андерсона направляється до планети Іден Прайм систем Альянсу з метою випробування стесл технологій корабля.
Дріб'язкова місія обертається справжнім кошмаром, адже мирна планета піддається атаці з боку гетів – раси розумних роботів, створених кваріанцями понад три сотні років тому в якості робочої сили. Виявляється, що головною ціллю синтетиків є нещодавно знайдений колоністами Протеанський маяк. З великими труднощами капітану вдається врятувати колонію від повного знищення та довідатися про очільника атаки – туріанського агента спеціального корпусу тактичної розвідки "Спектра" на ім'я Сарен Артеріус. Цей воїн не один десяток років вірою і правдою служив на благо Цитаделі, підтримуючи мир та стабільність у галактиці.
Але згодом виявилося, що він намагається знайти спосіб повернути до життя Жнеців – гігантські кібернетичні машини, які згідно легенд знищують усі живі форми в галактиці раз на п’ятдесят тисяч років. З цією не дуже приємною звісткою Шепард направляється до Цитаделі. Спочатку Рада не хоче вірити у зраду одного із своїх найкращих агентів, але з отриманням певних доказів змінює свою думку і йде на крайні мірі. Вас призначають до складу Спектрів, дають власний корабель з командою та ставлять єдине завдання – знайти і зупинити біглого туріанця за будь-яку ціну, використовуючи усі можливі методи.
З цього і починається сюжетне оповідання гри. А далі ви вільні летіти куди забажаєте, адже перед вами розгортається ціла галактика - проходьте основну історію, виконуйте другорядні квести чи досліджуйте галактичні системи у пошуках цінних артефактів, ресурсів, висаджуючись на поверхню різних планет у власному бронетранспортері M35 " Мако".
Декілька слів хочеться додати про команду фрегата-розвідника "Normandy SR-1", кожен з учасників якої не просто бездушний NPC, а повноцінний персонаж зі своєю історією, поглядами і суперечками.
Взяти хоч першокласного пілота Джефа Моро, військового сержанта Ешлі Вільямса, колишнього офіцера служби безпеки Цитаделі - Гарруса Вакаріана, стража і талановитого біотика – Кайдена Аленко, Урднота Рекса – велетенського крогана, що більшість свого життя пропрацював найманцем за кредити – місцеву валюту; юну та водночас мовчазну азарі-археолога Ліару Т'Соні, талановитого техніка, майстра інженера кваріанку на ім'я Талі'Зора. Завдяки чудовому рольовому акценту ви вільні самі вирішувати, ким стане капітан Шепард при розвитку сюжету - благородним героєм, котрий намагатиметься врятувати якомога більше життів, розв’язуючи конфлікти шляхом діалогу і компромісу.
Чи навпаки зіграє безжалісного відступника, готового без дорікань сумління пробивати собі дорогу пострілами, нехтувати долею інших персонажів чи жертвувати своїми підопічними лише щоб досягти бажаної цілі – вибір завжди за вами. Кожен сюжетний або другорядний квест має декілька варіантів проходження, що створює небачену, як на 2007 рік варіативність. А слідкувати за багаточисленними діалогами - одне задоволення, від чого місцями складається враження, що переглядаєш фантастичний кінофільм, в якому ви граєте ключову роль.
Окрім цього на вас чекають запеклі бої, під час яких головний герой, залежно від обраного класу, може користуватися пістолетом, дробовиком, штурмовою і снайперською гвинтівками. У всієї зброї був нескінченний боєзапас, а можливість стріляти визначалася лише ступенем перегріву обраного зразка. Для захисту капітан використовує легку, середню чи важку броню, обладнану кінетичним бар'єром, здатним зупинити ворожі кулі. До речі, майже усі елементи екіпіровки можна поліпшувати, встановлюючи додаткові стабілізатори, фазові, розривні, хімічні патрони для зброї чи генератори щитів, медичні або кінетичні екзоскелети для броні.
Шепард, як справжній капітан, майже ніколи не ходить один, а у складі групи разом з двома іншими піхотинцями. І ще декілька слів про систему поліпшення персонажа - з кожним новим рівнем, яких всього п’ятдесят, ви отримуєте декілька спец поінтів, за які потім відкриваються нові вміння, підвищується рівень здоров’я капітана чи навички поводження з певними видами зброї. Єдиною проблемою гри на той час був не самий якісний ПК порт, що мав велику кількість технічних проблем на початку, але врешті-решт його довели до нормального стану патчами. В цілому Mass Effect вийшов без перебільшення чудовим ігровим проектом та майже відразу завоював віддану армію фанатів і став культовим.
А студія BioWare додала до своєї скарбниці, окрім Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, ще одну файну гру. Якщо ви полюбляєте космічні пригоди, з радістю рекомендуємо ознайомитися з цим ігровим проектом, він вас точно не розчарує, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі і до зустрічі у наступному випуску! |