Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор. Цього разу ми вирішили повернутися до огляду знаменитої ігрової класики, якій останнім часом не приділялося багато уваги. Тож, пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Max Payne 2: The Fall of Max Payne – це комп’ютерна гра в жанрі Third-person shooter розроблена фінською студією Remedy Entertainment та видана при підтримці американської корпорації Rockstar Games п’ятнадцятого жовтня 2003 року на PC. Релізу на Xbox та PlayStation 2 довелося трошечки почекати аж до листопада і грудня того ж року.
Історія розробки цього ігрового проекту розпочалася ще у далекому 2001 році. В той час корпорація Take-Two Interactive придбала торгову марку та права на серію Max Payne за десять мільйонів доларів у Remedy Entertainment та майже відразу заявила про розробку сіквелу. До роботи на сценарієм залучили самого Сема Лейка та команду, що працювали над створенням оригіналу. Що ж вийшло в результаті? – не хвилюйтеся, зараз розберемо все детальніше. Сюжетні події розгортаються через декілька років після фіналу попередньої гри.
Успішно ліквідувавши проект "Valhalla" та зупинивши розповсюдження наркотику "Valkyr", знаменитий детектив NYPD – Макс Пейн опинився по вуха у проблемах. Колеги з поліції арештували його та завели кримінальну справу, звинувативши у масових вбивствах, псуваннях приватної власності і створенню ситуацій, які не раз загрожували життю жителів Нью-Йорка. Доказової бази було більш ніж достатньо, десятки пошкоджених будинків, сотні трупів різних представників мафіозних кланів, тисячі відстріляних гільз та навіть сюжети в місцевих ЗМІ.
Коли збиваєш гелікоптер в центрі міста і він охоплений полум’ям зі скреготом падає вниз - це не залишиться просто так непоміченим. Поки справу передавали до суду, колишній полісмен чекав справедливого вироку під вартою та тихенько роздумував над власними вчинками і подальшою долею. Несподівано для колишнього служителя закону все обійшлось, оскільки у процес втрутився старий знайомий Макса – Альфред Уоден. Він, будучи пунктуальною та поважною серед політичних діячів людиною, ніколи не забував про власні обіцянки.
Використовуючи деякі зв’язки та повноваження сенатора, йому вдалося повністю закрити справу та, як наслідок, вже через деякий час детектив Пейн вийшов на волю, а всі відомості про його минулі вчинки були стерті. Так-би мовити, отримав другий шанс розпочати все з чистого листа: нове помешкання, поліцейський жетон з номером 8349, робота детектива у підрозділі з розслідування вбивств. Незважаючи на отриману свободу і зміни у житті, Максу таки не вдалося досягти внутрішнього спокою чи певної рівноваги.
Якщо вдень усі думки в голові були зайняті роботою, то вночі під час снів, він раз за разом поринав у власні кошмари, немов пірнаючи прямо до пекла, згадуючи при цьому усі пережиті не так давно події: смерть власної дружини Мішель та доньки Розі, друзів і колег, яких вже немає поруч. Все це, правду кажучи, почало потроху руйнувати його життя. Сюжет сіквелу, як і в попередній грі серії розбитий на три окремі акти: The Darkness Inside, A Binary Choice, Waking Up from the American Dream. Все розпочалося однієї пізньої ночі, коли детектив Пейн повертався додому на автомобілі, як раптом почув повідомлення з поліцейського радіо від співробітника відділу вбивств.
Всім постам інформувалося про стрілянину на одному зі складських приміщень. Макс добре знав власника цього складу, адже належала ця будівля не аби кому, а його старому знайомому – Володимиру Лему. Цей чолов’яга, хоч і був одним з представників мафії, але, незважаючи на це, довгий час був вірним другом та товаришем, не раз добряче допомагаючи з розкриттям справ у минулому. Без зайвих роздумів головний герой прийняв виклик і попрямував до місця призначення. Цей візит став для одягнених у форму клінінгової компанії бандитів справжньою несподіванкою, але головний сюрприз чекав на нього під час подорожі самим складом.
Кого Макс зовсім не чекав там зустріти, так це Мону Сакс – професійного найманця, мисливця за головами, учасницю одного з італійських мафіозних кланів Нью-Йорку, яку він давно вважав загиблою. Хоч нашому полісмену вдалося зупинити більшість зловмисників та зустрітися після цього з колегою – детективом Валері Вінтерсон, проблеми лише почали набирати обертів. Спершу потрібно було вислухати купу дорікань від шефа – Джима Бравури, який не дуже був задоволений усім, що коїлося довкола.
Але й це ще не кінець, адже буквально після цього поступив телефонний дзвінок від Володимира, котрий не так давно придбав собі нічний клуб "Ragna Rock" та перейменував його в честь відомого усім міцного алкогольного напою – "Vodka". Виявляється, окрім постійних клієнтів, оцінити вишукану атмосферу, ремонт, спробувати асортимент коктейлів та помилуватися інтер’єрами до нього прийшли представники італійської мафії на чолі з Вінсентом Гогнітті на прізвисько "Вінні". Щось підказувало, що вони не були добре налаштовані до дружньої бесіди за келихом чогось міцного.
Тож, вчергове Максу треба було витягувати старого друга з халепи і це йому успішно вдалося зробити. Коли головний герой нарешті прийшов додому після насиченого подіями вечора і звалився спати - його розбудив раптовий гуркіт у двері. На порозі стояла міс Мона Сакс, яка принесла з собою зовсім неприємну звістку – вона і Макс перебувають у смертельній небезпеці та за їхні голови вже назначена винагорода. Отже, нашому детективу разом з найманим вбивцею потрібно буде об’єднати сили і дізнатися хто стоїть за усім цим дійством – ось такою є сюжетна зав’язка гри.
А тепер, ми традиційно переходимо до опису геймплейних механік та особливостей цього ігрового проекту. Якщо ви колись грали у оригінальний Max Payne, то в сіквелі ви будете почувати себе, як вдома. Адже вже з перших хвилин у грі відчувається вишукана і водночас гнітюча нуарна атмосфера, яка влучно доповнюється вельми непоганим музичним супроводом та файно намальованими кат-сценами, оформленими у класичному стилі коміксів. Можливо спершу вас трохи збентежить те, що головний герой сам на себе не схожий, точніше на Сема Лейка, але окрім цього все інше там де й має бути.
На місці і знаменита механіка Bullet Time, що уповільнює плин часу навколо Макса та значно спрошує можливість цілитися та знешкоджувати супротивників влучними пострілами. Не забувайте й про великий арсенал доступної зброї, яку детектив Пейн може запросто розмістити у необ'ємних кишенях своєї чорної шкіряної куртки. Тут вам на вибір все, що забажаєте: від пари пістолетів Beretta 92FS і Desert Eagle, пістолета-кулемета Uzi чи HK MP-5, до штурмових гвинтівок АК-47 і Colt M4, снайперської гвинтівки СВД, помпових рушниць, коктейлів Молотова разом з гранатами.
Нікуди не поділася знаменита хардкорність бойових зіткнень, а штучний інтелект супротивників став ще розумнішим. Звісно вас більше не будуть запирати одного в підвальному приміщенні лише з бейсбольною битою в руках проти десятка озброєних бандитів, ця ситуація запам’яталася мабуть всім і кожному. Електронні болванчики й так доставляли купу проблем у попередні грі серії, а тепер стали ще злішими. Вони стараються обійти головного героя з різних сторін, влучно прикриваючи один одного вогнем та активно користуються гранатами. Максу багато не треба, потрапили під ворожий вогонь, зловити дві – три кулі від супротивників і головний герой труп.
Хоча ситуацію зі здоров’ям протагоніста можна швидко виправити, використавши декілька пігулок чудодійного знеболюючого. Уважно шукайте медичні препарати з надписом "Painkillers", вони завжди будуть у нагоді. Цікаво, що під час проходження сюжетної лінії, вам дадуть змогу взяти під контроль не лише детектива Пейна, а й міс Сакс, котра вправляється зброєю не гірше за свого напарника та може за себе постояти. Єдиним невеликим недоліком гри є її відносно невелика тривалість, оскільки сюжетна лінія проходиться приблизно за п’ять годин, але окрім цього жодних претензій немає.
Ледь не забули, в залежності від обраного рівня складності сюжет мав два різні фінали. В цілому Max Payne 2: The Fall of Max Payne вийшов ні краплинки гіршим за оригінал. Це, без перебільшення, чудовий сіквел, який не лише став популярною ігровою класикою початку двохтисячних. Для багатьох фанатів ця гра є найкращою в серії, не побоїмося цього слова – шедевр ігрової індустрії, яких насправді одиниці. Грати в цей проект чи ні, вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |