Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор, ми продовжуємо огляд популярних проектів ігрової індустрії та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до сіквелу знаменитої серії Portal. Оригінальна гра у 2007 році несподівано для усіх стала справжньою знахідкою у збірнику The Orange Box. Тоді новий IP не лише прийшовся до смаку багатьом гравцям та представникам профільних ігрових ЗМІ, а також отримав доволі високі оцінки від критиків разом з купою нагород. Детальніше про перший Portal ви можете прочитати у відповідній рецензії, котра вже розміщена на сайті, якщо зацікавилися – ласкаво просимо до архіву. Зважаючи на такий прекрасний старт нової франшизи представникам студії і фанатам серії швидко стало зрозуміло, що поява сіквелу – це лише питання часу.
Перші подробиці про майбутню новинку стали відомі широкій публіці лише через три роки в ході міжнародної виставки Electronic Entertainment Expo 2010 або просто E3 2010. На конференції корпорації Sony крім величезної кількості анонсів, серед яких знайшлося місце продовженням таких відомих серій, як Infamous 2, Killzone 3, LittleBigPlanet 2, Twisted Metal, на усіх присутніх чекав ще один справжній сюрприз. Адже в якийсь момент на сцену вийшов сам голова корпорації Valve – Гейб Ньюелл, котрий під бурхливі оплески публіки офіційно презентував короткий хвилинний трейлер сіквелу.
Фанати серії були в захваті від такого анонсу та після побаченого маркетингового матеріалу почали ще більше з нетерпінням чекати настання релізу майбутньої новинки. Чи вийшов сіквел не гіршим за оригінал знаменитої серії після довгих чотирьох років кропіткого робочого процесу? На це питання ми зараз і постараємося дати максимально розгорнуту та аргументовану відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд.
Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Portal 2 – це комп’ютерна гра в жанрі Puzzle-platform розроблена та видана американською корпорацією Valve дев’ятнадцятого квітня 2011 року на PC, PlayStation 3 та Xbox 360. Сюжетні події гри розгортаються через деякий час після фіналу оригінального Portal, а головною героїнею і надалі залишається молода дівчина на ім’я Chell. Увесь цей час вона знаходилася в одній з stasis камер, розташованої на території добре знайомого науково-дослідницького комплексу Aperture Science computer-aided Enrichment Center.
З моменту деактивації центральної комп’ютерної системи GLaDOS більша частина лабораторій та інших секцій цієї гігантської будівлі прийшла в непридатність. Без відповідного нагляду зі сторони штучного інтелекту та під дією природи частина комплексу виявилася фактично повністю зруйнованою та не підлягаючою відновленню. Саме в одному з таких напівзруйнованих секцій з обшарпаними стінами та іржавими металевими конструкціями головну героїню раптово знаходить невеликий робот, відомий науковим робітникам як "Intelligence Dampening Sphere" або "Wheatley".
Цей круглий, вельми балакучий та місцями незграбний компаньйон пропонує міс Chell свою допомогу, а також надає інформацію про те, яким шляхом можна найшвидше вибратися з напівзруйнованого комплексу. Протагоніст врешті-решт вирішує скооперуватися зі своїм новим приятелем та знайшовши по дорозі добре знайомий Portal Gun, з гордо піднятою головою попрямував до завітного виходу. І здавалося вперше за стільки часу нарешті усе складеться, як планувалося і попереду на міс чекає лише свобода, прекрасні природні краєвиди, свіже повітря та пекуче сонце.
Звісно Wheatley не був би собою, якби в такій простій ситуацій не напартачив, пустивши увесь заздалегідь продуманий план під укіс. Справа в тому, що цей кулеподібний базікало не лише не зміг знайти відповідний тумблер для запуску ліфтової системи та ще замість цього, натискуючи купу різних кнопок, відновив живлення центральної комп’ютерної системи усього комплексу, тим самим реактивувавши GLaDOS. Пробуджений AI був несказанно радий побачити перед собою свого улюбленого наукового співробітника, точніше кажучи піддослідного кролика та приготував кілька десятків нових тестових камер.
Тож, Chell вже вдруге доведеться добре працювати на благо науково-технічного прогресу, але вже без обіцянки про солодкий тортик. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду технічних і геймплейних особливостей даного ігрового проекту. З технічної точки зору гра не сильно відрізнялася від попередньої частини серії, оскільки розробниками і надалі використовувався за основу перевірений часом ігровий двигун Source Engine. Аналогічні слова слід сказати, якщо приділяти увагу ключовим геймплейним механікам сіквелу.
Як і раніше, все що є у арсеналі Chell для успішного проходження тестових рівнів – це вище описаний ASHPD (Aperture Science Quantum Tunneling Device) чи просто Portal Gun та пара Long Fall Boots, які прийшли на зміну AKR (Advanced Knee Replacement). На перший погляд, може здатися, що у сіквелі взагалі немає нічого нового, але це твердження буде не зовсім вірним. Розробникам все-таки вдалося привнести до Portal 2 кілька нововведень. Першим з них стала повноцінна сюжетна лінія, котра завдяки старанням сценаристів складалася з дев’яти окремих глав.
Це, в свою чергу, позитивно вплинуло на загальну тривалість гри, оскільки на проходження сіквелу потрібно було витратити добрих шість – сім годин, замість двох, які це було з оригінальним Portal. Другим нововведенням слід вважати більше різноманіття тестових кімнат. Крім вже знайомих автоматичних турелей, басейнів з токсичними відходами та непрацюючих платформ у тестових камерах знайшлося місце транспортним воронкам, світловим мостам, лазерам та чотирьом видам рідин, точніше кажучи гелів, котрі надавали поверхням різні властивості.
Наприклад, нанесений на підлогу Repulsion Gel дозволяв надзвичайно високо стрибати, немов на імпровізованому батуті, Propulsion Gel розганяв будь-яке тіло до високих швидкостей, як на гоночному треку, Conversion Gel надавав можливість відкривати портали на раніше недоступних поверхнях, а Cleansing Gel, як добре видно із назви, чистив будь-які частини тестової камери від забруднень та залишків інших гелів. Враховуючи вище описані нововведення, в тестових камерах місцями потрібно було добре поламати голову, щоб таки дістатися до завітного виходу, під саркастичні коментарі GLaDOS.
Це ще не все, оскільки третім важливим нововведенням сіквелу стала поява повноцінного кооперативного режиму. В ньому розповідалася історія двох роботів-приятелів на ім’я Atlas та P-body або ж, як їх ще прозвала GLaDOS, Blue and Orange. Ця синьо-помаранчева пара була створена спеціально з ініціативи AI для участі у ще одній науково-дослідницькій програмі Cooperative Testing Initiative. Головна ціль якої - проходження надзвичайно складних тестових рівнів, котрі виявилися не по зубам ні одній людині.
Тож, GLaDOS, не гаючи часу, закликає пару роботів озброєних ASHPD попрацювати на благо науки зі словами: "You don't know pride; you don't know fear. You don't know anything. You'll be perfect". Крім цього вона просить пару відшукати на території комплексу важливий компакт-диск з даними, з чого і розпочинаються їхні пригоди. В цілому Portal 2 вийшла, не побоїмося гучних слів, ідеальним сіквелом у якому розробникам вдалося не лише зберегти ключові особливості серії, а ще привнести до знайомої формули багато нових складових.
Не дивно, що гра у 2011 році швидко стала справжнім хітом, розійшлася тиражем в більш ніж чотири мільйони копій та сподобалася не лише фанатам серії, а й багатьом критикам, отримавши при цьому високі оцінки від профільних ігрових ЗМІ. Крім цього вона увійшла в десятку кращих ігрових проектів року та зібрала купу престижних нагород, серед яких знайшлося місце навіть званню "Ultimate Game of the Year", що була призначена на церемонії Golden Joystick Awards. Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |