Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних проектів ігрової індустрії та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до гри, котра в свій час, зовсім несподівано для багатьох гравців стала справжнім хітом у збірнику The Orange Box. Історія розробки даної гри розпочинається ще у далекому 2005 році з технологічного інституту DigiPen та групи студентів-ентузіастів, котрим за час навчання вдалося створити власну невелику гру під назвою Narbacular Drop. Виявляється на одній із презентацій їхнє творіння настільки вразило голову корпорації Valve – Гейба Ньюелла, що вже через кілька дні уся команда була включена до робочого штату співробітників.
Новосформованому колективу доручили розробку нового проекту, який повинен був стати абсолютно новим IP. Надихаючись своїм попереднім творінням, команда прийнялася до праці над грою, результат якої гравцям судилося побачити лише через двадцять чотири місяці кропіткого виробничого процесу. Якою врешті-решт вийшла гра після такого довгого циклу розробки? На це питання ми зараз і постараємося дати максимально розгорнуту та аргументовану відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд.
Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Portal – це комп’ютерна гра у жанрі Puzzle-platform, розроблена та видана американською корпорацією Valve десятого жовтня 2007 року на PC, PlayStation 3 та Xbox 360. Сюжетні події гри розгортаються на початку двохтисячних років на території великого науково-дослідницького комплексу Aperture Science computer-aided Enrichment Center, розташованого в штаті Мічиган. Головною героїнею гри є дівчина, котра є учасником науково-дослідницької програми, на ім’я Chell.
Прокинувшись у лабораторії, вона вже з перших хвилин отримує повідомлення від комп’ютерної системи GLaDOS (Genetic Lifeform and Disk Operating System) про те, що згідно наявної бази даних, перед нею стоїть величезна кількість роботи. Відповідно до поставленої програми Test Subject #1498 повинна пройти дев’ятнадцять різних тестів з використанням спеціального пристрою іменованого Portal Device. За успішне завершення усіх поставлених завдань у винагороду за старання AI обіцяє видати міс Chell тортик.
Не маючи можливості відмовитися від такої солодкої пропозиції, головна героїня приступає до виконання тестів. Можливо їй дуже подобаються солодощі, а можливо згадалися знамениті слова одного впертого віслюка: "Cake! Everybody love cake!". На що тільки не погоджуються вчені, працюючи на благо людства та науково-технічного прогресу. Такою є сюжетна зав’язка гра, а далі ми традиційно переходимо до огляду геймплейних та технічних особливостей даного ігрового проекту. З технічної точки зору гра мало відрізнялася від ще одного знаменитого хіту корпорації Valve – Half-Life 2: Episode Two.
Студією й надалі використовувався перевірений часом ігровий двигун Source Engine, котрий файно зарекомендував себе у попередніх франшизах, починаючи ще з 2004 року. З геймплейної точки зору гра дуже сильно відрізнялася від більшості представлених на той час ігрових проектів. В ній не треба боротися з десятками та сотнями опонентів чи рятувати світ від глобальної загрози, а лише треба проходити секції лабораторії, слідуючи тестовій програмі. Формально, у кожній з секцій перед вами постане просте завдання – пройти з точки "А" до точки "Б" під місцями саркастичні коментарі GLaDOS, котра уважно слідкує за усім процесами та постійно оцінює загальну ефективність та кмітливість гравця.
Кожного разу перед головною героїнею стоять більш складніші перешкоди у вигляді зачинених дверей, непрацюючих ліфтів, автоматичних турелей, басейнів, наповнених смертельним газом чи токсичними відходами. Місцями потрібно добре поламати собі голову, щоб успішно розплутати наступний клубок з новим науковим завданням, вирішення якого приносило чимало справжнього задоволення. На відміну від інших протагоністів у міс немає ані величезного арсеналу зброї, ані купи різноманітних високотехнологічних гаджетів, ані спеціальних костюмів.
У неї є це лише дві речі, перша - вище описаний Portal Device або ж Portal Gun, який дозволяє створювати два пов’язаних між собою портали синього та помаранчевого кольору. Друга – AKR (Advanced Knee Replacement), котрий захищає свого носія від травм, отриманих внаслідок падінням з висоти. Доволі скромний арсенал – чи не так? Єдиним невеликим недоліком гри для когось могла стати її відносно невелика тривалість, адже пробігти сюжетну лінію від початку і до кінця можна було усього за дві – дві з половиною години максимум.
Але якщо брати до уваги те, що дана гра в основному поширювалася у складі збірника The Orange Box, ми не бачимо в цьому великої проблеми у плані "Ціна – Час". Гравці, котрі купували собі збірник, отримували до своєї бібліотеки одразу п’ять проектів: культові Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, мультиплеєрний Team Fortress 2, в який можна було з легкістю зануритися на кілька сотень годин, а також безпосередньо сам Portal, котрий спершу був такою собі темною конячкою на тлі вище зазначених тайтлів, а на ділі обертався короткою, але вельми непоганою історією.
В цілому Portal несподівано для всіх у 2007 році став справжнім хітом завдяки насправді унікальним геймплейним механікам та харизматичній GLaDOS, котра запам’яталася гравцям надовго. Гра була непогано сприйнята представниками профільних ігрових ЗМІ, а також крім цього отримала кілька десятків престижних нагород, серед яких Game Developers Choice Awards та Game of the Year. Такий шалений успіх приніс студії достатньо грошей для того, щоб дати зелене світло розробці сіквелу серії, але його ми оглянемо іншим разом.
Купувати цю гру чи ні, як завжди, вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |