Привіт усім читачам нашого сайту, цього разу на огляд до нас потрапила новинка, один із нещодавніх ААА - ігрових проектів. Тож ми не будемо довго тягнути кота за хвіст і розпочинаємо це review. Зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Prey – це комп’ютерна гра в жанрі Action-adventure, Stealth розроблена французькою студією Arkane Studios та видана при підтримці американської корпорації Bethesda Softworks п’ятого травня 2017 року на PC, PlayStation 4 та Xbox One. І нехай назва не вводить вас в оману, цей ігровий проект не має нічого спільного з старим-добрим Prey 2006 року, окрім розвідного ключа і космічної тематики.
Тут ні згадки про колишнього механіка й військового з індіанським корінням - Томмі, його дівчину Джен, гігантський інопланетний корабель, потойбічний світ з духами, лук і велику кількість порталів – все це залишилося у минулому. Не побачили, ми й сіквелу серії, а саме багатостраждального Prey 2, присвячений пригодам Кіліана Семюельса, що був напевно найстрашнішим найманим мисливцем на інопланетян. Основні сюжетні події гри розгортаються у паралельній реальності, де тридцять п’ятий президент Сполучених Штатів Америки – Джордж Кеннеді успішно пережив славнозвісний замах 22 листопада 1963 року.
В результаті чого дослідження космосу прискорилося в рази, а знаменита космічна гонка між США і СРСР стала ще гарячішаю. Через деякий час першими астронавтами були знайдені інопланетні форми життя, яких дослідники швидко прозвали тифонами. Того ж року за рахунок надсекретної домовленості між американською і радянською владою було досягнуто консенсусу, щодо космічних програм. Як наслідок, спільними зусиллями була побудована станція, розташована на орбіті Місяця з не дуже милозвучною назвою "Клітка", що стала основним дослідницьким центром інопланетних організмів.
Всі ці події залишилися в історії, а на дворі вже 2032 рік і ми ласкаво просимо вас на борт дослідницької станції "Талос-1". Головний герой або героїня, залежно від вашого вибору, на ім'я Морган Ю разом зі своїм братом Алексом є керівниками станції та одночасно головними вченими співробітниками, котрі очолюють проекти по дослідженню фізіології і здібностей тифонів, звітуючи на пряму раді директорів. Все розпочинається, мов черговий день в офісі, ви прокидаєтесь у квартирі, випиваєте ранкової кави, одягаєте свій повсякденний дослідницький костюм та прямуєте на гелікоптері до лабораторії для тесту, який закінчується не зовсім так, як того вам хотілося.
Після нього, виявляється, що на станції сталася надзвичайна ситуація - більшість інопланетян вийшло з під контролю, а лише одиниці з наукових співробітників і охоронців змогли врятуватися. "Що робити в такій ситуацій?", скажете ви, відповідь тут одна – брати до рук знаменитий розвідний ключ та намагатися навести лад. Розібратися в загальній ситуації протагоністу допоможуть його старі відеозаписи та персональний комп’ютерний помічник, схожий чимось на літаючий системний блок – оператор, названий в честь другого місяця зими.
З сюжетною зав’язкою здається все – далі переходимо до геймплейних особливостей. На який з відомих ігрових проектів найбільше схожий новенький Prey відразу важко сказати, він мов якийсь незвичний коктейль з багатьох інгредієнтів. Складається таке враження, що розробники взяли по трошки звідусіль, адже одні зможуть провести паралелі з знаменитою грою Кена Левіна – Bioshock та підводним містом Rapture, другі побачать чудовий level design, яким так славилися попередні проекти студії Arkane – Dishonored та Dishonored 2, треті відмітять наявну варіативність при проходженні завдань, як у DeusEx, а хтось оцінить гнітючу атмосферу разом з постійним відчуттям небезпеки й незахищеності, які ми колись переживали на борту корабля USG Ishimura – привіт Dead Space - загалом виходить непогана комбінація.
І в першу чергу хочеться звернути вашу увагу на супротивників, які точно не дадуть вам занудьгувати. Під час проходження вам зустрінуться багато різних видів тифонів, але першим і найбільш пам'ятним з усіх буде мімік. Це невелике створіння чимось схоже на швидкого хедкраба із Half-life 2 стане для вас справжнім кошмаром, оскільки через них ви не будете почувати себе в повній безпеці принаймні до появи психоскопа. Вся справа в їхній унікальній здібності імітувати предмети інтер’єру, зброю, аптечки, операторів чи навіть бойові турелі.
Для прикладу наведемо типову ситуацію, йдучи одним коридором станції ви помітили пост охорони в якому лежить помпова рушниця, аптечна та декілька боєприпасів. В голові відразу пробігає думка: "Now i have a machine gun HO-HO-HO" і вже з радістю біжите підбирати їх, але не встигли двері повністю відчинитися, як уся ці "подарунки" трансформується та змушують вас не раз пожалкувати за власну необачність. Тож, не рідкими стануть ситуації з простукуванням розвідним ключем усіх підозрілих предметів, будь-то звичайна паперова коробка, чашка з під кави, ваза, набір рушників, перелічувати можна ще багато речей. Обережно! Можливо чашка поряд з вашим монітором теж мімік – хтозна, звісно ми жартуємо.
Окрім міміків на вас чекають фантоми – гуманоїди висотою в людину, що швидко рухаються та доставлять головному герою не менше проблем, аніж міміки. Деякі з них можуть використовувати телекінез, інші без проблем оперують вогнем або електрикою. Додайте до них тифонів з телепатичними здібностями та одного великого здорованя на прізвисько "Nightmare", який здатний відправити Моргана на той світ усього з пари ударів і отримаєте повну картину того, з чим доведеться зіткнутися під час подорожі станцією.
Але не слід думати, що протагоніст зовсім беззахисний перед інопланетянами, адже це не буде правдою. Блукаючи секціями Талоса, ви знайдете чимало предметів для самооборони, починаючи зі звичайного пістолета, помпової рушниці, шокера та закінчуючи лазерною установкою Q-Beam, електронними гранатами чи інженерною GLOO-гарматою. Остання заслуговує окремої уваги, оскільки є універсальним інструментом. З її допомогою ви з легкістю позбавите рухливості спритного супротивника, як слід обливши його будівельним клеєм змішаним разом з монтажною піною або прокладете собі шлях у недоступну зону, зробивши імпровізовані сходи.
Кожен екземпляр піддається апдейту, що робить його ще ефективнішим. Іншими, але не менш цікавими є здібності Моргана, які він отримує завдяки нейромодифікаціям, розділеним на два різні напрями. Процедура не із самих приємних, оскільки змушує його кожен раз вставляти собі в очі декілька голок та перепрограмувати нейрони головного мозку. Один з них репрезентує стандартні здібності людей розділених на три класи: Вчений - збільшіть ефективність використання аптечок та відкриє здібність зламу систем; Інженер – розширюйте місткість інвентарю, відкривайте доступ до ще більш прогресивних модифікацій зброї, переносіть важкі предмети;
Охоронець – підвищуйте рівень здоров'я головного героя, його витривалість, ефективність поводження зі зброєю та відкриває вміння бойової концентрації. Інший напрям дозволяє використати сили тифонів проти їх самих. Дослідивши їх за допомогою психоскопа, вам відкриються декілька класів: Енергія – володійте силами стихії: телекінез, вогонь чи електрика стануть вашими помічниками; Трансформація – перетворюйтесь на предмети навколишнього середовища, мов справжній мімік чи телепортуйтесь з одного місця на інше за лічені секунди; Телепатія – притягуйте предмети силою думки, наганяйте страх на ваших ворогів.
Але не забувайте – усе має свою ціну. Якщо відкриєте забагато здібностей інопланетян, то система охорони станції буде бачити в Моргані вже не вченого, а загрозу, яку треба знешкодити. Тож, у такому випадку оборонні турелі відразу відкриватимуть вогонь, а медичні, інженерні чи наукові оператори відмовляться лікувати вас, латати пошкодження в костюмі чи поновлювати рівень псі-енергії. Також декілька слів хочеться додати про Утилізатор та Фабрикатор – ці два пристрої стануть для вас незамінними інструментами.
Перший використовується для переробки усього непотребу, який головний герой зберете собі в інвентар, на спеціальні матеріали. За допомогою другого можна створити будь-що, звісно, якщо ви не полінувалися заздалегідь знайти необхідну схему. Майструйте собі, що душа забажає – зброю, патрони, аптечки, ремонт-комплекти, нейромоди – головне, щоб ресурсів було вдосталь. На жаль у гри є декілька невеликих мінусів і першим з них є backtracking, начебто дрібниця, але під кінець починає діяти на нерви, оскільки не один раз доведеться бігати вже знайомими коридорами та секціями космічної станції.
Проблемою номер два є деякі глюки з другорядними квестами, які унеможливлюють їхнє завершення. Третьою проблемою є один з сюжетних персонажів у англомовній версії гри - погодьтеся з тим, що дівчині щось зовсім не личить ім'я Mykhaila Ilyshin, хоч локалізатори порадували, прозвавши її Катериною. В цілому Prey вийшов непоганим ігровим проектом, хоч і трошечки слабшим за минулорічний Dishonored 2, але, незважаючи на цей факт, – це справжній Immersive Sim зі своєю унікальною атмосферою, супротивниками, варіативністю проходження та потенціалом для подальшого розвитку.
Купувати його чи почекати знижок, вирішуйте для себе самі, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі і ще раз ласкаво просимо на борт космічної станції "Талос 1"! |