Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд різноманітних ігрових проектів та цього разу настав час привернути вашу увагу до сіквелу відомої багатьом серії Prototype. Незважаючи на той факт, що оригінальна гра отримала доволі багато суперечливих відгуків, вона все-таки принесла своїм творцям солідний прибуток. В зв’язку з чим вже через кілька років у ході церемонії Spike Video Game Award 2010 усім присутнім продемонстрували дебютний трейлер, тим самим, помпезно анонсувавши продовження серії з гучним заголовком у фіналі: "Destroy your maker".
Сказати, що фанати були в захваті від анонсу - це нічого не сказати. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Prototype 2 – це комп’ютерна гра в жанрі Action-adventure розроблена зусиллями канадської студії Radical Entertainment та видана при підтримці американської корпорації Activision двадцять четвертого квітня 2012 року на Xbox 360 та PlayStation 3. Релізу PC версії довелося чекати трошечки більше трьох місяців - аж до двадцять четвертого липня того ж року. Сюжетні події сіквелу розгортаються приблизно через чотирнадцять місяців після фіналу Prototype.
За цей рік корпорації "GENTEK" разом з силами спеціального корпусу бійців "Blackwatch" вдалося повністю усунути наслідки інфекції на острові Манхеттен, завданої вірусом DX-1118 C. Начебто на цьому історію можна було завершувати, але зовсім неочікувано для всіх у місті відбувся повторний спалах, котрий обернувся для жителів ще більшою катастрофою аніж торік. Вірус "Blacklight", в свою чергу, представниками "GENTEK" швиденько було перейменовано на честь протагоніста оригінальної гри. Відтепер він носитиме назву "Mercer Virus".
Загальна ситуація в місті, на превеликий жаль, розгорнулася по минулорічному сценарію: уряд спільно з вченими організував спеціальні табори для біженців до яких евакуювали частину населення, а військові вкотре почали криваву боротьбу з інфекцією та мутантами. Одним серед тисяч морських піхотинців США, які стали на захист населення від зарази, виявився новий головний герой – сержант Джеймс Хеллер з жетоном №123-65-1658. Цей досвідчений вояка брав участь у військових діях на Близькому Сході та не так давно, повернувшись у Нью-Йорк, отримав сумну звістку.
Виявляється, що в результаті повторного спалаху епідемії вірусу загинули його близькі – дружина Колетт та донька Амая Еллісон. Переживши сильніший посттравматичний стресовий розлад, Джеймс фактично втрачає інстинкт самозбереження та подальшу ціль життя. Єдина мета, яка тепер насправді його цікавить – це помста за будь-яку ціну, неабикому, а самому Алексу Мерсеру, якого ніхто не бачив вже майже цілий рік. Не маючи чого втрачати, Хеллер погоджується на одну з самовбивчих місій в червоній зоні.
І от вже через мить він разом з підрозділом морських піхотинців, сидячи у БТР, направляється на бойове завдання, котре одразу йде шкереберть. Сержант втрачає свідомість, а коли нарешті приходить до тями, то бачить перед собою лише знищену вщент колону бронетехніки та понівечені тіла товаришів. Раптом на сцені з’являється сам Алекс Мерсер, який, оглядаючи місце бою, помахом руки відправляє багатотонну машину піхоти у стрімкий політ. Тут, як кажуть, у головного героя зовсім зриває дах, подумаєш собі літаючий БТР – таким проявом сили морських піхотинців не налякаєш.
Можна було б тихенько зв’язатися зі штабом, почекати підкріплення чи запросити термінову евакуацію, але Хеллер чомусь замість здорового глузду проявляє недоумство і непотрібну нікому відвагу. Він, не намагаючись взяти вогнепальну зброю, кидається на найсильнішого мутанта озброєний лише стандартним армійським ножем. Не складно здогадатися, що перше зіткнення між Джеймсом і Алексом закінчується далеко не на користь першого. В результаті Мерсер чомусь не розправляється з сержантом морської піхоти, а навпаки заражає його, залишаючи у передсмертному стані на одній з вулиць.
На диво, від отриманих поранень та вірусу Хеллер не відправляється на той світ, а залишається серед живих і через деякий час приходить у себе в одній з секретних лабораторій "GENTEK". Вчені сповіщають протагоністу ще одну "радісну" новину – тепер він є власністю корпорації, так-би мовити, піддослідним кроликом для майбутніх експериментів з вірусом. Така неприємна перспектива зовсім не прийшлася до вподоби головному герою, котрий відразу вирішив вибратися з ув'язнення. Розтрощивши скло власної камери, Джеймс кулею вибіг з лабораторії, але в одному з міських провулків йому вдруге зустрівся хто б ви думали – Алекс Мерсер.
Цього разу протагоніст оригінальної гри розповів сержанту жалісну історію про те, які ж насправді поганці корпорація "GENTEK" та "Blackwatch", а він такий білий, пухнастий - жертва обставин і взагалі не винний у тому, що коїться довкола. Окрім перерахованих фактів, Мерсер люб’язно пропонує об’єднати сили, раз й назавжди покінчити з вірусом і вище перерахованими організаціями –такою є сюжетна зав’язка. Далі ми традиційно переходимо до огляду технічних і геймплейних особливостей даного проекту.
Розробники прислухалися до критики в адресу оригінальної гри та внесли до сіквелу велику кількість змін. Завдяки переходу на оновлену версію ігрового двигуна Titanium візуальна складова помітно поліпшала та, так би мовити, почала йти в ногу з трендами ігрової індустрії. З точки зору базових механік кардинально майже нічого не змінилося, але й тут на вас чекали декілька сюрпризів. Ні для кого не є таємницею, що завдяки ураженню вірусом Хеллер отримав купу здібностей подібних до тих, котрі були у Алекса Мерсера разом з надзвичайною силою, швидкістю, спритністю та здатністю з часом відновлюватися від отриманих пошкоджень.
Програмісти довели бойову механіку фактично до ідеалу, Джеймс використовує власний армійський досвід на всі сто відсотків. Він ефективно користується різними видами зброї, уміло оперує військовою технікою, а також має змогу змінювати себе на молекулярному рівні, перетворюючи власні руки у кігті, молоти, хлист чи гострий меч - найбільш відомий усім фанатам серії. Найважливішим є той факт, що тепер удари можна легко комбінувати, використовуючи у бою одразу дві обрані здібності. Слід попередньо призначити кожну з них на відповідні кнопки комп’ютерної миші.
Як приклад, розпочати бійку з смертоносної кругової атаки меча, а завершити важкими ударами рук-молотів. Крім усього вище перерахованого, головний герой нарешті навчився ухилятися від атак супротивника чи блокувати їх за допомогою двох спеціальних щитів. Також у нього з’явилося декілька нових здібностей: приміром, щупальця допоможуть йому тимчасово паралізувати опонентів під час бою, біологічна-бомба дозволить відволікти увагу охорони при прихованому проникненні на території військових баз, а сонар значно спростить полювання на особливо важливі цілі.
До речі, критична маса стала ще більш важливим ресурсом, окільки вона слугує не лише чудовим інструментом для проведення особливо руйнівної атаки, а й з часом відкриє можливість викликати на допомогу від двох до чотирьох мутантів-мисливців, які будуть битися з іншими супротивниками на вашому боці. Наступною новацією стали особливі можливості розтрощення військової техніки - легким рухом руки Джеймс за секунду відірве башту танка або розламає навпіл цілий гелікоптер. Загалом бойова система є найкращою частиною гри, з чим досить складно не погодитися, але, незважаючи на усі перераховані вище переваги, в ній є і суперечливі моменти.
Чомусь розробники забрали у головного героя знамениту блискучу броню з першої гри серії, а разом з нею канули в небуття кілька руйнівних атак. Ще деякі дрібні доопрацювання отримала стесл механіка, протагоніст, як і раніше, вміє повністю змінювати власний зовнішній вигляд та приховано поглинати ворогів. На щастя, військові вже перестали бути бовдурами і активно реагують на літаючого в повітрі солдата, а стаціонарні вірусні детектори розкриють його буквально за лічені секунди.
Хоча, вони й досі жодним чином не звертають уваги на зниклих поряд товаришів. Система поліпшення персонажа теж зазнала кілька критичних трансформацій. Якщо в оригінальному Prototype усі здібності відкривалися за рахунок спеціальних поїнтів, котрі ви заробляли під час виконання місій чи різноманітних активностей у навколишньому світі, то у сіквелі вона стала більш класичною. Апдейт характеристик відбувається автоматично з ростом рівня Хеллера, кожного разу відкривається можливість модифікувати один з чотирьох основних показників: максимальний рівень здоров’я, швидкість бігу, ступінь регенерації чи ефективність стелсу.
Самі ж сили протагоніста в Prototype 2 поліпшуються виключно за рахунок поглинання мутантів зі спеціальними індикаторами. Окремо від основних здібностей стоять спеціальні мутатори – це такі собі пасивні бонуси, що роблять головного героя трохи сильнішим. Наприклад, атаки кігтями чи мечем наноситимуть на десять відсотків більше шкоди супротивниками. І раз ми вже завели мову про опонентів Хеллера, скажемо, що крім військових і мутантів, ряди яких поповнилися парою величезних тварюк, перед ним постане ще одна фракція іменована "Evolved".
Це група особливих мутантів чиї здібності не сильно відрізняються від тих, котрими вже володіє сам Джеймс. Вони є насправді сильними супротивниками та невеликою групою створять чимало проблем. Нарешті у відриві від основної сюжетної лінії є чим зайнятися, адже розробники створили у грі повноцінні другорядні завдання разом з купою інших активностей. Зривайте приховані операції "Blackwatch", полюйте на команди вчених корпорації "GENTEK", зачищайте заповнені інфікованими лігва монстрів або збирайте розкидані на вулицях спеціальні чорні скриньки.
Загалом Нью-Йорк поділений на три окремі зони: жовту, котра являє собою табір біженців; зелену, яка є фактично великою базою для військових та вчених; червону – знайомий нам острів Манхеттен повністю охоплений вірусом з купою мутантів на вулицях. Доступ до кожної з серторів відкривається не відразу, а поступово з плином сюжету. На жаль, гра має низку суттєвих мінусів. По-перше, сюжетне оповідання є досить рваним, а наявні ж у історії персонажі: священик Луіс Гуера, доктор Антон Кеніг, полковник Дуглас Рукс, доктор Сабріна Галловей кепсько опрацьовані, сірі і нічим непримітні особистості.
Вони майже не розкриваються у коротких сюжетних кат сценах та, чесно кажучи, про них швидко забуваєш після проходження сюжету. Серед діючих персонажів усього дві особи викликають хоч якийсь інтерес - це Дана Мерсер і її рідний брат Алекс. Проблемою номер два є складність гри, точніше кажучи, відсутність цієї самої складності. Вже з перших хвилин головний герой начебто перебуває в режимі Godmode. Жоден із супротивників, який постане на шляху Хеллера, не зможе йому нічого протипоставити: лузайте, мов насіння звичайних військових і суперсолдат, розправляйтеся за секунди з десятками інфікованих, поодинокими мисливцями, гідрами, джегернаутами та іншими мутантами.
Навіть фінальна битва з Алексом Мерсером не викликає жодних проблем та стала для багатьох фанатів серії справжнім розчаруванням. На відміну від оригіналу у сіквелі абсолютно відсутній challenge, згадайте хоча б битву з Елізабет Грін на Таймс-Сквер чи фінальне протистояння на авіаносці з вищим мисливцем - такого тут й близько немає. Третім недоліком, як би це парадоксально не звучало, є головний герой – Джеймс Хеллер. Окрім бажання помститися та невеликої передісторії ми мало що про нього знаємо.
Він не наділений унікальними рисами характеру чи харизмою, а його звичка посилати всіх оточуючих персонажів куди подалі і розвинене почуття самолюбства, жодним чином не грають на його користь, через це йому просто не хочеться симпатизувати або співпереживати. В цілому Prototype 2 вийшов вельми суперечливою грою та прийшовся до смаку далеко не усім фанатам оригіналу. Звісно у нього був яскравий букет з плюсів і мінусів, але, як ми всі добре знаємо, на одному кінематографічному й безперервному екшені без цікавої історії далеко не поїдеш.
Врешті-решт це призвело до того, що двадцять восьмого червня 2012 року було оголошено про закриття студії Radical Entertainment. Адже сіквел з комерційної точки зору виявився справжнім провалом, а усі права на серію перейшли до корпорації Activision – от така сумна історія. Грати в цю гру чи ні, вирішувати, як завжди, вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску! |