Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних проектів та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до одного з останніх витворів фінської ігрової індустрії. Але спочатку скажіть скільки ігор присвячених переміщенню чи взаємодії з часом ви знаєте? На думку, напевно, відразу спадають такі відомі серії, як Day of the Tentacle, Max Payne, TimeShift і Singularity - чи не так? Слід сказати, що на радість усім фанатам цього науково-фантастичного феномену у 2013 році зовсім неочікувано до перерахованої вище славетної четвірки додався ще один учасник.
Гра, котра вже з перших хвилин анонсу позиціонувалася, як один з головних ексклюзивів для майбутньої новинки корпорації Microsoft, а саме консолі Xbox One. В короткому трейлеру, презентованому розробниками, було зовсім мало інформації, єдиною незвичною і водночас важливою новиною стала заява сценаристів про пов’язання гри та однойменного серіалу за участю відомих голлівудських акторів в єдине ціле. Така смілива новина неабияк збентежила багатьох гравців, оскільки все це виглядало, як щось насправді унікальне та до цього нічого подібного ніхто не бачив.
Звісно раніше ми зустрічали немало проектів, де у сюжетних роликах були присутні живі актори, а не комп’ютерні моделі. Яскравим прикладом тут можуть стати представники старої-доброї серії MechWarrior з середини дев’яностих років минулого століття чи не менш відомий Need for Speed: Most Wanted. В результаті анонсу багато хто з гравців з нетерпінням почав чекати релізу новинки, який стався лише через три довгих роки. Що ж врешті-решт представляє собою цей незвичний проект? Не хвилюйтеся, зараз ви про все дізнаєтеся, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше, ми розпочинаємо наш огляд.
Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Quantum Break – це комп’ютерна гра в жанрі Action-adventure, Third-person shooter розроблена фінською студією Remedy Entertainment та видана при підтримці американської корпорації Microsoft Studios п’ятого травня 2016 року ексклюзивно для Xbox One та PC з операційною системою Windows 10. А вже через п’ять місяців, точніше кажучи, двадцять дев’ятого вересня того ж року проект з’явився у мережі магазину цифрової дистрибуції Steam.
Сюжетні події гри розгортаються в межах невеликого американського містечка з милозвучною назвою Riverport. Головним героєм історії цього разу є двадцяти дев’ятирічний чоловік на ім’я Джек Джойс, котрий після довгих шести років роботи та подорожей різними куточками земної кулі, нарешті вирішив повернувся назад до рідної домівки. За той час поки його не було, місто встигло змінитися до непізнаваності під впливом масштабної корпорації "Monarch Solutions", зайнятої відразу у кількох сферах діяльності.
Серед них знайшлося місце для проведення високо витратних наукових, фізичних і технологічних досліджень, а також створення кількох насправді інноваційних військових розробок. Величезний скляний багатоповерховий хмарочос, розташований в центрі міста був водночас символом престижу та бажаним місцем роботи для багатьох жителів Ріверпорту. Але повернемося знову до Джека, який, після виснажливого багаточасового перельоту, прибувши до міста, на диво, не попрямував відразу додому, а пізньої ночі, взявши таксі, поїхав до одного з навчальних закладів.
Дістався він до Центрального Ріверпортського Університету о четвертій ранку не тому, що на нього раптово напала жага до знань, а у зв’язку з проханням його найкращого друга – Пола Сайріна. Виявляється, що завдяки старанням цього талановитого чоловіка та кропіткій роботі кількох наукових команд за останні кілька років вдалося досягти важливих для людства наукових інновацій в рамках роботи в рамках програми під назвою "Project Promenade". Одним з них стало відкриття невеличких за розмірами радіоактивних часточок іменованих хрононами чи, як їх зазвичай називали співробітники лабораторії, часточки Майєра-Джойса.
В результаті багаточисленних досліджень було виявлено, що ці мікроскопічні елементи, схожі за своєю структурою на атоми, мають безпосередній вплив на плин часу. Використовуючи їх, науковці навчалися створювати локальні просторово-часові аномалії, тим самим, успішно моделюючи ті чи інші ситуації в лабораторних умовах. Саме хронони стали важливим поштовхом у роботі цього наукового проекту та, як наслідок, вже через кілька місяців призвели до побудови справжньої машини часу, завдяки старанням команди вчених на чолі з Полом.
Звісно цей девайс виглядав так же помпезно і тримався у секреті від очей публіки, як однойменний апарат винахідника Олександра Сергійовича Тимофєєва із радянського кінофільму "Иван Васильевич меняет профессию" за авторством Леоніда Гайдая чи відомий на весь світ "DeLorean DMC-12" доктора Емметта Латропа Брауна. Але на відміну, від останніх двох, він досі ще не проходив тестування функціональності. Саме для проведення першого тестового запуску Пол і запросив Джека у гості до себе у лабораторію.
Маючи певні сумніви щодо доцільності такого кроку та безпечності проведення експерименту, головний герой після невеликої розмови врешті-решт погоджується допомогти своєму другу. Як це часто буває, перший млинець у більшості випадків виявляється глевким. Так і тут спроба двох друзів протестувати машину часу не стала винятком, оскільки, як це часто буває, - вже через кілька хвилин після початку експерименту центрального ядра ситуація вийшла з під контролю і пішла собі шкереберть.
Іншими словами Джеку і Полу вдалося успішно скрутити просторово-часовий континуум у бублик, на відміну від Джеймса Рейнора із StarCraft II: Wings of Liberty з магічним артефактом Зел’нага. Таким чином їхні старання призвели до створення масштабної часової аномалії прозваної "The Fracture", але й це ще не все, оскільки водночас з цією халепою до університету відразу прибули озброєні представники корпорації "Monarch Solutions". Тож, тепер головному герою потрібно якимось чином виплутатися зі цієї небезпечної ситуації та навести лад з плином часу, привівши його у нормальний стан.
Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду технічних і геймплейних особливостей даного ігрового проекту. З технічної точки зору гра стала на свій час насправді інноваційною, завдяки використанню нового ігрового двигуна Northlight Engine. До якості опрацювання багатьох моделей, деталізації об’єктів ігрового всесвіту та графіки загалом не виникало жодних питань, зважаючи на орієнтацією цього продукту під новенькі 4K монітори та телевізори. З точки зору ключових геймплейних механік гра представляє з себе класичний шутер від третьої особи з деякими елементами фантастики.
Справа в тому, що в результаті несправності, котра виникла під час першого запуску машини часу, головний герой піддався масованому опромінення хрононами і, як наслідок, отримав кілька суперсил. Цього разу відомий усім X-Men не може заморожувати своїх супротивників чи вмить охолоджувати напої взяті з холодильника, але незважаючи на цей факт, він має кілька тузів схованих у рукаві. Джек вміє бачити опонентів крізь стіни довкола себе, тимчасово зупиняти час в певному радіусі, поміщаючи супротивників в імпровізовану бульбашку часу.
Також протагоніст швидко й доволі майстерно ухилятися від ворожих куль чи блокувати їх за допомого спеціального щита та створювати потужний вибух хрононів, імітуючи тим самим ефект гранати. До цього ж він непогано користується наявною вогнепальною зброєю: починаючи зі звичайного пістолета чи пістолета-кулемета та завершуючи штурмовою гвинтівкою і дробовиком. Цікаво, що сценаристи, як і у минулому проекті студії - Alan Wake, вирішили розбити сюжетні події гри на кілька епізодів.
Зазвичай після проходження кожного з них, вам давали можливість прийняти вибір, який безпосередньо впливав на подальший розвиток історії. Звісно від прийнятого рішення не залежали долі цілих планет чи країн, як це було у деяких інших ігрових проектах, але деякі аспекти сюжету чи його учасники змінювалися кардинально. Від чого з’являлося бажання пройти гру принаймні ще один раз та побачити альтернативний варіант розвитку подій. Ледь не забули ще одну важливу річ – після завершення кожного епізоду вам також демонструють двадцяти п’яти – тридцяти хвилинну серію міні-фільму чи серіалу з файною акторською грою та операторською роботою.
Звісно очікувати від нього такого ж високого рівня якості, як у деяких високо бюджетних голлівудських кінофільмах не варто. На жаль, були у нового проекту від фінських розробників і кілька невеликих мінусів, які псували загальне враження. Першим з них стала відверто кепська оптимізація продукту. Якщо з версією на Xbox One все було більш-менш нормально, то володарі PC, які придбали гру під Windows 10, змогли сповна насолодитися нестабільним FPS разом з багаточисленними глюками.
Звісно розробники намагалися полагодити її патчами, що їм і успішно вдалося зробити через кілька місяців після релізу. Друга проблема була пов’язана з сюжетним оповіданням гри. Справа в тому, що більшість важливої інформації з розкриттям ролі основних і другорядних персонажів, планів корпорації та інших аспектів залишилася так-би мовити за кадром. Вона чомусь масово зберігається у непоодиноких текстових файлах на комп’ютерах чи планшетах, які ви знаходите під час подорожей по ігрових рівнях.
І, чесно кажучи, у більшості гравців не було бажання читати величезні об’єми тексту, які часто уміщався в дві-три сторінки листів формату A4, у перерві між запеклими перестрілками - це неабияк уповільнювало загальну динаміку гри. В цілому Quantum Break вийшов непоганим ігровим проектом, сміливим експериментом студії Remedy Entertainment, який прийшовся до смаку не всім. Звісно до рівня легендарного Max Payne ця гра не дотягується, але незважаючи на цей факт, залишається вельми файним продуктом. Купувати її чи ні, як завжди вирішувати лише вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску!
|