Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп'ютерних ігор, ось і настав 2020 рік. Ми після невеликого відпочинку продовжуємо огляд популярних проектів ігрової індустрії та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до сіквелу багатостраждальної серії RAGE. Оригінальна гра з однойменною назвою у 2011 році ледь не стала для американської студії id Software абсолютним провалом. Проект у пост-апокаліптичному стилі, який розроблявся цілих сім років, на превеликий жаль, запам'ятався більшості гравців катастрофічними проблемами з ігровим двигуном id Tech 5, абсолютно пустим ігровим світом та слабким сюжетом, який набирав обертів лише у другій половині гри.
Професійні критики та представники профільних ігрових ЗМІ теж прийняли гру, м'яко кажучи, дуже прохолодно. Не допомогли студії змінити загальну ситуацію навколо свого продукту ані кооперативний режим, ані оперативне налагодження його патчами, враховуючи навіть той факт, що у грі таки знайшлося місце кільком вдалим ідеям та унікальним ігровим механікам. Багато хто з гравців або просто не доходив до фіналу, або ж проходили гру повністю та швиденько забували про неї, немов про страшний сон.
Детальніше про оригінальний RAGE ви можете почитати у нашій рецензії, якщо зацікавилися – ласкаво просимо до архіву. Враховуючи усі перелічені фактори та проблеми, з комерційної точки зору гра все таки показала непоганий результат, розійшовшись за різними даними загальним тиражом у більш ніж 2.3 мільйони копій на усіх трьох актуальних на той час платформах. Від тоді на довгий час про дану франшизу забули аж на цілих вісім років до того моменту, коли зовсім несподівано корпорація Bethesda Softworks під акомпанемент живої музики урочисто анонсувала повноцінний сіквел серії в рамках власної прес-конференції на E3 2018 у місті Лос-Анджелес.
З одного боку, появу даного проекту на сцені, правду кажучи, ніхто не чекав, а з іншого - виглядало все це, як продуманий і логічний вчинок корпорації. Враховуючи той факт, що масштабне перезавантаження серій Wolfenstein у 2014 році та DOOM у 2016 пройшло успішно та в цілому непогано зарекомендували себе серед гравців, от хтось з менеджерів вирішив дістати із шухляди стару і забуту інтелектуальну власність та реанімувати серію. Чи увінчалася дана ідея успіхом і яким в цілому вийшов сіквел?
На це питання зараз і постараємося дати максимально аргументовану та розгорнуту відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя RAGE 2 – це комп'ютерна гра в жанрі First-person shooter розроблена спільними зусиллями шведської студії Avalanche Studios та американської студії id Software і видана при підтримці корпорації Bethesda Softworks чотирнадцятого травня 2019 року на PC, PlayStation 4 та Xbox One.
Сюжетні події сіквелу розгортаються у 2165 році, рівно через тридцять років після фіналу оригінальної RAGE. Головним героєм є вже не колишній військовий та резидент ковчегу 437a - Ніколас Рейн, а звичайний житель пост-апокаліптичної пустки із прізвищем Уокер та з складною долею. В дитинстві він залишився сиротою, внаслідок нападу бандитів на його поселення. На щастя, тоді його врятували та прихистили рейнджери, котрі за цей час стали справжнім символом порядку, захисту та гарантом безпеки у цьому недружелюбному і небезпечному світі, який встиг сильно змінитися за останні роки.
Завдяки старанням містера Рейна у фіналі оригінальної RAGE усі ковчеги були успішно підняті на поверхню Землі. Як наслідок, людство потроху почало відроджуватися: з'являлися нові колонії, приводилися до ладу важливі елементи інфраструктури, прокладалися торгівельні шляхи, зачищалися лігва небезпечних мутантів. З часом жителі почали забувати про повстання проти сил так званого "Authority", очолюваного генералом Мартіном Кроссом, страшні експерименти з мутантами та величезну кількість інших подій минулого.
Багато хто думав, що старої влади вже не існує, але виявляється така точка зору була хибною. Усі ці тридцять років генерал разом зі своїми підлеглими провів у секретних підземних базах, збираючись з силами, чекаючи слушного моменту для грандіозного повернення, знешкодження ворогів та водночас встановлення єдиного порядку на усій пост-апокаліптичній місцевості. І першою його ціллю стала штаб-квартира рейнджерів – невелике містечко Vineland, на яке Мартін Кросс спрямував всю міць армій мутантів.
Незважаючи на запеклий супротив рейнджерів, відбити атаку переважаючих сил супротивника їм не вдалося. В результаті вижити пощастило лише кільком особам – головному герою Уокеру, його "сестрі" Lily Prowley та кільком цивільним. Командир рейнджерів – п’ятдесяти трьох річна Erwina Prowley, яка фактично замінила протагоністу рідню та навчила його усьому, що знала сама, загинула від рук Мартіна Кросса. Тож, Уокер, начепивши броню та зброю рейнджера, присягнув помститися генералу за заподіяне лихо.
Для цього йому доведеться проникнути у центральну базу старої влади, але зробити це не так просто. Спочатку потрібно буде розшукати трьох важливих знайомих тітоньки добре відомих гравцям оригінальної RAGE, які повинні допомогти йому перезапустити проект під кодовою назвою "Dagger". Ними стануть ветеран "Authority War" відомий, як Jhon Marshall, мер містечка Wellspring – Loosum Hagar, а також геніальний вчений і спеціаліст з експериментів над нанотритами – доктор Kvasir. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду технічних і геймплейних особливостей даного ігрового проекту.
З технологічної точки зору гра не сильно відрізнялася від інших проектів студії та в плані технічних особливостей знаходилася на рівні блокбастерів 2019 року. З геймплейної точки зору новинка являла собою поєднання ідей і ключових механік таких відомих серії Avalanche Studios, як Just Cause та Mad Max, блискуче поєднаних з витонченою шутерною механікою, створеною спеціалістами із id Software близькою за своєю динамікою до перезавантаженого DOOM 2016 року. Уокеру доступний великий арсенал зброї, який буде розширювалися з плином сюжетної лінії та дослідженням відкритого світу.
Цього разу розробники відмовилися від експериментів з системою кількох видів боєприпасів притаманній оригінальній RAGE. Тож, таких екзотичних екземплярів, як дробовик, що стріляє керованими ракетами чи арбалет "Striker" зі стрілами, котрі дають змогу взяти на короткий проміжок часу будь-якого супротивника під свій контроль, ви у сіквелі, на жаль, не знайдете. Натомість на вас чекають пістолет "Sidewinder", штурмова гвинтівка рейнджера, дробовик, smart rocket launcher, grav-dart launcher, револьвер "Firestorm", енергетичні Hyper-Canon та Pulse Canon.
Додайте до цього чотири активні здібності: Shatter, Barrier, Vortex та Slam, котрі базуються на нанотритах, що знаходяться у крові головного героя та у підсумку отримаєте ідеальну бойову систему. Але й це ще не все, оскільки вишенькою на цьому войовничому торті стала унікальна здібність протагоніста під назвою "Overdrive". Заповнивши спеціальну шкалу, рейнджер може на кілька секунд активувати її, зробивши з себе справжню unstoppable killing machine, аналогічно режиму люті Кратоса із God of War і Quad Damage із славнозвісного Quake чи Unreal Tournament.
Зміни торкнулися і автотранспортної складової серії. Якщо у першому RAGE містеру Ніколасу Рейну доводилося не раз купувати собі залізного коня, а потім ще й додатково брати участь у перегонах, для виграшу необхідних деталей і подальшого поліпшення характеристик шляхом встановлення нового двигуна, коробки передач, трансмісії або ж додаткових пластин броні, то у сіквелі все набагато простіше. Автори вирішили звести авто-частину до мінімуму, видавши Уокеру єдиний елегантний автомобіль "Phoenix", оснащений балакучим бортовим AI, кулеметами системи Гатлінга, керованими ракетами та руйнівними мортирами – усе це для безпечного і комфортного пересування недружелюбним постапокаліптичним світом.
І раз ми вже завели мову про відкритий світ гри, то скажемо, що на відміну від оригіналу у сіквелі він нарешті не відчувається, немов красива, але абсолютно пуста декорація. Розробники наповнили його різноманітними активностями. Хочете, беріть участь у славнозвісному телевізійному шоу "Mutant Bash TV", зачищайте аванпости бандитів чи лігва мутантів, шукайте інші ковчеги з цінними ресурсами або ж нападайте на добре захищені автомобільні конвої. На превеликий жаль, є у сіквелу і кілька суттєвих проблем, які ми не залишимо без уваги.
І першою з них став відверто кепський технічний стан проекту на момент релізу. Тоді гравцям "пощастило" стикнутися з низкою багів і глюків, вильотами на робочий стіл, проблемами з анімаціями NPC у катсценах. Розробники постаралися швидко полагодити гру патчами, але, незважаючи на цей факт, деякі з проблем залишилися актуальними і по цей день. Недоліком під номером два стала абсолютно перевантажена система поліпшення головного героя. Як приклад, наведемо банальну ситуацію, скажімо ви бажаєте поліпшити штурмову гвинтівку, а ні, так просто у вас цього не зробите.
Спочатку відшукайте достатньо ресурсу іменованого "Feltrite", потім знайдіть пару модулів поліпшення і лише тоді ви зможете утілити свою забаганку у життя. Збирання ресурсів у динамічному шутері або просто грінд – це ж саме те чим хочеться займатися, привіт Wolfenstein: Youngblood. Останньою проблемою сіквелу стала майже повна відсутність сюжетного оповідання. Якщо ви очікуєте від RAGE 2 щось на кшталт історії того ж Wolfenstein: The New Order чи Call of Duty, то можете сміливо проходити повз.
Фактично у грі є непогано поставлений пролог, епілог та усього пара сюжетних місій, увесь інший час вам пропонують розважати себе самого, виконуючи другорядні завдання у відкритому світі, тим самим підвищуючи репутацію у учасників проекту "Dagger". І не зрозумійте нас не правильно, ця формула непогано працювала у Just Cause та Mad Max, але у сіквелі RAGE вона не працює від зайняття рутиною стає банально нудно, особливо ближче до фіналу гри. Сценаристи чомусь вже вдруге наступають на ті ж самі граблі, ставлячи найцікавішу фракцію – "Authority" на другий план та натомість пропонують вам битися зі звичайними бандитами та мутантами.
В цілому RAGE 2 вийшов вельми неоднозначним проектом, який доволі влучно можна описати словосполученням "сіра конячка". З одного боку у гри є низка яскравих плюсів, але з іншого не менш кричуща низка мінусів, які не дозволили розкритися їй у всій красі. Про це свідчать оцінки від профільних ігрових ЗМІ та в цілому прохолодна реакція гравців. Ситуація підкріплялася ще й слабкими фінансовими показниками продажів, оскільки сіквел на момент релізу показав значно гіршу динаміку у порівнянні з першою грою серії і розходився з прилавків магазинів цифрової дистрибуції в чотири рази гірше за оригінал. Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати лише вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску. |