Сьогодні у випуску ми повертаємося до огляду класичних ігрових проектів та на черзі у нас гра, що викликала досить багато суперечок серед фанатів пригод Серйозного Сема. Одні називали її абсолютним провалом та не соромилися поливати гру брудом, вказували на те, що вона стала менш серйозною та мультиплікаційною. Інші навпаки казали, що гра вміло балансує між сюжетним оповіданням, неперервним екшеном та гумором. Тож, яким насправді був цей ігровий проект – давайте розберемося детальніше! Зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Serious Sam II – це комп'ютерна гра в жанрі First-person shooter розроблена хорватською студією Croteam та видана американською компанією 2K Games одинадцятого жовтня 2005 року на PC та Xbox 360.
Як ми всі знаємо, в кінці Serious Sam: The Second Encounter головний герой знайшов собі бажану ракету і з усією серйозністю мчить до планети Сіріус на зустріч зі своїм заклятим ворогом – Менталом. В цей же час його помічають учасники Великої Ради у складі всього трьох сіріанців: темношкірої жінки на ім'я Роланда та двох вчених, що весь час сваряться і не можуть знайти між собою спільну мову. Що це тріо робило на протязі попередніх частин серії складно здогадатися – можливо вони усі гуртом дивилися міжгалактичний фінал футбольної ліги, пили прохолодні напої і смажили барбекю.
Тож, після деяких суперечок вони вирішують телепортувати Сема до себе у гості та пропонують йому свою допомогу. Виявляється що єдиним артефактом, котрий може зробити Ментала вразливим і зупинити його є особливий "Медальйон сили" розділений на п'ять різних частин, кожна з яких в свій час була віддана на зберігання п'яти різним народам. Перша з них знаходиться у племені Сімб на планеті M'Digbo, друга у племені Зіксі з планети Magnor, третя у мешканців планети Chi Fang, четверта у клірів з планети Kleer, а п'ята у руках короля, що вже не перший рік править планетою Ellenier.
Тож, перед Семом постає завдання - відновити медальйон, знайшовши усі його складові частини, що виявиться надзвичайно складною задачею. Просто так їх вам ніхто не віддасть, адже Ментал, як завжди, дізнається про плани Сема Стоуна та відправляє тисячі своїх слуг зупинити його. Кожного разу вам доведеться прориватися до бажаної мети крізь десятки тисяч ворогів, а у фіналі битися з босом чи правильніше назвати цих створінь хранителями частин медальйона. Будь то величезна мавпа Квонго, бджола Зум-Зум, гладкий принц Чан, могутній маг Кліровський, вогнедишний дракон Сесіл та гігантський механізований робот Хьюго – усі вони не зможуть зупинити Сема, як би вони не старалися.
Головний герой, як і раніше, може носити з собою та використовувати декілька видів зброї. Тут вам і знайома циркулярна пила, пара пістолетів, двостволка, пара Узі, мініган XM214A, пускова установка, снайперська гвинтівка, плазмова рушниця XL 808, SBC Cannon. Окрім цього Сем може використовувати декілька десятків осколкових гранат та зеленого папугу камікадзе (Greenpeace не схвалить). Повернулася до арсеналу знаменита "Serious Bomb", що неодноразово буде витягувати вас зі скрутних ситуацій.
Ще однією особливістю гри є різні транспортні засоби та турелі, котрі будуть неодноразово використовуватися при проходженні сюжетних місій. Мріяли покататися верхи на динозаврі, покерувати надшвидким антигравом, пробігтися по ігровому рівню в бойовій кулі оточеній з усіх сторін смертоносними шипами, покерувати гелікоптером чи рознести на маленькі шматки десятки порогів за допомогою важкої турелі – гра залюбки надасть вам таку можливість. Як і більшість ігрових проектів того часу Serious Sam II став більш сюжетно орієнтованим і це пішло грі на користь.
У головного героя з'явилося більше екранного часу, а адреналінові битви почали перериватися кінематографічними вставками. Персональний помічник Сема - суперкомп'ютер NETRICSA (NEuro TRonically Implanted Combat Situation Analyzer) почав розмовляти привітним жіночім голосом, а гнаари відкрили свою персональну передачу космічних новин на чолі з телеведучим Geogre B. Graar-ом. Як ми казали раніше, основною претензією фанатів був візуальний стиль гри, який вони називали більш мультиплікаційним.
Якщо зупинитися і загадати, що у 2004 році виходив інноваційний для свого часу Doom 3, а вже через рік водночас з Семом до релізу дістався Quake IV, то стане ясно, що при всьому бажанні розробники не могли позмагатися в брутальності та суворому візуальному стилі зі своїми основними конкурентами. Тож, на нашу думку, вони зробили єдине правильне рішення. Оскільки ігровий двигун Serious Engine 2 не міг видати таку ж якість картинки, як у конкурентів, розробники вирішили створити гру в унікальному не притаманному більшості тогочасних шутерів стилі.
Таке рішення мало для проекту доволі неоднозначні наслідки, а більша частина хардкорних фанатів Serious Sam: The First Encounter та Serious Sam: The Second Encounter прийняла сіквел, м'яко кажучи, дуже прохолодно. Хоча, незважаючи на цей факт, знайшлися й ті, кому тогочасна новинка прийшлася до смаку. В цілому Serious Sam II вийшов непоганим ігровим проектом, котрий, не зважаючи на зміну візуального стилю, зберіг у собі цікавий сюжет, неперервний адреналіновий екшен, гумор та прекрасний музичний супровід.
Тож, якщо ви є фанатом серії або вам подобаються динамічні шутери з великою кількістю ворогів – спробуйте зіграти в цю непогану гру. Ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску!
|