Привіт усім фанатам дуже серйозних та водночас динамічних шутерів. Сьогодні у випуску до нас повернувся мабуть найсерйозніший герой усіх часів та безстрашний солдат, що в свій час відправив на той світ десятки міньйонів Ментала - звати його Sam “Serious” Stone. Отже зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Serious Sam 3: BFE – це комп’ютерна гра в жанрі First-person shooter розроблена хорватською студією Croteam та видана при підтримці американської компанії Devolver Digital двадцять другого листопада 2011 року на PC, а вже сімнадцятого жовтня наступного року в неї змогли зіграти усі володарі Xbox 360.
Ігровий проект позиціонує себе, як пріквел до першої гри серії Serious Sam: The First Encounter та розповість вам, чим же займався головний герой до того, як потрапив у Стародавній Єгипет. Тож, на дворі 2060 рік та на нашій рідній планеті вчені знаходять залишки давньої інопланетної раси - Сіріанців, яка існувала на Землі ще за довго до появи перших людей. Завдяки цьому відкриттю, а також вивченню технологій, науково технічний прогрес людства значно прискорюється. В результаті космічні перельоти стають реальністю, а колонізація інших планет буденним явищем.
Але весь цей ідеал і затишок не міг залишатися таким як є, і вже скоро на територію земних колоній нападає величезна інопланетна армія під керівництвом Ментала. Не заважаючи на опір об’єднаних військових сил землян, їм не вдається втримати власні космічні колонії. Через три роки запеклої війни з інопланетянами людство опиняється на межі вимирання, адже незвані гості долають їх на всіх фронтах бойових дій. І ось вже десятки космічних кораблів прибульців гучно грюкають у двері Сонячної системи.
Єдиним шансом на порятунок Землі стає віднайдений в Єгипті таємничий артефакт Сіріанців під назвою Time-Lock, але його точне місцезнаходження та механізм запуску залишається невідомим. З військовим штабом EDF зв’язується вчений – професор Штейн та повідомляє, що у нього є уся необхідна інформація. Командуванням в терміновому порядку збирається військова група "Альфа" на чолі з Серйозним Семом Стоуном та відправляється на бойове завдання з єдиною метою – евакуювати вченого та дістати данні про функціонування артефакту.
На перший погляд звичайна операція, але проблема в тому, що останній сигнал від Штейна був зафіксований на ворожій території з центрального історичного музею Каїру. І от гелікоптер разом з бійцями стрімко здіймається в повітря та, не збавляючи обертів, летить у напрямку міста. Сюжет гри розбитий на дванадцять рівнів і ви зможете подолати його самотужки або у кооперативному режимі разом з друзями. Протягом проходження гри головний герой зустрінеться з добре знайомими вам з попередніх частин серії супротивниками. Крім однооких гнаарів, безголових ракетників та камікадзе, клірів, біомеханоїдів, гарпій, сіріанських биків і арахноїдів на Сема чекають декілька нових супротивників.
Наприклад, ось вам звичайні солдати, що раніше стояли на службі EDF, але в ході війни були захоплені військами Ментала та модифіковані кіберімплантами; Антареські павуки, які можуть вмить розтрощити свою жертву потужними щелепами або навпаки вбити її сильнодіючою отрутою; Хнуми – ці твердошкірі бійці є надзвичайно сильними та витривалими, а також час від часу кидатимуться в головного героя гігантськими вогняними кулями; Ахриманські чародії – ці леді колись давним-давно були учасниками великої ради планети Сіріус та водночас повелителями світу тіней, але тепер кожна з них служить в армії Ментала і готова зустрічаючи своїх ворогів смертельними закляттями.
Приємно й те, що розробники переробили функціонал суперкомп’ютера NETRICSA (NEuro TRonically Implanted Combat Situation Analyzer) – тепер в ньому можна не просто почитати опис зброї, ігрових локацій, а також ворогів, що Сем зустріне на своєму шляху, але й отримати інформацію про їх слабкі сторони. Одним із нововведень гри стала можливість головного героя добити супротивника голими руками в ближньому бою. Перебуваючи на достатній відстані від ворога та натиснувши необхідну кнопку, Сем зможе ефектно позичити око у гнаара, перевірити стан серця у безголового ракетника, відкрутити голову кліру або павуку чи звернути шию невеликому арахніду – це дозволить вам зекономити багато патронів.
Для персонального захисту наш безстрашний серйозний вояка може носити з собою тринадцять видів зброї: починаючи від важкої кувалди, звичайного пістолета, помпової рушниці, пускової установки XPML 21, снайперської гвинтівки і закінчуючи комплектом С4, автоматичним гранатометом, мініганом XM 214-A, лазерною рушницею XL2 та легендарною SBC (Seriously Big Cannon). Не слід обходити стороною технічну складову гри, адже завдяки новому ігровому движку Serious Engine 3.5 гра виглядає просто чудово і не поступається рівнем брутальності бойових зіткнень своїм конкурентам.
Також, пару слів хочеться додати про чудовий музичний супровід гри, виконаний у важкому стилі, що додає до кожної з битв ще більше динаміки та драйву. Не забули ми й про класичний мультиплеєринй режим з різними видами матчів, що є непоганим додатком до основної гри. На превеликий жаль у цієї гри є декілька проблем, які ми не можемо обійти стороною. І першою на черзі стає надмірна серйозність і пафосність головного героя – майже весь час Сем ходить з незмінним образом обличчя та досить холодно реагує на будь-які події. За всю гру він вимовляє лише декілька непоганих жартів – такий образ краще підійшов термінатору, але ніяк не співпадає з тим, що ми звикли бачити у попередніх іграх серії.
Проблемою під номером два є те, що гра повільно розганяється в плані ігрового процесу. Якщо у тих же Serious Sam: The First Encounter, Serious Sam: The Second Encounter та Serious Sam II вас вже через декілька хвилин кидали в саме пекло та змушували битися з десятками супротивників на великих аренах, то тут ми маємо протилежну ситуацію. З самого початку і десь до середини гри ви будете змушені бігати по вузьким вуличкам Каїру, приміщенням музеїв та храмів, а інколи спускатися у темні підземелля.
Старого-доброго Сема та його шалену динаміку боїв вам дадуть відчути лише ближче до кінця гри, що трохи розчаровує. Третім мінусом є відверто погане опрацювання другорядних персонажів, більшість з яких ми бачимо лише у коротких роликах. Складається таке враження, що вони з'являються на екрані лише для того, щоб вже через пару секунд померти. Незважаючи на всю трагічність, їх смерть не викликає у нас жодних емоцій, адже ми про них майже нічого не знаємо та не дізнаємося протягом проходження гри.
В цілому Serious Sam 3: BFE вийшов непоганим ігровим проектом з великою кількістю плюсів та мінусів, але викликав достатньо багато суперечок серед фанатів серії. Якщо вам подобаються динамічні шутери – спробуйте зіграти в цю чудову гру, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску!
- "Mr. Smith/Mr. Wesson! Glad you could make it"
- "What are you looking at?"
- "Rocket Launcher, Accept no substitutes"
- "Are you guys having an ugly contest? I will make it easy for you. You both win"
- "Alien Hamburger, my favorite"
- "As I always tell them, you can be as crazy as you want, but once you try to kill me, I'm gonna stop calling" |