Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних ігрових проектів та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до останньої на даний момент частини відомої на початку двохтисячних серії Tom Clancy's Splinter Cell. Після релізу Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction, яка була доволі прохолодно сприйнята фанатами, а для когось стала справжнім розчаруванням через високу орієнтованість на екшен складову гри, французи вирішили взяти перерву на кілька років. Детальніше про попередню гру серії можете прочитати у відповідній рецензії, якщо зацікавилися – ласкаво просимо до архіву.
В результаті вже через два роки на виставці E3 2012 в Лос-Анджелесі на конференції Ubisoft була продемонстрована майбутня новинка і фанати взялися за голову з думкою: "Знову нам презентують звичайний шутер від третьої особи під іменем знаменитої серії". Оскільки на екрані можна було побачити, як Сем Фішер майстерно розстрілював усіх супротивників за долі секунди, а на стесл не було й найменшого натяку. Сказати, що багато хто з присутніх залишився, м’яко кажучи, вельми незадоволеним побаченою картиною – це нічого не сказати.
Як наслідок, в той же день на форумах у французької корпорації з’явилися багато розлючених фанатів, створивши справжній головний біль ком'юніті менеджерам. І от вже здавалося, що на новій частині серії можна було ставити хрест, як несподівано, розробники самотужки владнали цю неприємну проблему. Справа в тому, що вже через кілька днів на офіційному YouTube каналі вийшов новий ролик, в якому представники корпорації пройшли той самий рівень, продемонстрований раніше на E3, але вже у зовсім іншому стилі, тихо прокрадаючись та не чіпаючи супротивників.
Після побаченого відео незадоволення доволі швидко стихло та усім стало зрозуміло, що старий-добрий Splinter Cell, яким його знали на початку двохтисячних десятки тисяч фанатів, нарешті повернувся. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд. Пані та панове зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist – це комп’ютерна гра в жанрі Action-adventure, Stealth розроблена спільними зусиллями студій Ubisoft Toronto, Ubisoft Montreal, Ubisoft Shanghai та видана при підтримці французької корпорації Ubisoft двадцятого серпня 2013 року на PC, PlayStation 3 та Xbox 360.
Сюжетні події гри розгортаються через пів року після фіналу попередньої частини серії. За цей час сталося чимало важливих подій: організація "Третій Ешелон" була офіційно розформована, а зі Сема Фішера були зняті усі звинувачення у терористичній діяльності. Головний герой нарешті повернувся до нормального життя, мав можливість відпочити у компанії друзів та приділити достатньо уваги своїй донці – Сарі. Прикро, що такий стан речей тривав зовсім недовго, адже вже через кілька місяців одного прекрасного вечора на території американської військової бази, розташованої на острові Гуам, стався зухвалий терористичний акт.
Група добре підготовлених і озброєних до зубів невідомих людей, котра прозвала себе "Інженерами", з боєм прорвалася до командного центру, жорстоко розправилися з командуванням, замінувала та пустила у повітря сотні одиниць військової техніки, записавши при цьому все на камеру і виклавши відео у Інтернет мережу. Їх лідер, без будь-яких перемовин, висунув лише одну вимогу – повернути усіх американських військових на територію США, в противному випадку кожного тижня на американців чекає нова терористична атака.
Ситуація на військовій базі обернулася б справжньою катастрофою, якби в момент атаки на ній за чудовим збігом обставин не опинився містер Фішер разом зі своїм найкращим другом – Віктором Косте. Ці двоє замість заздалегідь запланованої двотижневої гелікоптерної відпустки отримали на свою голову купу проблем. Незважаючи на велику небезпеку та високу кількість супротивників, Сему успішно вдається взяти ситуацію під контроль, але все ж таки в результаті атаки військова база виявляється майже повністю зруйнованою з тисячами жертв.
До того ж новини про терористичний акт швидко поширилися у американських ЗМІ, що, в свою чергу, викликало справжню паніку серед громадян. В такому випадку президент Сполучених Штатів Америки не сидів склавши руки, а швидко порадившись з військовим командуванням, вирішила заснувати нову секретну організацію під назвою "Четвертий Ешелон". На позицію CEO поставили Сема Фішера, надавши йому у розпорядження команду спеціалістів, а також персональний військовий транспортний літак "C-147B Paladin", який слугуватиме мобільним штабом.
Серед персоналу знайшлося місце для старої знайомої – Анни "Грім", яка надаватиме технічну та інформаційну підтримку, а також кільком новачкам – співробітнику ЦРУ Айзеку Бріггсу та експерту-хакеру Чарлі Коулу. Президент поставив перед містером Фішером всього одне завдання – розкрити і, якщо можливо, захопити лідера "Інженерів" та не допустити майбутніх терористичних актів на території Америки. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду геймплейних і технічних особливостей даного ігрового проекту.
З точки зору геймплею розробники вирішили умовно розподілити його на три окремі стилі: "Штурм", "Пантера" та "Привид". Перший передбачає максимально агресивний стиль проходження завдань, хоча тут слід додати невелику ремарку, успішно реалізувати його вам вдасться лише на легкому чи середньому рівні складності. В цьому випадку одягайте на героя кевларовий костюм, беріть до рук важку зброю, а до інвентарю осколкові та запальні гранати разом з летальними мінами і відігравайте класичний шутер від третьої особи.
Другий навпаки концентрується на прихованому стилі проходження та швидкому знешкодженні супротивників у ситуаціях, коли бажано взагалі не потрапляти їм на очі і не піднімати тривогу. В цьому випадку Сему підійде його старий добрий-костюм для прихованого проникнення, гострий керамбіт, пістолет, штурмова чи снайперська гвинтівка оснащена глушником та врешті-решт пара світло шумових і наповнених сльозоточивим газом гранат. Останній стиль повністю виправдовує свою назву, оскільки передбачає проходження місій у максимально класичній манері, притаманній першим іграм цієї шпигунської серії.
Проходячи сюжетні завдання не раз доведеться шукати обхідні шляхи, ховатися у тінях та оминати супротивників на своєму шляху до цілі, залишаючи їх у невіданні або нейтралізуючи не летальними методами. В цьому головному герою якраз стане у нагоді арбалет, оснащений шоковими, сонливими і електромагнітними дротиками, а також мініатюрними генераторами шуму. Не забувайте ще й про спеціальні камери спостереження, шокові міни та гранати з сонливим газом. Розповідь про даний стиль проходження був би неповним без згадки про максимальний рівень складності.
Якщо ви не боїтесь важких викликів та є давнім фанатом серії, то радимо проходити сюжет обравши режим перфекціоніст. В ньому у Сема в інвентарі міститиметься лише чітко обмежена кількість гаджетів і патронів, поповнити які стане неможливо, здібність "Mark & Execute" із Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction буде деактивовано, а сонар вмонтований у окуляри перестане проявляти опонентів крізь стіни. Слід також сказати, що в цьому режимі найменша помилка коштуватиме протагоністу життя, як у старі-добрі часи – одна чи дві кулі і ласкаво просимо на найближчий чекпоїнт.
Не вистачає лише фірмової гвинтівки "SC-20K M.A.W.S." та можливості допитувати захоплених супротивників для повного повернення у класичний Splinter Cell. Приємним сюрпризом став ще й той факт, що окрім основної сюжетної лінії на гравців чекало чимало додаткових завдань, які при бажанні дозволялося без проблем пройти в кооперативі разом з другом. Погодьтеся непоганий бонус чи не так? Крім цього у гру повернувся відомий усім фанатам серії класичний мультиплеєрний режим "Spy vs Merc".
В ньому команді шпигунів потрібно було зламати кілька терміналів з важливими даними, а команді найманців навпаки не дати цього зробити. На жаль були у гри кілька недоліків, які трохи псували загальне враження. Першим з них стала наявність звичайних технічних проблем, будь-то глюки анімації NPC, неправильне відображення текстур на деяких ігрових рівнях чи зависання віконця "saving" у роликах і кат-сценах. Звісно розробники постаралися усунути більшу частину з перерахованих вище недоліків патчами, але повністю полагодити її їм таки не вдалося, оскільки натрапити на деякі з глюків можна і сьогодні при проходженні історії.
Другою невеликою проблемою стала зміна актора озвучування Сема Фішера. Не зрозумійте нас невірно, Ерік Джонсон виконав свою роботу на всі сто відсотків, відігріваючи роль шпигуна, але багато хто з фанатів серії за довгі роки звик до голосу Майкла Айронсайда. Від чого чути різноманітні репліки з вуст знайомого героя іншим голосом було трохи незвично. В цілому Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist став у очах багатьох фанатів, не побоїмося гучних слів, справжнім поверненням ігрової класики жанру стелс.
Для багатьох цей проект став другим по важливості у всій серії після культової Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory, отримавши при цьому досить високі оцінки від профільної ігрових ЗМІ. Купувати цю гру чи ні, як завжди, вирішувати лише вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску. |