Привіт усім читачам нашого сайту та фанатам комп’ютерних ігор. Ми продовжуємо огляд популярних проектів ігрової індустрії та сьогодні вирішили привернути вашу увагу до однієї з новинок листопада цього року. Ще з моменту анонсу головою студії Respawn Entertainment – Вінсентом Зампеллою в ході міжнародної виставки E3 2018 цей проект зібрав чимало скепсису зі сторони фанатів далекої-далекої галактики. Причин для такого ставлення до анонсу було декілька. По-перше крім слів голови студії, який сидячи у натовпі глядачів підтвердив назву майбутньої новинки, більше нічого не продемонстрували.
По друге гравці ще не забули про грандіозний скандал з Star Wars: Battlefront II, по-третє багато хто з них просто не вірив у можливості авторів серії Titanfall створити файну сюжетно орієнтовану гру у всесвіті Зоряних Війн, котрі увесь час з моменту заснування в основному працювали з жанром FPS. І по-четверте повноцінної сюжетної гри по всесвіту Star Wars гравці не бачили вже дуже й дуже довго, точніше кажучи цілих дев’ять років. Нагадаємо вам, що останньою в цьому списку була провальний сіквел Star Wars: The Force Unleashed.
Були ж колись старі-добрі часи класичних і надзвичайно популярних Star Wars: Knights of the Old Republic, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy та Star Wars: Republic Commando, але не будемо піддаватися почуттю ностальгії. На щастя, з настанням E3 2019 та Star Wars Celebration 2019 більшість сумнівів почали поступово розвіюватися, коли у Інтернеті з’явилися перші геймплейні кадри майбутньої новинки разом з багаточисленними інтерв’ю за участю розробників від профільних ігрових ЗМІ.
В них автори не раз наголошувати на тому, що при створенні свого дітища не раз надихалися такими відомими серіями, як Dark Souls, Tomb Raider та Metroid Prime. Тож, можливо вас цікавить, якою ж врешті-решт вийшла гра після довгих чотирьох років справжнього виробничого пекла? На це питання ми зараз і постараємося дати максимально аргументовану та розгорнуту відповідь. Не будемо більше затягувати вступ, як кажуть, влаштовуйтесь зручніше та беріть з собою щось смачненьке, адже ми розпочинаємо наш огляд.
Пані та панове, зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя Star Wars Jedi: Fallen Order – це комп’ютерна гра в жанрі Action-adventure розроблена американською студією Respawn Entertainment в кооперації з компанією Lucasfilm Ltd. та видана при підтримці американської корпорації Electronic Arts пятнадцятого листопада 2019 року на PC, Xbox One та PlayStation 4. Сюжетні події гри розгортаються через п’ять років з моменту фіналу кінофільму Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith, а головним героєм є молодий падаван - Cal Kestis.
Йому ледь вдалося врятуватися під час ініційованого Імператором перевороту, в результаті якого Галактична Республіка перетворилася на єдину Галактичну Імперію, а Орден Джедаїв, як оберігачів миру та традицій старої Республіки повністю перестав існувати. Ті ж поодинокі джедаї, яким пощастило не стати жертвою клонів та пережити цей надзвичайно кривавий і темний період іменований Great Jedi Purge, перетворилися на справжніх вигнанців та тепер повинні були ховатися від сил Імперської Інквізиції.
Спеціально треновані піхотинці разом з інквізиторами прочісували усі куточки галактики з єдиним завданням – знешкодити залишки Ордену Джедаїв. Така з сама доля чекала і головного героя гри, який цілих п’ять років провів на планеті Bracca, працюючи з ранку до ночі, розбираючи старі військові кораблі часів Війни Клонів на запчастини. Під ніж імперської промислової машини йшло фактично все, що попадало до їхніх рук, будь-то гігантський Venator-class Star Destroyer, сепаратистський Lucrehulk-class Droid Control Ship, невеличкі винищувачі Eta-2 Actis, ARC-170 та десантні LAAT, не цуралися відправляти на утилізацію навіть деактивованих бойових дроїдів класу B1.
Увесь цей час протагоніст з притаманною йому уважністю та обережністю не розкривав свою справжню сутність навіть найкращому другу, уважно слідуючи словам свого майстра-джедая: "Trust no one, trust only in the Force". Незважаючи на усі вище перелічені речі, одного дня юний падаван таки розкриває себе чим дуже швидко привертає до своєї особи увагу імперських інквізиторів. Від вірної смерті в останній момент його рятують колишній джедай – Cere Junda, а також пілот корабля "Stinger Mantis S-161" - Greez Dritus.
Рятівники просять переляканого головного героя допомогти їм розшукати важливий артефакт Ордену Джедаїв, на що він, не маючи особливого вибору, погоджується. Такою є сюжетна зав’язка гри, а далі ми традиційно переходимо до огляду технічних і геймплейних особливостей даного ігрового проекту. З технічної точки зору гра виглядає просто прекрасно, зважаючи на той факт, що розробники використовують цього разу не Source Engine, який був основою Titanfall 2, а зовсім інший ігровий двигун - Unreal Engine 4.
В аудіовізуальному плані гра вже з перших хвилин відчувається аутентичною всесвіту далекої-далекої галактики, завдяки прекрасно опрацьованим ігровим локаціям, моделям NPC та звукам. Хоч і тут у гри знайшлося кілька неприємних проблем, про які ми поговоримо трошки пізніше. З геймплейної точки зору гра комбінує в собі одразу кілька елементів відомих франшиз. Візьміть бойову систему із Dark Souls, додайте до цього краплинку стародавніх джедайських храмів, які потрібно досліджувати в стилі усім відомої розкрадачки гробниць та підкріпіть це прекрасним левел дизайном доступних планет в стилі Metroid Prime з захованими тут й там секретами і місцями, доступ до яких відкривається з плином сюжетної лінії.
Важливо зрозуміти, що гра зовсім не схожа на попередні single-player проекти по Зоряним Війнам. Cal ні разу не буде розкидати десятки штурмовиків одним помахом світлового меча чи зривати з неба на землю велетенський імперський I-class Star Destroyer за допомогою сили в стилі Галена Марека із Star Wars: The Force Unleashed. Навпаки, головний герой є простим падаваном, який не встиг завершити своє навчання та навіть невелика група з 5-6 супротивників може стати для нього серйозною проблемою на початку гри.
Крім власного світлового меча Cal матиме в своєму арсеналі доволі обмежену кількість здібностей: force push, force pull, force freeze та lightsaber throw, але увесь час використовувати їх не буде можливо. Тож, як і в Souls-like іграх вам доведеться вивчати патерн поведінки кожного опонента, комбінуючи удари, ухиляння, блоки та force-здібності для досягнення максимально ефективного результату у боях. В іншому випадку ви дуже часто будите бачити на своєму екрані надпис "Respawn". Складності додає ще й обмежена кількість аптечок, максимальну кількість яких можна збільшити лише знайшовши спеціальні жовті ящики добре заховані на рівнях.
Параметри здоров’я та сили протагоніста також дозволяється відновити у спеціальних місцях для медитації, але у такому випадку усі супротивники на рівні відродяться аналогічно механіці з відпочинком біля багаття із Dark Souls. Ще одним важливим елементом гри є вірний компаньйон протагоніста – дроїд BD-1, який є ще одним прекрасним доповненням до сімейства дроїдів всесвіту далекої-далекої галактики. Сидячи у героя за спиною, він просканує якусь важливу річ чи супротивника, занісши його у базу даних, коли треба підкине аптечку, відкриватиме зачинені двері, зламуючи системи охорони, а зі знаходженням відповідних поліпшень зможе перепрограмовувати імперських дроїдів класу Viper чи K-2SO.
Звісно є у даної новинки і кілька проблем, котрі незначно псують загальне враження від проходження гри. Першою з них є деякі тривіальні глюки з анімаціями супротивників при їхньому знаходженні у вузьких приміщеннях. Другою стали кілька секундні мікро-фрізи при переході з однієї масштабної секції рівня до іншої, які інколи підкріпляється завантаженням текстур в стилі Wolfenstein: The New Order на момент його релізу. Останньою крихітною проблемою є те, що у відкритому світі гри більшість колекційних предметів представляють собою звичайні скриньки з косметичними предметами для головного героя, дроїда, космічного корабля "Stinger Mantis" чи світлового меча.
В результаті чого на пізніх стадіях сюжетної лінії досліджувати доступні планети стає не так уже цікаво. Не зрозумійте нас не правильно, трапляються на локаціях і унікальні знахідки, на кшталт поліпшень для BD-1, вище зазначених жовтих контейнерів з аптечками чи есенцій сили, зібравши три з яких можна збільшити максимальний рівень здоров’я чи шкалу сили протагоніста. Але хочеться щоб таких унікальних речей було трошечки більше і це б надавало процесу дослідження локацій ще більшого азарту та мотивації.
В цілому Star Wars Jedi: Fallen Order вийшов, на диво, вельми файним проектом з величезним потенціалом для створення сіквелу, який сьогодні відчувається, як ковток свіжого повітря на фоні багаточисленних проектів-сервісів чи королівських битв. Після витрачених на проходження сюжету двадцяти годин, ми залишилися у захваті від простої, але насиченої історії юного падавана. Купувати цю гру чи ні, як завжди вирішувати вам, а ми бажаємо усім нашим читачам удачі та до зустрічі у наступному випуску. May the Force be with you. |