Pro Games | Огляди комп`ютерних ігор

Pro-games: історії, відкриття, розваги ігрової індустрії.

Огляди комп`ютерних ігор в жанрах: 3D-шутери, шутери від першої і від третьої особи, тактичні шутери, слешери, аркади, стелс-екшн, симулятори, економічні, стратегії в реальному часі і покрокові стратегії, варгейми, глобальні стратегії, пригоди, рольові ігри, тактичні РПГ, головоломки і онлайнові ігри"

Pro-Games | m.korsun@ukr.net

Огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown
Скріншот 1 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown

Сьогодні у випуску ми вирішили продовжити історію популярної в дев'яності роки стратегії X-COM. Після тріумфу оригінального X-COM: UFO Defense 1993 року та сіквелу X-COM: Terror From The Deep 1995 року, який ми обов'язково розглянемо в майбутньому, в силу певних суперечок та незгод брати Голлопи розпрощалися з компанією MicroProse, у якої залишилися всі права на ігрову серію. Боси компанії швидко зрозуміло, що до їхніх рук потрапила та сама знаменита з баготочисленних казок курка чи гуска, котра несе золоті яйця.

Скріншот 2 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownНа превеликий жаль усі проекти, що виходили після двох оригінальних ігор у більшості випадків сприймалися фанатами серії досить негативно. Яких другосортних проектів тільки не випускали: тут вам і шутери від першої особи, і космічні симулятори, і жалюгідні намагання скопіювати добре реалізовані ідеї оригіналу та представити їх в іншій обкладинці. Добряче "награвшись" з серією та усвідомивши, що X-COM вже не принесе бажаних доходів, представники компанії MicroProse пустили гру у вільне плавання.

Скріншот 3 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownІнтерес фанатів з кожним днем ставав все слабкішим і слабкішим, адже більшість з них надавало перевагу першим двом класичним частинам, аніж "шедеврам ігрової індустрії", що вже вийшли згодом та гордо носили назву X-COM - до успіхів оригіналу їм було, як до неба. Як наслідок, починаючи з двохтисячних років серія фактично вмерла в прямому сенсі цього слова, про нові проекти нічого не було чутно. Така прикра ситуація продовжувалася цілих дванадцять років до четвертого червня 2012 року, коли на виставці Е3 2012 був анонсований рімейк оригінальної X-COM: UFO Defense, якому на той час майже виповнилося цілих двадцять років. Як стало відомо брати Голлопи не брали участі у розробці цієї гри, а анонс став для них справжньою приємною несподіванкою.

Скріншот 4 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownСказати, що фанати були в захваті – це нічого не сказати, усім просто «зірвало дах» в гарному сенсі цього словосполучення. Мільйони людей з нетерпінням чекали тріумфального повернення популярної ігрової серії. І от нарешті через стільки років зустрічайте нашого сьогоднішнього гостя XCOM: Enemy Unknown – це комп'ютерна гра в жанрі Turn-based tactical strategy розроблена американською студією Firaxis Games та видана компанією 2K Games дев'ятого жовтня 2012 року на PC, PlayStation 3 та Xbox 360.

Скріншот 5 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownСюжетні події гри розгорталися в 2015 році, коли на планету Земля без будь-яких попереджень нападають прибульці та розпочинають масштабне інопланетне вторгнення. З метою захисту населення планети від позаземної загрози Лігою Націй проводиться активація проекту XCOM. Вас ставлять на чолі секретної військової бази, що має в своєму розпорядженні найпередовіші технології, озброєння та наукові розробки людства. У проекті приймають участь найкращі фахівці світу – військові, вчені та інженери.

Скріншот 6 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownПрограма отримує фінансову підтримку з шістнадцяти країн світу: США, Канади, Мексики, Аргентини, Бразилії, Англії, Росії, Франції, Німеччини, Китаю, Японії, Індії, Австралії, Єгипету, ПАР та Нігерії. Перед вами ставлять єдине завдання - вести бойові дії проти позаземного ворога, який загрожує життю людської цивілізації та перемогти його будь-якою ціною, не допустивши при цьому захоплення планети. Познайомившись з директором бази Джоном Бредфордом, головою науково-дослідного відділу доктором Вален та провідним інженером Доктором Реймондом Шенем, ви приступаєте до виконання поставленої перед вами задачі.

Скріншот 7 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownІгровий процес поділяється на дві принципово різні складові – глобальну стратегію та тактичні бойові операції. Перша передбачала у собі важливу економічну частину – ви були вільні обирати як саме витрачати виділені лігою націй кошти. Гроші йшли на все, починаючи від закупівлі необхідного для оперативників спорядження чи військових літаків та закінчуючи побудовою нових будівель підземної бази (лабораторій, інженерних майстерень, електрогенераторів, станцій супутникового стеження), розвитку військового чи наукового потенціалу бази.

Скріншот 8 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownОскільки сума завжди була фіксованою, слід добре подумати та зважити кожне рішення, перед тим як використовувати обмежені фінансові ресурси. Тактична складова гри включала до себе перехоплення зафіксованих UFO та запобігання атакам терору інопланетян з використанням військових оперативників XCOM.

Усіх солдат можна розділити на чотири різних класи чи спеціалізації: Штурмовик – це фахівець з ближнього бою, що вмить може надавати на горіхи усім інопланетянам за допомогою помпової рушниці;

Скріншот 9 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownСнайпер – майстер дальнього бою, що часто буде прикривати всю команду влучним пострілам здалеку, але дуже вразливий до близьких сутичок з супротивниками; Важкий піхотинець – його можна прозвати основною вогневою міццю, обладнаний кулеметом та гранатометом, він може за лічені секунди "викосити" на ігровій локації багато інопланетян. Останнім, але не менш важливим в строю тактичної групи своє місце займає солдат підтримки оснащений звичайним автоматом. Він є справжнім рятівником для усієї команди, може лікувати поранених у бою солдат або встановлювати спеціальну димову завісу, що ефективно захищає усіх оперативників від ворожих атак.

Скріншот 10 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownЗмінилася структура бойових зіткнень з інопланетними загарбниками. Замість одиниць дій, що були у кожного бійця в оригінальному X-COM, в цій грі за свій хід бійці обмежені лише двома діями - перебігти з одного укриття до іншого, здійснити постріл у супротивника, кинути гранату або використати аптечку. Також, змінилася кількість бійців доступних в одній бойовій операції. В оригіналі на завдання можна було взяти від десяти до двадцяти шести оперативників. Вже з першого ходу ви отримали вибуховий сюрприз від інопланетян, який забирав з собою на той світ більшість бійців, а щасливчики, яким пощастило вижити, вмить впадали у панічний стан - ось це були часи справжнього хардкору.

Скріншот 11 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownВ XCOM: Enemy Unknown ви зможете взяти з собою лише від чотирьох до шести бійців чи бойових дронів. Тож, як і тоді, вам потрібно наперед продумувати тактику бойових зіткнень та уважно слідкувати за кожним кроком на полі бою. За всі помилки гра буде вас жорстоко карати: вирішили об'єднати оперативників до купи – тримайте інопланетну гранату у подарунок, розсіяли солдатів на далекій відстані один від одного - несіть великі втрати в результаті флангових атак супротивників. Кожного місяця ви повинні звітувати перед представниками Ліги Націй, що залежно від ваших успіхів чи невдач збільшували чи зменшували фінансування проекту.

Скріншот 12 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownЧерез це у вас були всі шанси успішно перемогти позаземних загарбників чи капітулювати перед ними. В ході проходження гри оперативники захоплювали, а інженери та вчені досліджували технології інопланетян. Взятих у полон прибульців допитували і, як наслідок, розроблювали ліпшу лазерну чи плазмову зброю, нову броню оперативників, нові перехоплювачі та багато інших важливих гаджетів. Інопланетяни теж не стояли на місці та розвивалися і змінювалися протягом гри. Якщо на початку вам протистояли лише маленькі сектоіди та невеликі літаючі тарілки, то ближче до середини гри будьте готові до зустрічі з простими та елітними мутонами, кібердисками, важкими бойовими роботами і небезпечними псіоніками прибульців, що можуть брати під контроль ваших бійців, доставляючи тим самим чимало проблем.

Скріншот 13 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownДванадцятого листопада 2013 року розробники випустили до гри сюжетне доповнення під назвою Enemy Within, що додало у гру ще більше новинок. Тут з'являється ще одна сторона конфлікту - підпільна організація EXALT, два нових види супротивників та містичний ресурс Meld, завдяки якому можна буде в спеціальних лабораторіях модифікувати власних бійців на генетичному рівні або перетворювати їх на велетенських механізованих кібернетичних роботів, оснащених важкими екзоскелетами, гранатометами та вогнеметами.

Скріншот 14 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownДоповнення принесло до гри декілька нових карт та вирішило проблеми з одноманітністю ігрового процесу, що став ще більш динамічним, з'явилися нові види зброї та місія з оборони бази – прикро, що вона єдина на всю гру. В цілому XCOM: Enemy Unknown разом з доповненням Enemy Within є, без перебільшення, прекрасним проектом ігрової індустрії, невеликий шедевр студії Сіда Меєра, якій вдалося не тільки прекрасно передати дух оригіналу, але й майстерно зберегти усі особливості гри. Якщо ви є фанатом серії і вам подобаються ігри даного жанру - обов'язково не проходьте повз цей чудовий проект.

Скріншот 15 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy UnknownВін вартий кожної хвилини витраченого часу та принесе вам неабияке задоволення!

"Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying."

"Those who play with the devil's toys will be brought by degrees to wield his sword."

Скріншоти комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown
Скріншот 16 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown

Скріншот 17 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown

Скріншот 18 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown

Скріншот 19 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown

Скріншот 20 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown

Скріншот 21 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown

Скріншот 22 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown

Скріншот 23 - огляд комп`ютерної гри XCOM: Enemy Unknown
 
Огляди комп`ютерних ігор від Михайла Корсуна





Михайло Корсун
головний редактор

Pro Games
m.korsun@ukr.net

© 2015-2019 Усі права захищені